וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי רחוק מדראזן

ציבונה הושפלה באולם ע"ש פטרוביץ' 85:40 מול סיינה. אולימפיאקוס מחצה את אורלאן, ברצלונה את פנרבחצ'ה-אולקר

צפו בתקצירי ששת משחקי אתמול ביורוליג
וידאו: רויטרס, עריכה: עידן גוראל

אחרי שמכבי תל אביב נתנה את הטעימה הראשונה, היורוליג נפתח מחר (רביעי) באופן רשמי עם שישה משחקים, כשבמוקד העניין, השיגה יריבתה בבית ג', צסק"א מוסקבה, ניצחון דרמטי 65:66 ביוון על מארוסי, עם שלשת ניצחון של ויקטור חריאפה.

דגימה נוספת ממועמדת אחרת להגיע גם השנה לפיינל פור, ברצלונה, קיבלנו כאשר הקטלאנים יצאו למשחק לא פשוט אצל פנרבחצ'ה-אולקר במסגרת בית א', וחזרו מטורקיה עם ניצחון ענק, 59:82. עוד באותו בית: סיינה אותתה שהיא מועמדת רצינית להתקדם השנה לשלבים הגבוהים, כשמחצה את ציבונה זאגרב 40:85 בקרואטיה. ז'אלגיריס קובנה לא התקשתה להביס את וילרבאן בהפרש של 19 נקודות, כאשר בבית ד' פרוקום סופוט, שהגיעה בשנה שעברה לטופ 16, הופתעה בביתה 87:81 ע"י אולדנבורג הקטנה. בבית ב' הביסה בקלילות אולימפיאקוס את אורלאן הצרפתית, 72:94 במשחק הבכורה של הצרפתים ביורוליג.

בית ג'

מארוסי - צסק"א מוסקבה 66:65

אחרי שהצליחה להשתחל ליורוליג כשצלחה את המוקדמות, מארוסי הייתה קרובה לסנסציה כבר במחזור הפתיחה. סגנית אלופת אירופה ניצלה ממבוכה גדולה ביוון בזכות שלשה דרמטית של ויקטור חריאפה עם הבאזר שקבעה ניצחון 65:66 על מארוסי. קודם לכן קבר בילי קיז, אקס הפועל תל אביב, שלשה משלו שהעלתה את מארוסי ליתרון 63:65. ייבגני פשוטין חגג ניצחון בכורה בעידן שאחרי מסינה, אבל לקבוצה שלו יש עוד הרבה עבודה.

המשחק עצמו היה צמוד לכל אורכו. הרוסים הוליכו 12:18 בתום הרבע הראשון, אך לאחר מכן התפתח משחק נדנדה כשהיתרון עובר מקבוצה לקבוצה. הדרמה כאמור נמשכה עד לשריקה האחרונה. טרז'ן לנגדון הוביל את קלעי צסק"א עם 18 נקודות, ג'יי אר הולדן הוסיף 16 ורמונאס שישקאוסקאס תרם 12 ב-3 מ-3 ל-3. קיימקוגלו היה הקלע הבולט של מארוסי עם 15 וקיז הוסיף 14.

בית א'

פנרבחצ'ה אולקר - ברצלונה 82:59

שתי קבוצות עם שאיפות ברורות להעפיל העונה לפיינל פור נפגשו בטורקיה וקיוו להיכנס ברגל ימין לעונת 2009/10. בפועל, רק קבוצה אחת יוצאת שמחה מהערב הזה, ומקורה לא בטורקיה. לאחר שהשתיים ערכו שינויים לא מעטים במהלך פגרת הקיץ, הראתה דווקא ברצלונה את חוזקה האדיר, כשמחצה את יריבתה לאחר משחק נפלא.

הקטלאנים פתחו היטב, עם רבע ראשון של 11:19, וירדו לחדרי ההלבשה עם יתרון דו ספרתי מבטיח, 21:38. בארסה המשיכה להגדיל את יתרונה גם ברבע השלישי, וסיימה אותו עם יתרון השיא שלה עד אותו רגע, 38:62. כל שנותר לטורקים המסכנים היה לנסות לצמק, ולא ממש להצליח גם בזה. זה נגמר, כאמור, ב-59:82 לזכות הספרדים, שקיבלו משחק נהדר מפיט מיקל, שסיים עם 26 נקודות באחוזים נהדרים. ריקי רוביו הוסיף 9 עם 9 אסיסטים. מנגד, 16 של וויל סולומון לא הספיקו לפנרבחצ'ה המאכזבת.

ציבונה זאגרב - סיינה 85:40

אחרי שנפגשו בשנה שעברה בטופ 16, שתי הקבוצות הקלאסיות של היורוליג נפגשו שוב, הפעם בפתיחת המפעל. אלופת קרואטיה, שהגיעה למשחק עם שלושה נצחונות בליגה האדריאטית, ראתה שהחיים במפעל הבכיר של אירופה הם סיפור אחר לגמרי. דווקא באולם על שם דראזן פטרוביץ' התפרקה ציבונה, ונחלה את אחת התבוסות הגדולות שלה בשנים האחרונות.

אלופת איטליה בשנתיים האחרונות פתחה חזקה, עם רבע של 13:21, שרק קבע את הטון לקראת שלושת הרבעים שבאו לאחר מכן. ציבונה פשוט התפרקה, ובשלושת הרבעים הבאים קלעה 11, 8, ו-8 נקודות בלבד בהתאמה. סיינה, מנגד, הפציצה 32 ברבע השלישי כדי לטוס קדימה, ורק להגדיל את הפער עד שריקת הסיום, שגאלה את הקרואטים המסכנים מייסוריהם. קשישטוף לברינוביץ' הוביל את סיינה עם 26 נקודות ב-25 דקות, בעוד רומיין סאטו הוסיף 14 וטרל מקינטייר הנהדר חילק 11 אסיסטים. מנגד, אין באמת טעם לציין שחקן בציבונה, שקלעה 31 אחוז ל-2, ו-12 אחוז מחוץ לקשת. עצוב.

ז'אלגיריס קובנה - וילרבאן 52:71

אחרי שפיספסה בשנה שעברה עלייה לטופ 16 ונעצרה כבר בסיבוב הראשון, ז'אלגיריס מנסה להחזיר לעצמה מעט יוקרה מול הקבוצה שחזרה ליורוליג אחרי שלא הייתה שם מאז 2005, ואם לשפוט לפי הפתיחה - הרי שהליטאים נמצאים בדרך הנכונה. ז'אלגיריס ניצחה בכל אחד מהרבעים, והגדילו את היתרון באופן מתון ובטוח עד השריקה לסיום. מנטאס קלנייטיס הצעיר הוביל את המנצחים עם 17, כשמרטינאס פוצ'יוס ומרכוס בראון הוסיפו 16 כ"א.

בית ב'

אולימפיאקוס - אורליאן 72:94

האכזבה הרבה מסיום דרכה בחצי גמר הפיינל פור, ובעיקר מהעובדה שהיא פיספסה שני תארים מול יריבתה המרה, פנאתינייקוס, גרמה לאולימפיאקוס להמשיך ולהתחזק בכדי להופיע בשלה ומוכנה העונה ליורוליג. ללא סופוקליס שחורציאניטיס וקוסטאס פפאניקולאו, שחלו בשפעת החזירים ולא שיחקו, לא התקשתה סגנית האלופה היוונית להביס את אורלאן הצרפתית, לה היה זה המשחק הראשון במפעל לאחר שעברה את בנטון במשחקי המוקדמות.

הרבע הראשון אמנם הלך צמוד, אלא שבעשר הדקות הבאות נעזרה אולימפיאקוס בדקות מצוינות של לינאס קלייזה כדי לפתוח פער דו-ספרתי, ולרדת לחדרי ההלבשה ביתרון 30:44. משם והלאה זה פחות או יותר היה גארבג' טיים אחד ארוך, כשאולימפיאקוס המשיכה לשמור על הפער, ואף להגדילו עד הסיום. זה נגמר ב-72:94 ליוונים, שנהנו ממשחק התקפי מצוין ו-71 אחוז ל-2. קלייזה סיים את משחק הבכורה שלו ביורוליג עם 23 נקודות (9 מ-11 מהשדה, 9 ריבאונדים), כאשר צ'ילדרס הוסיף 15. וויצ'יץ' סיים עם 10, כשלהלפרין היתה חצי הכמות. מהעבר השני, 22 של רייבון קוויל לא עזרו לצרפתים החביבים, שיחפשו ניצחון בכורה במפעל מול קבוצה פחות מאיימת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בית ד'

פרוקום סופוט - אולדנבורג 87:81

בשנה שעברה פרוקום סופוט נחשבה להפתעה הנעימה של היורוליג. הקבוצה הפולנית, שזכתה בכל האליפויות בארצה מאז 2003/4, השתלבה בין 16 האחרונות ביורוליג, אך הסתפקה בניצחון אחד שהשאיר אותה מחוץ לתחרות. הפעם מקווים שחקניו של תומאס פצ'סאס לעשות את הקפיצה, אלא שאם לשפוט על פי משחק פתיחת העונה, לא כך יהיה המצב. האלופה הפולנית נתקלה בקבוצה גרמנית צנועה ויעילה, ולכל אורך 40 הדקות הציגו משחק צמוד, הכי צמוד שאפשר, ושלשה גדולה של ריקי פולדינג, חצי דקה לסיום, עזרה לגרמנים להשיג את הניצחון הנאה. פולדינג הוביל את אולדנבורג עם 23 נקודות, כאשר ג'קל פוסטר הוסיף 20 משלו. מנגד, משחק טוב של קינטל וודס (23 נקודות, 14 ריבאונדים) לא הספיק לפולנים, שקיבלו גם 15 מדייויד לוגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully