וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכרת לקשקשנים

19.10.2009 / 16:00

נבחרת המחזור של וואלה! ספורט מלאה בלא מעט שחקנים אלמונים לצד שני סופרסטארים ענקים שאולי הוספדו בטרם עת

שבוע הנבחרות מאחורינו, מרבית העולות למונדיאל כבר נקבעו וזהו זמנן של הליגות האירופאיות להיכנס לקצב. פגרת המשחקים הבינלאומיים לא עשתה טוב לגדולות של אנגליה וצרפת וכיאה לסוף שבוע עם לא מעט תוצאות מפתיעות, משתחלים לנבחרת המחזור של וואלה! ספורט לא מעט שחקנים אלמונים לצד שני סופרסטארים ענקים שאולי הוספדו בטרם עת והזכירו לכולם מה יש להם ברגליים. וברוח ההפתעות, גם הכוכב האורח השבועי מגיע אלינו היישר משורות קוטלת הענקיות של הליגה היוונית, ששוב סיפקה הפתעה מרעישה.

שוער

טים ויזה - ורדר ברמן

חמישה משחקים ברציפות לא הוציאה ברמן כדור מהרשת, הרבה בזכות כושר שיא שמפגין השוער הנפלא בן ה-28. בשבת, במשחק הביתי נגד הופנהיים, ויזה הדף פנדל של קרלוס אדוארדו ורשם עוד שלל הצלות בדרך לניצחון 0:2 שהעלה את הקבוצה למקום הרביעי. חודשים ספורים לפני המונדיאל, ולראשונה מזה שנים, מסתמן בגרמניה קרב אמיתי ופתוח על אפודת השוער הראשון. רנה אדלר מלברקוזן מקבל כרגע את הקרדיט מיואכים לאו, אבל בכושר הנוכחי של ויזה, אל תתפלאו אם תראו אותו בין הקורות בדרום אפריקה.

הגנה

מגן ימני: פיל ברדסלי – סנדרלנד

שער הניצחון המוזר והשערורייתי שכבש דארן בנט השכיח קצת את הסיפור האמיתי מהמשחק בין סנדרלנד לליברפול. החתולים השחורים העלימו לחלוטין את הרדס מהמגרש, בזכות תצוגה הגנתית מרשימה ומשחק טקטי מבריק. איש המשחק היה המגן האנגלי הצעיר. ברדסלי, תוצר מחלקת הנוער של מנצ'סטר יונייטד, הושאל במשך שנים לקבוצות רבות לפני שמצא בית בסנדרלנד. לדרבי הפרטי נגד ליברפול, ברדסלי הגיע חד, היה נפלא ומנע שער בטוח מריאן באבל לקראת הסיום. סנדרלנד של סטיב ברוס, שרק לפני שבועיים הייתה קרובה לסנסציה באולד טראפורד, ממשיכה להרשים. ליברפול? הספירה מאז 1990 נמשכת.

בלם: ג'יימס קולינס – אסטון וילה

קרוב לשלוש שנים לא מצא ג'יימס קולינס את הרשת. בשבת, שבר הבלם את הקרח וכבש את שער הניצחון ב-1:2 של הוילה על צ'לסי. "עבר כל כך הרבה זמן ולא ידעתי איך לחגוג", סיפר הוולשי בהתרגשות אחרי הופעה מרשימה שסדירה לו את תואר 'איש המשחק'. זה לא היה רק השער. קולינס, יחד עם ריצ'רד דאן, הנהיג את ההגנה שעמדה במשימת עצירת החלק הקדמי של הכחולים. צמד הבלמים הגיע רק הקיץ לוילה פארק והתיאום ביניהם נראה מצוין. קולינס, שנרכש מווסטהאם, מוגדר על ידי האוהדים כ"קניה הטובה של הקיץ".

בלם: ז'רמי ברשה – סושו

גם בצרפת היו בסוף השבוע שתי הפתעות גדולות כשאחת מהן הגיע מהסטאד דה ז'רלן בליון. שם הקבוצה המקומית הופתעה בביתה 2:0 על ידי סושו המתאוששת. ליון לא הצליחה להתגבר על משחק הגנה מרשים בראשות איש מוכר. ברשה בן ה-30 נולד בליון ושיחק במועדון חמש שנים לפני שהחל בנדודים. אחרי שנה לא מוצלחת באיינדהובן אשתקד, חזר ברשה לסושו בעקבות לחצים ממשפחתו ובשבת, הזכיר לליון את ימיו היפים. "ציפיתי לראות ליון טובה יותר ואגרסיבית יותר", עקץ ברשה את קבוצתו לשעבר בסיום.

מגן שמאלי: ברונו – ולנסיה

"לשמור על מסי זה תמיד קשה", התבטא המגן השמאלי של ולנסיה ימים לפני המשחק נגד ברצלונה. עבור ברונו, קטלאני ותוצר מחלקת הנוער של אספניול, המפגש עם הבלאוגרנה היה דרבי פרטי. המשימה לעצור את מסי עברה בהצלחה מרובה והלוס צ'ה, בעזרת עמידה נכונה ומשחק הגנתי חכם, הצליחו לעצור את רצף הניצחונות של בארסה. אחרי פתיחת העונה החד צדדית של בארסה וריאל מדריד, מנסות מדי שבוע היריבות משאר הליגה למצוא פתרונות להפוך את הליגה לתחרותית יותר. העובדה שסביליה ו-ולנסיה עשו זאת באמצעים כשרים וללא משחק ברוטאלי, מהווה סוג של זריקת עידוד ללה ליגה.

קישור

דיאן סטנקוביץ' – אינטר

הסרבי בן ה-31 משחק מאינטר מאז ינואר 2004. כוכבים מסביבו באו והלכו, שמות גדולים נרכשו במיליונים, אבל סטנקוביץ' תמיד מצא את מקומו. ידע לבלוט בכל קבוצה, גם תחת רוברטו מנצ'יני וגם תחת מוריניו, שלא ידע איך לאכול את הסרבי בתחילה. זה ממש לא מקרי שבעידן סטנקוביץ', הנראזורי יצרו תחילתה של שושלת עם ארבע אליפויות רצופות. גם העונה סטנקוביץ' הוא השחקן הכי טוב של אינטר ובהיעדר הצל של זלאטן, הוא גם סופסוף זוכה להערכה שמגיעה לו. בשבת, הוסיף הסרבי עוד שער נדיר לרפרטואר השערים המדהימים שלו כשהרשית מ-54 מטרים ב-0:5 על גנואה. שער ששווה כניסה לנבחרת המחזור.

ננה – מונאקו

אחרי ניצחון רביעי בחמישה משחקים, כבר אי אפשר להתעלם מהחבורה של גי לאקומב, שחוזרת לתפוס את המקום בצמרת. אחד השחקנים הבולטים בקבוצה המפתיעה של העונה הוא ננה. הברזילאי בן ה-28 הגיע למונאקו בקיץ 2007 לאחר שנים בספרד. הוא התקשה להתאקלם והושאל לאספניול, אך השנה מדובר בשחקן אחר. צמד השערים שכבש בניצחון 0:2 על לאנס העלו את מאזנו לשבעה כיבושים (חמישה בחמשת המשחקים האחרונים) ולראש טבלת הכובשים בצרפת. ננה הפך למנהיג החבורה מהנסיכות, שמעניין יהיה לראות האם תוכל לחזור לימיה הגדולים, 10 שנים לאחר הזכייה באליפות.

כריסטיאן גנטנר – וולפסבורג

ביום רביעי, זכה גנטנר (24) להופעה נדירה עבורו בנבחרת כשהחליף את מיכאל באלאק במחצית המשחק נגד פינלנד. גנטנר נעלם בתפקיד עושה המשחק ונראה נרפה כמו יתר חבריו. ביום ראשון הוא חזר לעמדה המוכרת באגף השמאלי וזהר בניצחון האלופה 1:2 על מנשנגלאדבך המתפוררת. גנטנר חרש את הקו השמאלי והיווה איום בלתי פוסק על הגנת האורחים שהסתיים עם השער השני שהבטיח את הניצחון בדקה ה-90. אחרי פתיחה מהוססת, וולפסבורג רשמה ניצחון שלישי בארבעה משחקים ועלתה למקום החמישי בבונדסליגה.

התקפה

רונאלדיניו – מילאן

שחטו אותו, ביקרו אותו, אמרו שהוא עומד לפרוש מכדורגל, שהוא שחקן גמור, שהוא לא מתרכז בכדורגל. רונאלדיניו שתק ועכשיו, מותר לקוות, הוא מתחיל לענות. לאונרדו שם את משרתו בידי הברזילאים ושינה את התפקיד לפנומן על מנת שיוכל לשחק לצד פאטו. אחרי שער שוויון דרמטי מול אטאלנטה לפני שבועיים, רונאלדיניו שוב נחלץ לעזרתו של מאמנו. זה לא רק הפנדל המדויק והבישול הגאוני לפאטו בניצחון 1:2 על רומא, זה היה משהו אחר. רונאלדיניו יצירתי, מלא חיים, חד. רונאלידינו של פעם.

וולטר פנדיאני – אוסאסונה

בראש טבלת מלך השערים בספרד ניצב דויד וייה עם שישה כיבושים. אחריו, לצד זלאטן, מסי ורונאלדו, ניתן למצוא את פנדיאני. כבר בן 33, השנים היפות מאחוריו, אך את החוש לשערים הוא לא שכח. אתלטיקו מדריד, הקבוצה הכי פתטית ביקום, סבלה שוב מנחת זרועו ביום ראשון. כבר אחרי 30 דקות הרים אבל רסינו את ראשו וראה את לוח התוצאות: אוסאסונה 3 – אתלטיקו 0. ההגנה העלובה שלו לא הסתדרה עם פנדיאני שכבש צמד מהיר ורשם משחק מצוין. עוד עונה נגמרה לקולצ'נרוס עוד לפני שהתחילה.

ראול – ריאל מדריד

שאלת השאלות שעומדת במרכזו של פרויקט הגלאקטיקוס הנוכחי היא מי ינצח במפגש האגו בין המצטרפים החדשים לשחקני הבית. בשבועות הראשונים, נראה שרונאלדו וקאקה משתלטים על הקבוצה ועושים בה כשלהם. ראול נשכח ונדחק הצידה, אבל הוא עדיין כאן. בהופעה ה-711 שלו, אחרי ששבר את שיא ההופעות במועדון, מספר 7 בלבן כבש צמד בניצחון 2:4 על ויאדוליד והחזיר את הבלאנקוס למסלול הניצחונות. מבחינה התקפית, ריאל נראית נהדר. הצד המנטאלי עוד ייבחן בעת משבר. אז, יצטרך מנואל פלגריני את ראול בצד שלו.

כוכב אורח

בנג'מין אונוואצ'י – קבאלה

הכירו את קוטלת הענקיות ביוון. אחרי שסחטה 0:0 מרשים במגרשה של אולימפיאקוס וגרמה לה לאיבוד נקודות ראשון העונה, עשתה העולה החדשה את אותו הדבר גם לפנאתינייקוס. הפעם, בקבאלה יכולים להרגיש מאוכזבים לאחר שאיבדו יתרון 0:2 בדרך ל-2:2 דרמטי. את שני השערים כבש החלוץ הניגרי בן ה-25. אונוואצ'י הספיק לעבור בקריירה שלו ביובנטוס ולעזור לאפואל ניקוסיה לזכות באליפות קפריסין אשתקד. פתיחת העונה הטובה שלו בקבאלה עזרה לקבוצה מצפון יוון להפוך להפתעת העונה עד כה ולתפוס את המקום השביעי המכובד.

שווים אזכור

הורליו גומש (טוטנהאם) - החזיר את פומפי למציאות

אנדראה ראנוקיה (בארי) – יובנטוס בעקבותיו

אבו דיאבי (ארסנל) – חכמים על חלשים

חואן רודריגז (לה קורוניה) – דפור כבר רביעית

דיוויד דאן (בלקבורן) – ניצח את הדרבי של לנקשיר

אריץ אדוריץ (מאיורקה) – לא מפסיק לכבוש

ממאדו ניאנג (מארסיי) – ניצל את הפסדי המוליכות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully