וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצות להיות כמו חולון

15.10.2009 / 13:49

לא בטוח שהן יגיעו לפיינל פור, אבל יש להן סיכוי להיות המרענן של ליגת העל. אור שקדי פותח עונה עם המועמדות להפתיע

הפועל חולון הגיעה לעונה שעברה כמועמדת להיות קבוצת תחתית, אך במהלך העונה צברה ביטחון וניצחונות, הפכה להפתעת העונה וכמעט הגיעה עד הפיינל פור. הפועל גלבוע/גליל עליון פתחה בלי הרבה שאיפות, אך ככל שגבר הזמן היא התחזקה ולא הייתה רחוקה מלנצח את מכבי תל אביב בחצי גמר הפיינל פור. בכל שנה, לא מעט קבוצות שאין להן שאיפות גדולות מצליחות להפתיע את ליגת העל ולהתברג בחלק העליון. ועם זאת, לא תהיה זו הפתעה גדולה אם הן יישארו מחוץ לשמונה הגדולות.

גארד הפועל חולון בריאן טולברט מחבק את גביע המדינה. ברני ארדוב
מישהו יכול לשחזר את העונה של בריאן טולברט וחולון מאשתקד?/ברני ארדוב

הפועל גלבוע/גליל עליון

מה עשתה בעונה שעברה: הודחה בחצי גמר הפיינל פור

באו: ליאור שגב (הפועל חולון), מוטי מוסקוביץ (מכבי הוד השרון), דור אליהו (מכבי פ"ת), טוני גפני (מסצ'וסטס), ג'רמי פארגו (גונזאגה). רוב החיזוק שעשתה עד כה הקבוצה של עודד קטש היה על מנת לעבות את הסגל, אך גפני צפוי להיות זה שיקבע האם הקבוצה תוכל להיות גורם משמעותי העונה, כשחקן הפנים האיכותי ביותר שלה, בהנחה שהוא לא יעבור את המבחנים בלייקרס.

נשארו: בריאן רנדל, אייזאה סוואן, דיון דוואל, גוני יזרעאלי, אלישי כדיר, אבישי גורדון, דגן יבזורי. בגלבוע/גליל מאמינים בהמשכיות, והקבוצה שרצה כל כך יפה בחלק האחרון של העונה כמעט ונשארה במלואה, כשרק שני שחקנים מרכזיים עזבו, שזה שלעצמו הישג מכובד ביותר.

הלכו: גל מקל (מכבי תל אביב), בריאן רוברטס (באמברג), ניר כהן (הפועל עפולה), בראד בקמן, אופיר לוי. למעשה העובדה שמקל עזב מפרידה בין גלבוע/גליל לחבורת הצמרת, והשאלה הגדולה האם ליאור שגב או גוני יזרעאלי יוכלו להיכנס לנעליו של הרכז, שעשה את הפריצה הגדולה ביותר בעונה שעברה. גם בריאן רוברטס, שלהט בסיבוב השני, עזב תמורת הכסף הגדול.

למה תהיה המרענן הרשמי של הליגה: בגלבוע/גליל, כמו בהפועל גליל עליון של פעם, הכימיה היא מרכיב חשוב, ולכן ההחלטה להמשיך עם רוב שחקני הסגל תתרום לריצה במהלך העונה. בקבוצה ממשיכים להאמין בשחקנים צעירים בעלי פוטנציאל שבאים להוכיח את עצמם, ובהנחה שבריאן רנדל ימשיך במגמה מהעונה שעברה, זה יספיק לפחות לפלייאוף העליון, ועם חיזוק מתאים גם לפיינל פור.

למה לא תהיה המרענן הרשמי של הליגה: ממה שהקבוצה הספיקה להציג עד כה העונה, נראה כי מלבד הבעיה הברורה בעמדת הסנטר, חסר מנהיג אמיתי על הפרקט. מלבד גל מקל, שהצליח להריץ את הקבוצה בחלק השני של העונה, גם בריאן רוברטס היה שם מההתחלה עם הצגות גדולות, והשנה נראה כי ג'רמי פארגו פשוט אנוכי מדי ואייזאה סוואן הוא לא מהדמויות הסמכותיות. עודד קטש אוהב רכזים ישראלים, והחיבור שלו, שלא צלח עם גוני יזרעאלי בעונה שעברה, יהיה המפתח. כרגע זה נראה רחוק מהצלחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בני השרון

מה עשתה בעונה שעברה: מקום שישי, הדחה ברבע גמר הפלייאוף מול מכבי חיפה.

באו: דורי אסף (מכבי אשדוד), רון סטיל (אלבמה), מושון יעקוסי (עירוני נהריה), מאט הריאז (אוסטנד), תום חבקין וגיא לביא (נוער). קשה להגיד על בני השרון שהיא התחזקה משמעותית הקיץ, למרות שהקו הקדמי קיבל עומק נוסף, כשגם יעקוסי, שחוזר מפציעה, וגם הריאז ינסו להמשיך את הקו ששלט בקבוצה בשנים האחרונות.

נשארו: ארז כץ, אורי יצחקי, בן רייס, אוגונה אוניקווה, קוקי בלצ'ר, שון ג'יימס. מלבד ארז כץ, לכל השחקנים האחרים היה חוזה לעונה נוספת, מגמה שאלדד אקוניס מאמץ בחום בשנים האחרונות. האם השחקנים שממשיכים מהעונה המאכזבת אשתקד הם אלו שיעשו את ההפתעה? רק ימים יגידו.

הלכו: מאיר טפירו (ראשון לציון), עוסמאן סיסה (אפואל ניקוסיה), איירה ניובל (אריס סלוניקי), אלעד הופמן (אשקלון), גיל אמיתי (הפועל כפר סבא), שון מונסון, ריצ'רד רובי. הקבוצה מהשרון איבדה את הווינר הגדול של הכדורסל הישראלי, מי שלמעשה שם אותה על המפה בשנים האחרונות, ולצידו גם את עוסמאן סיסה, אחד מהסמלים הגדולים. אלה אבידות שלמועדון לא יהיה קל להתמודד איתן.

למה תהיה המרענן הרשמי של העונה: יותר מתמיד, אין ציפייה מבני השרון לעשות הישג משמעותי השנה, למרות שדן שמיר הוא המאמן. בשנים האחרונות, בעיקר בזכות מאיר טפירו, היה על הקבוצה לחץ גדול להצליח, אבל השנה, כל דבר מעל פלייאוף עליון ייחשב הישג חיובי. כשהלחץ לא גדול, צעירים מוכשרים יכולים לבוא לידי ביטוי, והסיכוי שנקבל פריצה מחודשת מכוכב המכללות רון סטיל נשמעת בגדר האפשרי.

למה לא תהיה המרענן הרשמי של הליגה: הסבירות שמכת הפציעות שעוברת על בני השרון בשנים האחרונות תימשך גבוהה מאוד. אוגונה אוניקווה, מושון יעקוסי, שון ג'יימס, אורי יצחקי, קוקי בלצ'ר ורון סטיל הם שחקנים שעברו פציעות לא קלות במהלך העונה שעברה, והעובדה שכל כך הרבה שחקנים פצועים מתקבצים לתוך קבוצה אחת, יוצרת ציפייה לפציעות נוספות. גם אם תעבור על בני השרון עונה ללא פציעות, קשה לראות מי מהישראלים - ארז כץ, מושון יעקוסי, בן רייס ודורי אסף - יצטרפו לאורי יצחקי במלאכת הנקודות, משימה שהתנערו ממנה במובהק בקריירה שלהם בליגת העל.

עירוני נהריה

מה עשתה בעונה שעברה: מקום שביעי, הדחה ברבע גמר הפלייאוף מול הפועל ירושלים.

באו: ולאדי ירמישין (קרית אתא), אור איתן (עירוני אשקלון), עודד שעשוע ודימארקו ג'ונסון (מכבי ראשון לציון), ברק פלג (הפועל עפולה), עמית סלע (אליצור יבנה), רועי ויטנשטיין (הפועל משגב), טאשיד קאר (סיינט ג'וזף), מרק אגרסון (דלאוור). למרות המצב הכלכלי, בנהריה חיזקו את הקבוצה בכל העמדות, כולל ארבעה זרים לא רעים בכלל, שצפויים לעזור לקבוצה להתמודד, על אף העובדה שהסגל הישראלי לא חזק.

נשאר: דניאל גור אריה. לאור המשכורות המנופחות ששולמו בנהריה בעונה שעברה, הצפי היה שרוב הקבוצה תנטוש את הספינה, ואכן, אפילו יוגב אוחיון שהחזיק בחוזה נדד להפועל ירושלים.

נחלשו: רון לואיס (נימבורק), ג'ייסון וויליאמס (ויג'יוואנו), רוברט רותבארט (נתניה), ניצן חנוכי (עפולה), מושון יעקוסי (בני השרון), יוגב אוחיון (הפועל ירושלים), מתן נאור (הפועל אוסישקין), פיליפ ריצ'י, ערן סעודאי, איתמר איילי, שגיא בנוז. כאמור, כשהכסף הפסיק להגיע לקבוצה, השחקנים רצו לעזוב, וגם כשיציבות מסוימת נכנסה למועדון בתחילת הקיץ, לא הצליחו בנהריה להשאיר את השחקנים שניסו להרים את הקבוצה לפיינל פור בעונה שעברה.

למה תהיה המרענן הרשמי של הליגה: כמו בני השרון, גם בנהריה אין לחץ העונה, מלבד הפחד של הקבוצה להיקלע למאבקי התחתית. עודד שעשוע ואור איתן כבר גרמו לקבוצות לשרוד יותר מפעם אחת בקריירה שלהם, וביחד עם ולאדי ירמישין ודניאל גור אריה המשתפרים, הם מציגים סגל ישראלי סביר. המפתח של נהריה יהיו הזרים, שם דימארקו ג'ונסון סומן כבאנקר וכאחד משחקני הפנים המאיימים בליגה. שלושת הזרים הצעירים ינסו לתת כל אחד בתורו משחק גדול ולהפתיע את הליגה.

למה לא תהיה המרענן הרשמי של הליגה: בכל זאת, אור איתן ושעשוע כמעט ירדו בשנתיים האחרונות עם הקבוצה שלהם לליגה השנייה, וולאדי ירמישין הגדיל לעשות וירד. הסגל הישראלי רחוק מלהיות דומה לסגל של השנים האחרונות, והקהל בעין שרה שהתרגל להצגות, יקבל העונה קבוצה אפורה, שתהיה בנויה בעיקר על הברקות ועל ימים טובים של זרים צעירים שלא היו בתוכניות בשנים קודמות של הקבוצה. אחרי שהקבוצה תבין שהיא לא רצה לפיינל פור, הדעיכה הסופית תגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully