וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטוגל תפגוש את בוסניה, צרפת נגד אירלנד

הגרלת משחקי הפלייאוף נערכה בשוויץ. יוון ואוקראינה, ורוסיה וסלובניה תתחרנה על עוד שני כרטיסים בנוק-אאוט של בית וחוץ

הגרלת משחקי הפלייאוף נערכה היום (שני) במשרדי התאחדות הכדורגל העולמית, פיפ"א, בציריך שבשוויץ. בהגרלה שנערכה בין שמונה הנבחרות שסיימו במקומות השניים בבתי המוקדמות של אירופה למונדיאל 2010 בדרום אפריקה בעוד פחות משנה, נקבעו המשחקים הבאים:

אירלנד - צרפת
פורטוגל - בוסניה
יוון - אוקראינה
רוסיה - סלובניה

המשחקים ייערכו בשיטת בית-חוץ וישוחקו ב-14 וב-18 לחודש נובמבר. ארבע המנצחות המאושרות בסיומם של אותם מפגשים יצטרפו אל תשע העולות מהמקומות הראשונים בבית. ההגרלה נערכה לאחר שאופ"א חילקה את הנבחרות למדורגות ולא מדורגות וכך מנעה בעצם 'הגרלה עיוורת'. על ההחלטה של ההתאחדות לכדורגל הצרו אנשי כדורגל רבים, שהיו מאוכזבים ממנה.

"זו תהיה אירלנד"

"זו תהיה אירלנד", כך בישרה כותרתו של ה"ל'אקיפ", והצרפתים יודעים שמדובר במשוכה גבוהה. הנבחרות תפגשנה ב-14 וב-18 בנובמבר, כשהמשחק הראשון ישוחק בדבלין.

"מכל היריבות בהגרלה, היריבות עם אירלנד היא העתיקה ביותר", כתב ה"ל'אקיפ", "צרפת ניצחה בחמישה מפגשים, נוצחה בארבעה משחקים וארבעה משחקים הסתיימו ללא הכרעה".

הפעם האחרונה בה נפגשו שתי הנבחרות הייתה במוקדמות מונדיאל 2006. צרפת נפרדה מהירוקים בתיקו מאופס בפריס בשנת 2005, ובספטמבר אותה שנה ניצחה 0:1 בדבלין משער של תיירי הנרי. צרפת העפילה למונדיאל והמשיכה עד לגמר שם הפסדיה לאיטליה בפנדלים, ואילו אירלנד נותרה מאוכזבת בביתה.

האירים קיוו להגרלה קלה יותר, ועתה שחקניו של ג'ובאני טראפטוני ייאלצו לשכוח את העבר המאכזב, ולנסות להעפיל לגביע העולם. שוער נבחרת אירלנד, שיי גיבן, הביע ביטחון ביכולת חבריו לצלוח את המשוכה הצרפתית. "אנחנו מאוד מרוצים מזה שאנחנו בפלייאוף, לא משנה מי היריבה. אלו יהיו משחקים מרתקים, ויש לנו סיכוי להגיע למונדיאל".

למרות שגיבן משוכנע ביכולת להגיע לדרום אפריקה, הוא מצא לנכון לבקר את ההחלטה לדרג את הנבחרות שעלו לפלייאוף לפי הישגי עבר, מה שגרם לאירלנד להיחשב ללא מדורגת ופגע בה בהגרלה. "אני חושב שזה לא הוגן, פלאטיני הוא נשיא אופ"א וצרפת נאבקת להגיע למונדיאל, ככה שקשה לדעת...אבל אין מה לעשות, צריך להמשיך הלאה".

"פורטוגל פייבוריטית"

פורטוגל של קרלוס קירוש התקשתה בבית 1, שם התחרתה עם דנמרק, שבדיה והונגריה על שני המקומות הראשונים. רק במחזור הלפני אחרון, לאחר ששבדיה נוצחה 1:0 על ידי דנמרק ואילו פורטוגל ניצחה את הונגריה, עלתה הנבחרת הלטינית למקום השני בבית, עליו הצליחה לשמור לאחר שגברה במחזור האחרון על מלטה.

כריסטיאנו רונאלדו, קשרה של ריאל מדריד והנבחרת הפורטוגלית, החמיר את פציעתו כאשר קירוש ניסה לשתפו באחד ממשחקי הנבחרת וייעדר כחודש. רונאלדו עתיד להיות כשיר לצמד המשחקים המכריע של נבחרתו.

בוסניה ומאמנה מירוסלב בלאזביץ' הם מהנבחרות המפתיעות שהצליחו להעפיל לשלב זה. הנבחרת המפתיעה סיימה שנייה לאלופת אירופה, ספרד, אבל הצליחה לגבור על טורקיה החזקה כשסיימה לפניה ואף לפני בלגיה. ההתקפה של בוסניה מצוינת ועם 25 שערי זכות שכבשה הנבחרת היא לא תתבטל בפני הפורטוגלים.

"נצטרך להיות מוכנים היטב. לבוסניה יש התקפה מסוכנת ויהיה לנו קשה מאוד לנצח אותם. בכל מקרה, עלינו לשכוח מההגרלה ולהתרכז במשחקים הקרובים. נצטרך את כל האנרגיות כדי לגבור עליהם כי יהיו שני משחקים קשים עם הרבה מתח ולחץ. אם אנחנו רוצים לעלות למונדיאל, עלינו להיות התקפיים ולהישאר חיוביים", אמר קרלוס קיירוש בתגובה.

"פורטוגל פייבוריטית", החל מאמן בוסניה, מירוסלב בלאזביץ' במלחמה הפסיכולוגית. "למרות זאת, עובדה ידועה שהפייבוריטית לא תמיד הופכת למנצחת. פורטוגל נבחרת נפלאה עם מספר שחקנים מצוינים, אבל אני מרגיש שיש לנו מה שצריך כדי לנצח אותם ולהעפיל למונדיאל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"50-50"

אלופת אירופה מודל 2004, ששיחקה בבית עם ישראל, סיימה אותו רק שנייה, אחרי שוויץ שהעפילה אוטומטית למונדיאל. אוטו רהאגל כבר מאמן את הנבחרת מאז 2001, והוא כאמור זכה איתה ביורו, אלא שהוא לא הצליח להעפיל איתה למונדיאלים הקודמים ב-2002 בדרום קוריאה ויפן וגרמניה 2006. בכלל, הפעם היחידה בה השתתפה מדינת הבלקן בגביע העולם הייתה ב-1994 בארה"ב אז היא לא הצליחה לצלוח את הסיבוב הראשון.

המאמן אוטו רהאגל הגיב להגרלה: "אוקראינה יריבה קשה מאוד והסיכויים שווים. לשתי הנבחרות סיכוי של 50-50 להשיג כרטיס למונדיאל. הרבה תלוי בהופעה שלנו ואיך ניראה על המגרש ואני מקווה שנגיע לצמד המשחקים עם שחקנים בריאים. אם נצמצם את הטעויות שלנו למינימום, נשיג את המטרה. אנחנו מכירים את היריבה היטב".

הנבחרת האוקראינית נלחמה בעיקר בבית 6 עם קרואטיה על הסגנות, לאחר שאנגליה שעטה עם תשעה ניצחונות מתוך 10 משחקים היישר למקום הראשון. אנדרי שבצ'נקו וחבריו הצליחו לבסוף לזכות במקום השני כשהם מקדימים בהפרש של נקודה את הקרואטים המאכזבים. במונדיאל הקודם הרשימה אוקראינה כשהגיעה עד רבע הגמר, שם לא יכלה לאלופת העולם שתבוא, איטליה.

"במשחק פלייאוף, משלמים על כל וטעות ולכן נצטרך לבוא מוכנים ברמה הפסיכולוגית. ברמות הללו אין הבדל בין הנבחרות ולא ממש שינה לי את מי נקבל. כדי לעלות למונדיאל נצטרך להיות במיטבנו", התייחס אלכסיי מיכאליצ'נקו להגרלה.

"לפחות לא אוקראינה"

הנבחרת הרוסית נאבקה בבית 4 עם גרמניה על ראשות הבית, אבל במחזור הלפני אחרון נוצחה בביתה על ידי הגרמנים, שגם גברו עליהם לפני יותר משנה בחצי גמר היורו, וכך הפסידה את המקום הראשון בבית. מאז התפרקות בריה"מ ב-1989, העפילה רוסיה פעמיים למונדיאל ב-1994 ו-2002, כאשר בשתי הפעמים לא הצליחה לעבור את הסיבוב הראשון. ביחד עם הכוכב הגדול של הנבחרת אנדריי ארשבין, היא תנסה לעבור את הסלובנים ולהרשים בדרום אפריקה, לפחות כמו באוסטריה ושוויץ.

בבית 3 המשוגע, סלובקיה וסלובניה הפתיעו את פולין וצ'כיה שהאפילו עליהן והעפילו לפניהן. סלובקיה המפתיעה התבססה במקום הראשון, כאשר הסלובנים עם סיומת של שלושה ניצחונות במחזורי הסיום תפסו את סגנות הבית בדרך לפלייאוף. סלובניה, שקיבלה את עצמאותה ב-1991, כבר העפילה פעם אחת למונדיאל 2002, וכעת היא תנסה להשלים העפלה שנייה.

חלוצה של דינמו מוסקבה, אלכסנדר קרז'אקוב, המשיך במגמה אותה התחילו מוקדם יותר היום שחקני עבר של הנבחרת, ואמר: "אני שמח שלא קיבלנו את אוקראינה ובסך הכל לא מאוכזב מההגרלה. סלובניה היא נבחרת טוב, אבל לדעתי אנחנו צריכים לעבור אותם".

מאמן נבחרת סלובניה, מתיאש קק, מעדיף גם הוא להציב את רוסיה כפייבוריטית: "אני מודאג מהצורה בה השחקנים שלי יגיעו לצמד המשחקים, בהם העדיפות היא כמובן לרוסים. אני מאחל שכולם יגיעו כשירים ובכושר טוב לאמצע נובמבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully