וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדאל ודוידנקו עלו לגמר טורניר שנחאי

הספרדי העפיל לגמר ראשון מאז מאי אחרי שניצח את לופז, שפרש. בגמר מחכה לו דוידנקו, שניצח את דג'וקוביץ' בקרב צמוד

נובאק דג'וקוביץ' פיספס היום (שבת) הזדמנות חלומית לזכות שבוע שני ברציפות בתואר ATP. הסרבי, שמדורג 4 בעולם, הודח בחצי הגמר בטורניר שנחאי אחרי הפסד לניקולאי דוידנקו, מה שמונע ממנו להשלים דאבל אחרי שרק בשבוע שעבר הוא זכה בתואר בבייג'ינג. הרוסי יפגוש בגמר את רפאל נדאל, שניצח בחצי הגמר השני את פליסיאנו לופז, שפרש במהלך המערכה השנייה.

דג'וקוביץ', שעבר במשחק קליל יחסית את ז'יל סימון ברבע הגמר, ידע מראש שהמשוכה הרוסית לא תהיה עבורו פשוטה. הפעם האחרונה שהשניים נפגשו הייתה לפני שנה כאשר דג'וקוביץ' ניצח בסין, אך הפעם דוידנקו, שמדורג 8 בעולם, הסתדר היטב עם דג'וקוביץ' ויפגוש כאמור בגמר את נדאל.

דוידנקו, שחגג בתחילת אוקטובר תואר במלזיה, נשבר פעם אחת במהלך המערכה הראשונה, בה הפסיד 6:4, אך אחריה הוא כבר פרח. במערכה השנייה הוא הגיע לארבע נקודות שבירה, ניצל אחת מהן וכמובן את העובדה שדג'וקוביץ' לא מספיק היה מסוכן. המערכה הסתיימה ב-4:6 לרוסי והלכה למערכה שלישית מכרעת.

במערכה השלישית השניים לא הצליחו לשבור אחד את השני ונזקקו לשובר שוויון. בשלב הזה דג'וקוביץ' נעלם לחלוטין, אסף נקודה אחת ואיפשר לדוידנקו לנצח 1:7 ולהשלים ניצחון גדול, שעשוי לסדר לו תואר רביעי השנה.

בחצי הגמר השני נדאל לא נאלץ לעבוד קשה מדי מול בן ארצו, פליסיאנו לופז, שמדורג במקום ה-41 בעולם. מבין חמשת המפגשים בין השניים עד היום נדאל ניצח בארבעה כאשר הקרב האחרון היה בטורניר המאסטרס בשנה שעברה במדריד. הפעם המערכה הראשונה הלכה לו בצורה חלקה, הוא ניצח אותה 1:6 ובמערכה השנייה הוא כבר הוביל 0:3 עד שלופז פרש בגלל פציעה ברגל שהפכה אותו לטניסאי התשיעי שפורש מהטורניר. זהו הגמר הראשון של נדאל מאז חודש מאי, אז נכנע במדריד לרוג'ר פדרר.

במפגשים בין דוידנקו לנדאל שולט הספרדי כמעט ללא עוררין וניצח בארבעה מתוך ששת המפגשים ביניהם עד היום. השניים נפגשו השנה בטורניר ברצלונה על החימר ונדאל ניצח 3:6, 2:6. אלא שבמהלך 2008 דוידנקו ניצח בשניים מתוך שלושת המפגשים ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully