וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדורס עלתה למונדיאל, קוסטה ריקה תשחק במבחנים

הונדורס ניצחה 0:1 באל סלבדור, ונעזרה ב-2:2 דרמטי של ארה"ב מול קוסטה ריקה, כדי לעלות למונדיאל השני בתולדותיה

עיני העולם הופנו לדרום אמריקאה שם הענקיות ארגנטינה ואורוגוואי נאבקו על הכרטיס לדרום אפריקה, אולם גם בצפונה של היבשת החדשה התחולל מאבק אדיר, בסיומו הונדורס עשתה היסטוריה ועלתה למונדיאל השני בתולדותיה לאחר ניצחון 0:1 באל סלבדור. הניצחון העלה את הונדורס למקום השלישי בבית קונקק"ף, שמעניק כרטיס אוטומטי לגביע העולם, ובהונדורס יכולים להודות לארצות הברית ולשלוח פרחים לשחקנה ג'ונתן בורנשטיין, שכבש לרשת קוסטה ריקה בדקה ה-90, כפה תיקו 2:2, והבטיח את עלייתה של הונדורס למונדיאל. קוסטה ריקה, שסיימה רביעית בבית, תתנחם בכך שעדיין יש לה סיכוי להעפיל לגביע העולם משום שהיא תתמודד במשחקי המבחן נגד אורוגוואי.

הטבלה הסופית של בית המוקדמות הצפון-מרכז אמריקאי:

1. ארה"ב 20 נקודות
2. מקסיקו 19 נקודות
3. הונדורס 16 נקודות
4. קוסטה ריקה 16 נקודות
5. אל סלבדור 8 נקודות
6. טרינידד וטובגו 6 נקודות

אל סלבדור - הונדורס 1:0

קרלוס פאבון כבש בדקה ה-63 את השער שעשה היסטוריה עבור מדינתו, שבתקופה האחרונה סובלת מחוסר יציבות פוליטית, ואפשר להמונים לחגוג רגע של אושר. הונדורס הייתה חייבת ניצחון באל סלבדור, השכנה שהיא גם יריבה מושבעת, יחד עם תיקו או הפסד של קוסטה ריקה בארצות הברית, ואין ספק שהאמריקי ג'ונתן בורנשטיין, שהשווה עבור היאנקים בדקה ה-90 נגד הקוסטריקנים, הפך ליקיר הונדורס.


ארצות הברית - קוסטה ריקה 2:2

תוספת זמן של חמש דקות מתחה את עצביה של אומה שלמה, שישבה מול מקלטי הטלוויזיה והתפללה שהשופט ישורק לסיום, אבל אז, רגע לפני הסוף, ג'ונתן בורנשטיין כבש לזכות ארצות הברית, וקוסטה ריקה, שהייתה חייבת ניצחון כדי להעפיל למונדיאל, נשברה. "זה היה ניסיון של הרגע האחרון", אמר בורנשטיין, "אף אחד לא סימן לי, הכדור פשוט הגיע לי לראש". מאמנו בוב בראדלי הוסיף: "אנחנו גאים שגמרנו מקום ראשון בבית".

הפתיחה נראתה מבטיחה עבור קוסטה ריקה, שעלתה ליתרון 0:2 במחצית הראשונה מצמד של בריאן רואיז (21, 24). בדקה ה-72 צימק מייקל בראדלי לארה"ב, קוסטה ריקה נלחצה לאחור וניסתה לשמור על היתרון, אך כשלה ותקווה להצלחה יותר גדולה מול אורוגוואי, במאבק על הכרטיס לדרום אפריקה.

טרינידד וטובגו - מקסיקו 2:2

במשחק לפרוטוקול בלבד נפרדו השתיים בשוויון. המארחים עלו ליתרון במחצית הראשונה משער של קרי באפטיסטה (32), אולם בדקה ה-57 השוו המקסיקנים משער של קרלוס סליקדו. באפטיסטה השלים צמד בדקה ה-61, אולם לטרינידדים לא היה הרבה זמן לחגוג, כשסלקידו השלים אף הוא צמד בדקה ה-65 וקבע את תוצאה המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully