וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן מקצועי, לא מבחן מנטלי

19.10.2009 / 15:23

למרות המאזן העגום מול הגדולות בעונה שעברה, בבני יהודה לא מרגישים שהם עולים לטדי עם בעיה מנטלית וחשש מבית"ר

הנתונים מהעונה שעברה קצת סותרים את דבריו של גיא לוזון - "אני מאמין שיש לי קבוצה מספיק טובה כדי לנצח בכל מקום בלי שום קשר לזהות היריבה" – ערב הנסיעה שלו לטדי. 12 משחקים שיחקה בני יהודה בעונה שעברה מול ארבע הגדולות, ובתשעה מהם נוצחה. רק בשני משחקי ליגה בני יהודה ניצחה ( 0:3 את הפועל תל אביב ו-2:3 את מכבי תל אביב ) וסיימה משחק אחד ב-2:2 נגד בית"ר בטדי. אין ספק שמדובר במאזן עגום מאוד אותו בני יהודה תצטרך לתקן העונה. האם מדובר בחשש בסיסי במועדון מפני משחקים מול הגדולות? ניסינו לברר זאת מול שני אנשים בכירים בבני יהודה, והמסקנה שלהם הרבה יותר מורכבת.

חלוץ בני יהודה, אלירן עטר, בין שחקני בית"ר ירושלים, אלירן דנין, שמעון גרשון. מגד גוזני
בדרך כלל זה נגמר בהפסד. אלירן עטר לא מוצא את עצמו מול אלירן דנין ושמעון גרשון/מגד גוזני

חזי מגן: הכל עניין של יכולת

"אין ספק שהמשחק בטדי הוא סוג של מבחן כוח עבורנו ואם ננצח אותו נוכל להגיד בביטחון שאנחנו עם הפנים כלפי הצמרת הגבוהה", אומר הבעלים חזי מגן. "זו אבן בוחן חשובה ונצטרך לבוא בכל הכוח, אבל אין שום בעיה מנטלית בקבוצה. צריך פשוט לעלות למגרש ולשחק טוב יותר. זה הכל. אני לא מתייחס לעניין הזה יותר ממה שזה. אולי מבחינה עיתונאית זה עניין שכיף לכתוב עליו, אבל אנחנו לא עושים מזה עניין. אנחנו באים למשחק, משחקים והולכים הביתה. זהות היריבה אינה משנה עבורנו. אם נלך משחק-משחק, דקה-דקה ונתחיל לחלום על הישגים גדולים במחזור השישי במקום לשחק, אז המצב לא יהיה טוב. גם במשחקים מול הגדולות צריך פשוט לעלות למגרש ולשחק. אין שיטה אחרת ואין פתרון מלבד לנצח ולנצח ולנצח".

"זה טוב מאוד שיש שינוי במועדון ואנחנו כבר לא באים כמועדון קטן, אבל צריך להביא את זה למגרש. הכל רק במגרש. אין טעם לדבר ולספר סיפורים על מועדון קטן או מועדון גדול. הכל הרבה יותר פשוט. לפני שנתיים, במסע ההינצלות מירידה, ניצחנו את חיפה בקרית אליעזר, את בית"ר בטדי ואת מכבי תל אביב במחזור האחרון, במשחקים הכי קריטיים שלנו. אז מה? אין בקבוצה שום בעיה מנטלית, יש בעיה של יכולת שלא הספיקה בשנה שעברה לנצח את הגדולות ולכן סיימנו במקום החמישי ולא גבוה מזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יעקב אסייג: הכל השתנה במועדון


"אני חושב שהכל תלוי בכושר של הקבוצה", מסכים מאמן השוערים יעקב אסייג עם דבריו של מגן. "כשהקבוצה הגיעה למשחקים נגד הגדולות בכושר טוב היא ניצחה. בשאר המשחקים לא היינו מספיק טובים ואני לא חושב שיש כאן מישהו בקבוצה שמפחד מהמשחקים האלה או מהקבוצות האלה. הכל עניין מקצועי. אנחנו משחקים נגד בית"ר ירושלים או הפועל תל אביב ואין בנו מחשבות שאי אפשר לנצח את המשחק. אני מקווה שאין כאן שחקנים ש"עושים במכנסיים" כשהם מגיעים למשחקים האלה, ממש לא נראה לי. אני חושב שהשחקנים בבני יהודה התבגרו, שחקנים צברו ניסיון מהשנים שעברו ואין שום פחד במשחקים כאלה.

"זה ברור שכדי לרוץ לאליפות נצטרך לשחק טוב יותר מול הגדולות. קבוצה שרוצה לקחת אליפות או קבוצה שלוקחת תואר מנצחת את כל הקבוצות שעל הנייר פחות טובות מהן ויודעת לא להפסיד במשחקים נגד הגדולות. אני לא אומר שמנצחים את כל המשחקים, אבל יודעים לא להפסיד וזו נקודה משמעותית. אם נדע לעשות את זה, נדע גם להתקדם בטבלה. אנחנו בצוות המקצועי נותנים לשחקנים את כל החומר והידע והשחקנים הם אלה שצריכים להיות מספיק טובים במשחקים האלה. אם שחקנים יבואו ויחשבו שהם פחות טובים משחקנים אחרים או קבוצות אחרות, אז לא נגיע לשום מקום. אני חושב שבראש אין כאן שחקן אחד שחושב שהוא פחות טוב משחקן של בית"ר ירושלים או מכבי חיפה וזה טוב.

"אני חושב שחומר השחקנים בשנתיים האחרונות בבני יהודה הוא חומר הרבה יותר טוב, אלו לא שחקנים שנכנעים מראש. היו כאן שנים במועדון שבמשחקים מול הגדולות רצינו רק לא לקבל בראש וידענו שזה לא נורא אם נפסיד. המגמה הזו השתנתה לגמרי ואני בטוח בזה. אם היינו מפסידים לבית"ר או לחיפה היינו אומרים בתוך הקבוצה 'אין דבר, לא נורא, שם ממילא לא תכננו לנצח, לא בנינו על נקודות מולם ולא קרה אסון גדול', זו היתה המנטליות פעם. היום מבחינתנו כל משחק פתוח. נסענו לשחק נגד איינדהובן ולא הרגשנו נחותים מהם וחשבנו שנצליח לנצח אותם, על אחת כמה וכמה כל קבוצה בארץ. אני חושב שהמשחקים באירופה נתנו לכולם ביטחון שאפשר לנצח כל קבוצה. אם באנו נגד איינדהובן החזקה ושיחקנו לא פחות טוב מהם ולפרקים גם יותר טוב, זה מחזק את התחושה.

אסייג מסכם: "אם ננצח בטדי זה אומר שבני יהודה מתייצבת במקום השני וזאת בעצם ההצהרה הכי טובה. אם לפני שבועיים הפועל פתח תקווה באה מול בני יהודה ומבזבזת זמן לכל אורך המשחק, אז זה אומר שהמועדון הזה הספיק לעשות שדרוג גדול ועכשיו נותר לעשות שדרוג נוסף נגד הקבוצות הגדולות. ואם אתה מגיע ומנצח את בית"ר בטדי אז אין הצהרת כוונות טובה מזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully