וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות: ברצלונה בהחלט לא מושלמת

אלופת אירופה נוצחה במפתיע 2:1 על ידי קאזאן. בניון כבש, אבל ליברפול רשמה הפסד דרמטי 2:1 מול ליון. תיקו לאינטר

אחרי היעדרות של שלושה שבועות, ליגת האלופות שבה לחמם לנו את אמצע השבוע, עם שמונה משחקים שסיפקו שלל הפתעות -31 שערים. התוצאה המדהימה של הערב (שלישי) הגיעה מהקאמפ נואו, שם אלופת אירופה ברצלונה נוצחה 2:1 על ידי אלופת רוסיה, רובין קאזאן. עוד בבית ו', אינטר לא הצליחה לנצח את דינמו קייב בסן סירו ונפרדה ממנה ב-2:2, כך שכעת המצב מאוזן והנראזורי ללא ניצחון במקום האחרון בבית שנראה הנוח ביותר. מי היה מאמין?

עוד אחת שאוהדיה לא יכולים לישון בשקט אחרי התצוגה שראו במגרשם הביתי, היא ליברפול. יוסי בניון אמנם כבש בדקה ה-41, אבל ליון הגיבה עם צמד, כולל שער דרמטי בתוספת הזמן, ניצחה 1:2 ונותרה מושלמת. במשחק הנוסף בבית ה' ניצחה פיורנטינה 3:4 בהונגריה את דברצן.

סביליה גם היא מושלמת וכבר עם רגל וחצי בשלב הבא, אחרי ניצחון מרשים 1:3 על שטוטגרט האומללה, שם מצבו של מרכוס באבל נראה מדאיג מיום ליום. אוניראה אורזיצ'ני השיגה ניצחון היסטורי במפעל, כשהביסה 1:4 את גלאזגו ריינג'רס באייברוקס. ארסנל החזיקה ביתרון קטן עד לשניות הסיום מול אלקמאר, אך ההולנדים קבעו 1:1 בתוספת הזמן. במשחק השני בבית ח' ניצחה אולימפיאקוס 1:2 את סטנדרד ליאז', כשגם כאן שער בזמן הפציעות קובע את תוצאת הסיום.

בית ה'

ליברפול - ליון 2:1

שער כמו זה שספגה קבוצתו של רפא בניטז בהפסד בשבת לסנדרלנד, יכול להשפיע על עונה שלמה. אותו כדור מים (או בלון) שגרם לאיבוד שלוש נקודות נוסף בליגה הגביר את הלחץ בליברפול, שהערב חטפה מהלומה נוספת כספגה שער מרגלי סזאר דלגאדו הארגנטינאי בתוך תוספת הזמן.

סטיבן ג'רארד חזר לשתף פעולה בקישור עם יוסי בניון, אבל הוחלף כבר בדקה ה-24 והשאיר את ליברפול שוב ללא שני כוכביה הגדולים, כשגם פרננדו טורס לא משחק. ליברפול הפסידה רק פעם אחת בעשרה משחקי בית מול נציגות צרפתיות - 1:0 למארסיי לפני שנתיים - וליון הנחילה לה את ההפסד השני.

האדומים פתחו טוב יותר ואף מצאו את הרשת מנגיחה של דירק קאוט, אבל השער נפסל בצדק בגלל עבירה של ההולנדי. פאביו אורליו, שהחליף את ג'רארד, שלח כדור רוחב בדקה ה-41, כולם פיספסו ובניון שלח בימין לרשת של הוגו לוריס. שער ראשון העונה בצ'מפיונס לקפטן נבחרת ישראל. בדקה ה-55 הגביה קאוט לבניון, שנגח כדור שכמעט וחדר פנימה.

בדקה ה-73 טיווחה ליון את שערו של ריינה, שהדף פעמיים, אך בסוף נכנע לנגיחה של המחליף מקסים גונאלון, לו זהו שער ראשון בקריירה. בניון פינה את מקומו לטובת אנדריי וורונין שש דקות לסיום בסוג של חילוף התקפי, אבל דווקא ליון כבשה בצד השני. מחליף נוסף שהעלה קלוד פואל, סזאר דלגאדו הארגנטינאי, קיבל מסירת רוחב מסידני גובו ודחק לשער החשוף בתוספת הזמן כדי להעמיק את המשבר בליברפול.

דברצן - פיורנטינה 4:3

אחרי הניצחון הגדול על ליברפול בו כיכב סטבן יובטיץ' המונטנגרי, פיורנטינה צירפה ניצחון שני בהונגריה, ויצרה לעצמה מקדמה חשובה על פני ליברפול. מאמן פיורנטינה, צ'זארה פראנדלי, שאת משחקו האירופי הראשון כשחקן ערך לפני כ-30 שנה בהונגריה, סגר מעגל במשחק עם חגיגת שערים.

כבר בדקה השנייה הגנה שערורייתית של פיורנטינה איפשרה לפטר צביטקוביץ' להכניע מקרוב את סבסטיאן פריי ולחגוג שער ראשון לדברצן במפעל. ארבע דקות חלפו ואדריאן מוטו דאג לשיוויון, ועוד ארבע דקות הספיקו להשלמת מהפך - כשהפעם תורו של אלברטו ג'ילארדינו להרשית מבישול של שותפו הרומני. צמד החלוצים המשיך בחגיגה בדקה ה-20, כשג'ילא עשה כרצונו בהגנת דברצן והוציא אחורה למוטו שירה לקורה ופנימה.

הקצב המטורף נמשך עם שער מצמק של ההונגרים, כשגרגורי רודולף סובב בימין כדור נהדר לחיבורים מקצה הרחבה. מריו סנטנה הארגנטינאי עט על ריבאונד וקבע 2:4 בדקה ה-37. במחצית השנייה נרגעו הקבוצות וההגנות התייצבו, ודברצן רק קיבלה תקווה רגעית עם שער נגיחה של אדמו קוליבאלי, שתי דקות לסיום.

בית ו'

ברצלונה - רובין קאזאן 2:1

פפ גווארדיולה, כמו גם המנהל המקצועי צ'יקי בגריסטיין שאף כבש, היה שותף כשחקן להפסד הבית היחיד של ברצלונה ליריבה רוסית, מול צסק"א מוסקבה ב-1992/93. מי האמין שהערב יחזור על עצמו הסיפור מול רובין קאזאן? הרוסים לא נבהלו מהמקדש הקטלאני, יצאו למתפרצות קטלניות והשיגו שלוש נקודות שירשמו בספרי ההיסטוריה.

בדקה השנייה דרשה ברצלונה פנדל, אך משלא קיבלה אותו נאלצה לרדוף אחר שחקני קאזאן, שעלו ליתרון משער מדהים של אלכסנדר ריאזנצב, ששלח מ-30 מטרים כדור לחיבורים של ויקטור ואלדז. עם פתיחת המחצית השנייה בדקה ה-48, מצא צ'אבי בכדור עומק נהדר את זלאטן, והשבדי ירה לפינה הרחוקה כדי לקבוע 1:1. בדקה ה-73 שלח אלחנדרו דומינגז בכדור עומק נהדר את קארדניז גוקדניז, והטורקי לא נכשל מול ואלדס כדי ליצור שקט מוחלט באיצטדיון.

בארסה לחצה בכל הכח, אך לא הפסיקה להחמיץ. פעם היה זה איברהימוביץ' שסחט הצלה מהשוער, פעם מסי בחצי מספרת שחלפה סנטימטרים מהקורה והתסכול הצטבר אצל רבים מהשחקנים. קאזאן התגוננה עם כל הכלים שלה, ולמרות כמה דפיקות לב שמרה על התוצאה הסנסציונית עד לסיום.

אינטר - דינמו קייב 2:2

מי שחזר עם דינמו קייב למגרש בו ידע ימים יפים במדי היריבה הגדולה של אינטר, הוא אנדריי שבצ'נקו. חלוצה של מילאן לשעבר כבש 14 שערים לרשת של האלופה האיטלקית ולא זכה לקבלת פנים חמה, אבל לפחות לקח עם חבריו נקודה חשובה וכזו שכלל לא נלקחה בחשבון תחילה.

עמידה רעה של הגנת אינטר במצב נייח ואי יכולת להרחיק את הכדור מצד דיאן סטנקוביץ', איפשרה לטראס מיכאליק לבעוט בסיבוב במשחקו הראשון העונה בליגת האלופות, ולקבוע 0:1 מפתיע לדינמו קייב. סטנקוביץ' כיפר בדקה ה-35 כשניצל יציאה מוזרה של השוער האורח וכבש בסיום מתפרצת.

ההגנה המקומית המשיכה להיראות רע, ובדקה ה-40 נגח לוסיו לשערו הוא. שער עצמי אומלל שמחזיר את היתרון לקייב. חברו של לוסיו במרכז ההגנה, וולטר סמואל, דאג להרגיע עם נגיחת שיוויון בדקה ה-47. אינטר, למגינת ליבו של ז'וזה מוריניו, לא הצליחה להתעלות בהמשך ותחפש ניצחון ראשון בגומלין בקייב.

בית ז'

שטוטגרט - סביליה 3:1

שני הפסדי הליגה הרצופים שספגה שטוטגרט בביתה רק הגבירו את הלחץ על המאמן מרכוס באבל, שסובל מפתיחת עונה רעה אחרי הצלחה ומקום שלישי בסוף העונה שעברה. ההפסד הנוכיח, שקבע כמעט בוודאות שסביליה תהיה בשלב הבא, מקרב את באבל עוד יותר אל הדלת החוצה.

בהיעדרו של אנדרס פאלופ הפצוע, פתח בשער סביליה חאבי וראס חסר הניסיון, אבל הבלם שלו סבסטיאן סקילאצ'י הרגיע את העניינים בצד השני עם נגיחה מוצלחת פנימה אחרי הגבהה של חסוס נבאס בדקה ה-23. הקשר הימני ניצל טעות של להמאן והירדמות של בולארוז כדי לכבוש את השני של סביליה בדקה ה-55. סקילאצ'י השלים צמד עם עוד נגיחה נהדרת בדקה ה-72, ואלסון המחליף צימק עם כדור חופשי מושלם שלוש דקות לאחר מכן.

גלאזגו ריינג'רס - אוניראה אורזיצ'ני 4:1

שתי קבוצות עם נקודה בודדת נפגשות באייברוקס, למשחק היסטורי עבור אוניראה וכזה שככל הנראה גמר את הסיפור עבור ריינג'רס. כבר אחרי שתי דקות התייצבה המארחת ביתרון, כשז'רום רוטן שלח כדור קרן לעבר פדרו מנדס, שבעט בקשת פנימה לאחר שהכדור פגע בגבו של ריקרדו וילאנה, אבל זה היה אקורד הסיום מבחינת הסקוטים, ומכאן התפנתה הבמה לרומנים.

בדקה ה-32 איזן מריוס יואן בילאסקו, שלא התקשה לגלגל לרשת החשופה אחרי כדור רוחב מצוין של פאבלו בראנדן הארגנטינאי. בדקה ה-38 נגע ברונו פרננדס בידו ברחבה, אבל סטיבן דייויס ניגש לנקודה הלבנה ונעצר אצל השוער הרומני דניאל טודור. פרננדס הרגיש שיש לו על מה להחזיר למרות שקבוצתו לא ספגה, ובדקה ה-49 עלה לכדור חופשי ועם נגיעה קלה בעקב שלח לרשת עם עזרה מקייל לאפרטי. מכאן החלה ריינג'רס להתפרק, כשבדקה ה-59 לי מקאלך הסיט כדור חופשי שהגביה טיבריו באלאן לשערו הוא עם שער עצמי נוסף, ובדקה ה-65 בראנדן בעט כדור חופשי לרשת. תוצאה מדהימה עבור אוניראה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בית ח'

אלקמאר - ארסנל 1:1

התותחנים, שניצחו בשני משחקיהם הראשונים, רצו לעשות צעד משמעותי לעבר השלב הבא עם ניצחון נוסף בהולנד, מול אלקמאר שהפסידה בחמשת משמונת משחקיה האחרונים בכל המסגרות. אלקמאר הפסידה רק פעם אחת בבית ב-34 משחקים באירופה (מול אברטון), כשהספירה מתחילה אי שם בספטמבר 1977, וארסנל לא הצליחה להיות השנייה שעושה זאת

אחרי ניסיונות כושלים משני הצדדים, הגיעה מתפרצת קטלנית של ארסנל עם מסירה של אנדריי ארשבין לרובין ואן פרסי, שהשאיר לססק פברגאס לסיים את המלאכה עם שער קל בדקה ה-36. ארסנל החזיקה ביתרון במשחק שלא התעלה לרמה גבוהה עד לדקה האחרונה, אז נגיחה של גרציאנו פלה הגיעה לדויד מנדס דה סילבה, שהמשיך מהאוויר פנימה.

אולימפיאקוס - סטנדרד ליאז' 1:2

המאמן החדש זיקו פתח את הקדנציה שלו באולימפיאקוס עם ניצחון 1:2 על א.א.ק אתונה בדרבי, ועשה צעד נוסף בצ'מפיונס מול סטנדרד שתמשיך בחיפושיה אחרי ניצחון ראשון במפעל. בעזרת הניצחון משפרת האלופה היוונית את מאזנה הביתי, לאחר תקופה בה התקשתה לרשום ניצחונות אירופיים באתונה.

אחרי שני משחקים טובים שהסתיימו עם הפסד 3:2 לארסנל ו-1:1 מול אלקמאר, ליאז' קיוותה להצלחה באתונה ועלתה ליתרון עם שער של איגור דה קמארגו, אבל קוסטס מיטרוגלו, מלך שערי אולימפיאקוס בליגה, השווה בנגיחה קשתית בדקה ה-43. המהפך הושלם באופן דרמטי שלוש דקות בתוך תוספת הזמן, כשהמחליף סטולטידיס נגח מקרוב אחרי ערבוביה במצב נייח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully