וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באיגוד: "חייבים לבדוק אם לא מדובר בתיבת שרצים"

באיגוד הכדורסל יבדקו כיצד לנהוג עם המעורבים בהשקעות אצל מוני פנאן, וצפויים להתחיל בבדיקה דיסקרטית לאור השמועות

לאט לאט פרטים נוספים מתבררים על הסתבכותו של מוני פנאן ועל "בנק ההשקעות" שניהל, ובו שחקנים שנהגו להשקיע סכומי כסף גדולים. במסגרת אותן שמועות סופר כי פנאן לא הצליח להחזיר את הכסף לאותם שחקנים שהשקיעו אצלו, ואחדים מהם אף דרשו זאת ממנו. השאלה שעולה כעת היא האם ראשי קבוצות אחרות בליגה ידעו על הנעשה, איך בכלל דבר כזה יכול לקרות והאם יש להקים ועדת חקירה שתבדוק את שאירע בשנים שפנאן שימש כמנהל מכבי תל אביב.

היום (רביעי) יוחלט באיגוד הכדורסל כיצד לנהוג עם המעורבים בהשקעות אצל פנאן, כאשר אחת האפשרויות שנשקל היא לפנות לחברת חקירות חיצונית. בכיר באיגוד הכדורסל אמר היום: "חייבים לפתוח את הנושא ולבדוק אם לא מדובר בתיבת שרצים". באיגוד הכחישו כי יחלו לחקור שופטים וציינו כי יערכו בדיקה כללית מול היועץ המשפטי של האיגוד".

דובר איגוד הכדורסל, מוטי אקסמיט הוסיף: "איגוד הכדורסל מבקש להדגיש כי כרגע מדובר בשמועות בלבד, אך יחד עם זאת היועץ המשפטי של האיגוד, עו"ד שוקי קרמר, בגיבוי יו"ר איגוד הכדורסל שי שני, יבדוק את הנושא לעומק. באיגוד הכדורסל מדגישים כי באיגוד השופטים קיים קוד אתי מאוד ברור עם סטנדרטים מאוד גבוהים. היועץ המשפטי חיזק היום עוד יותר את האיסור החד משמעי והגורף לשופטים להיות מעורבים בפעילות כלכלית ו/או השקעות כספיות עם נושאי תפקיד או גורם כלשהו בקבוצה אותה הם שופטים".

בהמשך הערב הודיעו באיגוד כי היועץ המשפטי שוקי קרמר ויו"ר האיגוד, שי שני, כי יבדקו את הנושא לעומק, אך מסרו כי כל עוד מדובר בשמועות בלבד, האיגוד "נותן אמון מלא בשופטי הכדורסל ובאיגוד השופטים", אם כי האיגוד "מבצע את חובתו וסמכותו הבלעדית לבדוק את טוהר המידות של שופטי הכדורסל".

לא ידענו, לא ראינו, לא שמענו

יושב ראש עירוני אשקלון, אבי נמרודי, אמר: "בקבוצה לא ידעו ולא היו מעורבים בנושא. אנחנו לא חושבים שיש צורך בוועדת חקירה, אלא אם כן בזמן כהונתו של מוני פנאן במכבי תל אביב היו מעורבים שופטים בנושא".

טל אבריאל, דוברה של מכבי חיפה, מסר: "במכבי חיפה לא ידעו על הסיפור המדובר ואין לנו קשר אליו. זה לא ענייננו ואין לנו עמדה בנוגע להקמת ועדת חקירה".

אלדד אקוניס, יושב ראש בני השרון: "אני לא מתעסק בזה. אני לא קשור לזה ואין לי עניין בזה".

טובי שוורץ, יושב ראש הפועל חולון: "צר לי על מה שקרה, אבל אני לא מכיר את הסיפור. לגבי ועדת חקירה, אני לא רוצה להיכנס לזה כי אני לא מכיר את הפרטים".

עמית גל, יושב ראש הפועל גלבוע/גליל: "אני לא מתעסק בזה כי אין לי מושג במה מדובר".

בני ברנר, יושב ראש עירוני רמת גן: "אנחנו לא ידענו על ההשקעות. למיטב ידיעתי לא היו מעורבות קבוצות חוץ ממכבי תל אביב. אם שופטים או שחקנים מקבוצות אחרות היו מעורבים זה פותח פתח לספקולציות ואיגוד הכדורסל צריך להחליט מה לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully