וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים-בני יהודה: לא לתת לחיפה לברוח

טל חוזר מהרחקה למשחק הצמרת (20:00, ערוץ 1) ולא מסתכל רחוק: "חיפה לא מעניינת אותי". לוזון אופטימי: "נעשה את זה"

ברני ארדוב

וידאו: גדעון צנטנר ונועם אשל
עריכה: גדי וינסטוק

בית"ר ירושלים ערכה בבוקר יום ראשון את האימון המסכם שלה לקראת משחק הליגה נגד בני יהודה בטדי שיינעל את המחזור השישי בליגת העל (20:00, שידור ישיר ערוץ 1). פרט לקפטן הפצוע אבירם ברוכיאן, יעמוד לרשותו של המאמן יצחק שום סגל מלא, כשעל פי התרגול באימון החלוץ טוטו תמוז יהיה זה שיתפוס את מקומו של ברוכיאן. הבלם שמעון גרשון, שנעדר מהמשחק הקודם נגד הפועל באר שבע בגלל סיבות אישיות, יחזור להרכב, כמו גם עידן טל שריצה עונש הרחקה.

טל עצמו התייחס לשקט היחסי ששורר בבית וגן בימים אלה. "אני שמח על כך, אבל אולי אם נפסיד לבני יהודה זה השקט שלפני הסערה. בכל מקרה, עדיף לנו ככה. הסגל שלנו מלא בצעירים אז עדיף שלא יהיה לחץ וכותרות. אנו רוצים להתפרץ ולעשות את מה שאנחנו יודעים הכי טוב, לבוא נחושים ולשחק טוב.

"אני לא יודע לגבי בני יהודה אבל לדעתי אם נבוא חדים, המהירות שלנו יכולה לעשות את ההבדל", ניתח טל את המשחק. "זה לא רק אני ושמעון שהיינו חסרים בבאר שבע, לכל שחקן יש השפעה וכל אחד מוסיף משהו לבית"ר. כולם צריכים להיות בכושר טוב, ממושמעים טקטית, לשחק מהר ולשמור טוב בהגנה". טל, השחקן הפעיל המעוטר ביותר בישראל כיום, לא מתרגש מהפער שנוצר מהמוליכה. "לא מעניין אותי מה מכבי חיפה עושה. כל הכבוד לה, יפה מאוד, אבל זה לא ענייני כרגע. רק בני יהודה בראש שלי, ועם כל הכבוד, על חיפה נדבר רק אחר כך".

מלבד שלושת השינויים לעיל, צפוי שום להמשיך עם אותו הרכב שהצליח בשבועות האחרונים. בשער יפתח שוער הנבחרת הצעירה אריאל הרוש, כשבהגנה יצוותו צמד הותיקים אריק בנאדו ושמעון גרשון. באגפים ישחקו אבי ריקן וחן עזריאל הצעירים. במרכז הקישור יפתחו קובי מויאל ועידן טל, כשבחלק ההתקפי יהיו אלה עידן ורד, עמית בן שושן, טוטו תמוז וברק יצחקי שיקבלו את אפודת ההרכב.

במהלך האימון ערך שום משחק אימון בין ותיקי הקבוצה שנולדו לפני 1985 ובין השחקנים הצעירים יותר. הוותיקים ניצחו 1:2 מצמד של ברק יצחקי. "הייתי מרוצה מאוד מהאימונים בימים האחרונים, אתמול היו לנו שעה ורבע של קצב, נחישות וזה מה שאני רוצה לראות מכם כל אימון, זה מה שאני רוצה לראות כל שבוע", שיבח יצחק שום את שחקניו באסיפה המסכמת. "אני לא צריך להסביר לכם את החשיבות של המשחק מחר, תסתכלו על הטבלה ותבינו נגד מי אנחנו משחקים".

"נגד בני יהודה תצטרכו לרוץ הרבה, הם קבוצה שרצה הרבה, יורדת הרבה להגנה, מסוכנת מאוד בהתקפה ולכן נצטרך לעבוד קשה מאוד וללחוץ אותם", התייחס שום ליריבה. "מי שראה אתמול את המשחק ולנסיה נגד ברצלונה היה יכול לראות מה זה לחץ של שחקנים אחד מול השני, מבחינה מקצועית הלחץ שהקבוצות עשו אחת לשנייה הבין כמה זה חשוב".

"בסופו של דבר הכל תלוי ברגליים שלכם, אני רוצה לראות שחקנים שבאים ויודעים מה הם עושים. אמרתי לכם כבר, בבאר שבע הוכחתם בחצי השני שכשיש רצון וכשאתה מתחיל לרוץ ואתה רוצה להציל את הכבוד שלך, אז אתה מציג את מה שאתה יודע, אין שום סיבה שלא נעשה את זה מחר כבר משריקת הפתיחה. יש כאן הרבה שחקנים צעירים, נכון שבקבוצה צעירה יש עליות וירידות, אבל זה קורה. חזקו אחד את השני, תבואו מחר ותשטפו את המגרש, כי זה שם המשחק. לעשות הגנה, לעשות התקפה ולעזור אחד לשני".

הרכב משוער: אריאל הרוש, אבי ריקן, שמעון גרשון, אריק בנאדו, חן עזריאל, קובי מויאל, עידן טל, עידן ורד, עמית בן-שושן, טוטו תמוז, ברק יצחקי.

לוזון: "את העתיד שלנו רק אנחנו נקבע. הגורל שלנו תלוי אך ורק בעצמו"

שחקני בני יהודה ערכו את האימון המסכם בערב יום ראשון. למעט הקפטן אסי בלדוט, שפצוע בצלעות ולא יהיה בסגל, נטלו כל שחקני הקבוצה חלק באימון. לפני האימון ערך מאמן הקבוצה, גיא לוזון את אסיפת הוידאו המסורתית לשחקניו, והקרין בפניהם קטעים ערוכים ממשחקה הקודם של הקבוצה נגד הפועל פתח תקווה באורווה. מחר תערוך הקבוצה אימון קל בבוקר ולאחריו ימשיכו השחקנים לארוחת צהריים ומנוחה משותפת בבית מלון, משם ייצאו לטדי.

הזהובים, שטרם נוצחו העונה, יגיעו להתמודדות המסקרנת כשהם מודעים לעובדה שניצחון יקפיץ אותם למקום השני בטבלה, מרחק ארבע נקודות בלבד ממכבי חיפה. לוזון התלבט רבות לגבי ההרכב הפותח במהלך השבוע ועל פי התרגולים האחרונים נראה שלא צפויים שינויים בחוליית ההגנה, כאשר איבן גארידו ודין מורי יפתחו בבמרכזה, וכפיר אדרי ועוז ראלי בעמדות המגנים. ההתלבטות הגדולה של המאמן היא לגבי הקישור האחורי, כאשר למהראן ראדי ולירוי צעירי יש עדיפות בשלב זה על פני חסן אבו זייד וסיניסיה ליניץ'. לירן כהן צפוי למלא את מקומו של אסי בלדוט הפצוע, כאשר פדרו גלבאן ועומרי אפק ישלימו את חוליית הקישור. אלירן עטר יפתח כרגיל כחלוץ בודד בחוד. "יש כאן תחרות בריאה בין השחקנים ואני חושב שהבדלי הרמות בין אלה שפותחים בהרכב לאלו שעל הספסל הם לא ממש משמעותיים", אמר הערב לוזון באשר להרכב.

"אני חושב באופן אישי שיהיה כיף גדול להיות מחר על המגרש בטדי. יהיו מחר שתי קבוצות טובות שיעשו הכל בכדי לנצח, הרבה קהל, מגרש מצוין, ואני באופן אישי מת על המשחקים האלה. ככה צריך להרגיש גם כל שחקן, לאהוב את הרגעים האלה. אנחנו רוצים לחזור עם שלוש נקודות מכל משחק וזה בכלל לא משנה מי היריבה. התפקיד שלנו הוא לחזור עם הנקודות ובשביל זה אנחנו עובדים קשה כל השבוע. אנחנו נעשה את זה", אמר המאמן האופטימי.

לוזון נשאל לגבי המפתחות המקצועיים לקראת המשחק וענה: "קודם כל נצטרך להיות ממושמעים מאוד מבחינה הגנתית. ברגע שנעשה את זה, גם משחק ההתקפה שלנו יהיה טוב, כי יש קשר ישיר בין השניים. אם נהיה צפופים וקרובים ונעשה את עבודת ההגנה בחצי של היריב אז גם נגיע למצבים. נצטרך לעבוד מחר קשה מאוד כי בית"ר ירושלים קבוצה טובה מאוד עם שחקנים מצוינים, ואנחנו מצפים למשחק טוב. נצטרך לבוא נחושים, והכי חשוב זה להחזיק מעצמנו".

בעונה שעברה לא הצליחה בני יהודה לנצח את בית"ר וברוב המקרים כשלה במשחקים הגדולים. לוזון לא נותן למאזן הזה להשפיע עליו לקראת מחר: "להיסטוריה אין שום משמעות, אנחנו מתעסקים בעתיד ואת העתיד שלנו רק אנחנו נקבע. הגורל שלנו תלוי אך ורק בעצמו. אני מאמין שיש לי קבוצה מספיק טובה בכדי לנצח בכל מקום בלי שום קשר לזהות היריבה. גם האמנתי באירופה, כשניצחנו את פאסוס מפורטוגל שנמצאת שם היום במקום השישי בליגה. שמות של קבוצות או מי היריב שעומד מולי אף פעם לא מעניינים אותי".

הרכב משוער: דלה איינוגבה, עוז ראלי, איבן גארידו, דין מורי, כפיר אדרי, מהראן ראדי, לירוי צעירי (סיניסיה ליניץ'), עומרי אפק, לירן כהן, פדרו גלבאן, אלירן עטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully