וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: המלך קרלוס ניצח את ספרד

צפו בחימקי וקבזאס מפתיעים את ריאל מדריד לאחר הארכה. ריטאס וילנה הפתיעה את פילזן, רומא את קאחה ויטוריה

שרון בוקוב

צפו בתקצירי משחקי יום חמישי ביורוליג
צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל

מחזור המשחקים הראשון של היורוליג הושלם הערב (חמישי), כשבמוקד המשחקים עמד המפגש המרתק במוסקבה בין חימקי לריאל מדריד, שהבטיח הרבה וגם קיים. הבלאנקוס השקיעו השנה כסף רב, החתימו את אטורה מסינה וצירפו כוכבים רבים, וריאל נחשבת לאחת מהטוענות לכתר אך הערב, מול חימקי, שעשתה רכש מוצלח בעצמה, זה לא הספיק. החבורה של סרג'יו סקאריולו הפתיעה את הבלאנקוס 81:84 לאחר הארכה ומשחק צמוד ודרמטי. במסגרת אותו בית התארחה אלופת אירופה פנאתינייקוס במילאנו, וניצלה מחצית שניה טובה כדי לנצח בסופו של דבר 65:73.

בבית ב' עמד הסגל החדש של אפס פילזן למבחן אירופי ראשון, כשהטורקים התארחו בווילנה אצל ריטאס, והופתעו 77:70, כשריטאס כבר הובילה 22 הפרש במהלך הרבע השלישי. בהמשך הערב התגברה מלאגה על פרטיזן בבלגרד, 64:72. בבית ג' נערך רק משחק אחד, כשרומא הביתית הפתיעה את קאחה ויטוריה 65:77, כשליאור אליהו החולה לא שותף בשורות הספרדים.

בית ד'

חימקי מוסקבה - ריאל מדריד 81:84

על הקווים במשחק המרתק הזה עמדו שני מאמנים איטלקים, אטורה מסינה בצד של ריאל, ומנגד סרג'יו סקאריולו, שאימן בעבר את ריאל מדריד ומכיר מצוין חלק משחקני היריבה אחרי שאימן את ספרד ביורובאסקט האחרון. גם חורחה גרבאחוסה, היום בריאל ובשנה שעברה בחימקי, הרגיש בבית באולם במוסקבה, כששתי הקבוצות הציגו סגלים כמעט חדשים לגמרי, ומשופעים בכוכבים.

המשחק התחיל צמוד, כשחימקי סיימה את עשר הדקות הראשונות ב-14:17. הרוסים המשיכו לשמור על היתרון גם ברבע השני, תוך שהם נהנים מדקות טובות של קית' לנגפורד, ומנגד לא ממש מצליחים לעצור את דריוש לברינוביץ'. שלשה של לנגפורד בסמוך לבאזר הורידה את הקבוצות לחדרי ההלבשה כשחימקי ביתרון 32:39. ריאל הצליחה להשוות ברבע השלישי ואף לעלות ליתרון, כשלברינוביץ' המשיך את היכולת האדירה שלו והחזיק את הבלאנקוס לבדו במשחק.

הרבע האחרון המשיך צמוד, כשהיתרון החליף ידיים כמעט בכל התקפה. דקה לסיום הובילה חימקי 70:72, אלא שנקודות של נוביצקה וליצ'קוביץ' המוכשר קבעו 72:72, ולאחר החטאת שלשה של קרלוס קבזאס והחטאה נוספת מהצד השני של וליצ'קוביץ' עצמו, הלכו הקבוצות להארכה, שם המשיך המשחק ללכת הכי צמוד שאפשר, כשנקודות של קבזאס קבעו 76:80 לרוסים, שתי דקות לסיום. קאוקינאס צימק, ולברינוביץ' השווה מהקו ל-80:80 אחרי החטאה של מוזגוב. משם היה זה קרב עונשין אחד ארוך, כשהחטאת שלשה קריטית של גרבאחוסה ולאחר מכן החטאות עונשין עזרו לחימקי לנצח בסופו של דבר, בתום דרמה גדולה וארוכה, 81:84.

קבזאס הוביל 5 שחקנים בשורות המנצחים בספרות כפולות עם 20, כשיאנקונאס סיים משחק מוצלח של 10 נקודות ו-11 ריבאונדים. מנגד, משחק עצום של לברינוביץ' (32 נקודות, 11 ריבאונדים, 3 חסימות, 49 נקודות מדד) לא הספיקו לריאל, שקיבלה גם 22 מקאוקינאס.

מילאנו - פנאתינייקוס 73:65

אלופת אירופה פתחה את המסע להגנת התואר בבירת האופנה, כאשר ערב המשחק, יחסי הכוחות היו ברורים. אלא שבפועל, ז'ליקו אוברדוביץ', שחסר את מייק באטיסט, שרונאס יאסיקביצ'יוס וקוסטס צארצריס, נתקל ביריבה עיקשת שעשתה לו חיים לא קלים. מילאנו, שצירפה הקיץ את אלכס אקר והוליס פרייס, הובילה בסיום הרבע הראשון 21:22, וירדה לחדרי ההלבשה כשההובלה עדיין אצלה, 35:38.

אלא שברבע השלישי החלו פערי הרמות לבוא לידי ביטוי, כשפרפרוגלו ופקוביץ' הריצו את היוונים קדימה, ועזרו לאלופת אירופה לעלות לרבע האחרון ביתרון 52:56. פנאתינייקוס הגדילה את היתרון ברבע המכריע, אלא ששלוש דקות לסיום, שלשה יונאס מאצ'יוליס צימקה ל-63:65 לזכות היוונים. אלא שאז, 4 נקודות רצופות של דיאמנטידיס סגרו עניין למעשה, ולא אפשרו לאיטלקים קאמבק מיוחל. ואסיליס ספאנוליס הנהדר הוביל את הירוקים עם 19 באחוזים מצוינים, בעוד ניקולה פקוביץ' המשתפר הוסיף 17 משלו.

בית ב'

ריטאס וילנה - אפס פילזן 70:77

מתיחת הפנים שביצעו הקיץ הטורקים, עמדה הערב למבחן ראשון בליטא. צירופם של איגור ראקוצ'ביץ', דניאל סנטיאגו ובוסטיאן נאכבר לסגל, יצרו ציפיות רבות באיסטנבול, אלא שהערב קבוצת הפאר הטורקית קיבלה שיעור בכדורסל מהמועדון הליטאי הסימפטי והצעיר. ריטאס פתחו היטב, ונהנתה מרבע ראשון טוב של מרטינאס גצ'ביצ'יוס. הרבע השני המשיך באותה מגמה, כשהליטאים הידקו את ההגנה, ספגו 9 נקודות בלבד, וירדו לחדרי ההלבשה ביתרון 25:38.

פילזן ניסתה לחזור לעניינים ברבע השלישי, אלא שמשחק קבוצתי מצוין של ריטאס עזרה לה לשמור על היתרון ואף להגדילו, ובמהלך הרבע כבר הובילו הליטאים בהפרש של 22 נקודות. כל שנותר לאפס היה לנסות ולמזער נזקים בעשר הדקות האחרונות, ובעוד שבמשימה הזו הם הצליחו, יותר מזה לא קרה הערב בליטא. פילזן צימקה עד מינוס 7, אלא ששם זה נגמר, ובמספרים: 70:77 לריטאס הסימפטית, שנהנתה מ-21 נקודות של גצ'ביצ'יוס ו-15 של דונטאס זבאקאס. מנגד, פילזן סבלה ממשחק חלש של נכבאר (8), פקר (4), ת'ורנטון (8) וראקוצ'ביץ' (11), ותקווה להצלחה רבה יותר במשחק הבא.

פרטיזן בלגרד - מלאגה 72:64

בעונה שעברה הצעירים של דושקו וויוסביץ' הפתיעו את אירופה והיו לקבוצה המלבבת ביבשת, והשנה הם מקווים להמשיך במגמה. השתיים נפגשו בשנה שעברה בשלב הטופ 16, ופרטיזן ניצחה בשני המפגשים. הפעם, מלאגה של אאיטו רנסס השיגה ניצחון חוץ נאה בבלגרד, שהגיע אחרי פתיחת עונה רעה של המועדון בליגה הספרדית.

פרטיזן דווקא פתחה טוב יותר, והובילה 19:25 אחרי עשר הדקות הראשונות ו-32:41 במחצית, אלא שהחצי השני של מלאגה היה מצוין, בראשותו ג'ואל פרילנד, ועם הגנה משופרת ספגה מלאגה 23 נקודות בלבד ב-20 הדקות האחרונות, בדרך לניצחון החשוב והמרגיע. פרילנד הוביל את המנצחים עם 19, בעוד גיורגיוס פרינטזיס, שהגיע בקיץ מאולימפיאקוס, הוסיף 16.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בית ג'

וירטוס רומא - קאחה ויטוריה 65:77

זאת השנה השנייה ברציפות שהשתיים באותו בית, מה שהבטיח לנו ניצוצות, משום שהבאסקים לא שכחו איך רומא ניצחה אותם בוויטוריה בעונה שעברה. עם זאת, האיטלקים לא שכחו שוויטוריה באה לגומלין וניצחה אותם ברומא לאחר הארכה, כך שההתמודדות הנוכחית היתה רוויה באמוציות, וגם הפעם, כמו באותו משחק בעונה שעברה, קיבלנו הפתעה בדמות ניצחון של הרומאים.

המשחק התחיל צמוד, כשרומא אמנם הובילה בסיום הרבע הראשון 15:17 וירדה לחדרי ההלבשה עם יתרון 32:37. ברבע השלישי התפוצץ קנדי ווינסטון בשורות האיטלקים, והריץ את רומא לרבע גדול של 11:27, בדרך ליתרון מבטיח, 43:64 עם העליה לרבע המכריע. כל שנותר לויטוריה היה לנסות ולצמצם את הפער הענק, ועל אף שכבר צימקו ל-7 בלבד, שם זה נגמר. רומא מנצחת 65:77 מרשים, ולויטוריה, כך נדמה, יש עוד הרבה עבודה. הבאסקים חסרו הערב את ליאור אליהו החולה, ועל אף שקיבלו 17 נקודות משני הגבוהים האחרים, מירזה טלטוביץ' וטיאגו ספליטר, זה לא הספיק. איברהים ג'אבר וקנדי ווינסטון הובילו את המנצחים עם 17 כ"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully