וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הלאומית יוצאת לדרך

12.10.2009 / 21:24

האחות הקטנה של ליגת העל יוצאת לדרך, ומבטיחה להיות מותחת כתמיד. המועמדות לעלייה: מ.כ הבקעה, אשדוד ויבנה

אחרי שבשנים האחרונות סיפקה לנו לא מעט דרמות בקרב על העלייה לליגת העל, יוצאת מחר (שלישי) הליגה הלאומית לדרך כש-14 הקבוצות של הליגה ינסו לתפוס את אחד משני המקומות שמובילים בעונה הבאה לליגה הבכירה. מחזור הפתיחה של מחר אמור לסמן לא מעט מגמות, אך כבר יום לפני הליגה ניתן לסמן חלק מהשכונתיות שהופכת את הליגה הזאת לכל כך חביבה, כשאליצור קרית אתא נאלצה להחליף ביתיות עם מכבי אשדוד, כשיום לפני משחק הבכורה לא אושר אולמה הביתי.

המועמדות לעלייה במבחן ראשון

מ.כ הבקעה – הפועל לב השרון

הקבוצה של דרור כהן היא המועמדת הבולטת לעלות לליגת העל בחזרה, אחרי שירדה בתור גבעת שמואל בסוף העונה החולפת. הקבוצה התחזקה עם הזר הכי טוב בליגה השנייה, אדריאן אוטר, שיפגוש במחזור הראשון את קבוצתו בעונה החולפת. כמו כן לא חסכו במועדון הצנוע ברכש ישראלי והביאו לצידו של אוטר את גיא קנטור, אסף אוחנה, גרי רנדל, יבגני ליוטרין ואיילון זגורי והשאירו את איתי גרינבוים ויחזקאל סקוורר. עם הסגל הזה, והניסיון שצבר כהן על הקווים בשנה שעברה כעוזרו של אהרוני, לא צפויה הבקעה להיתקל ביותר מדי קשיים בדרך לעלייה.

לב השרון נחשבת בדרך קבע לאחת הקבוצות הצנועות של הלאומית, אך השנה יש ציפיות מהקבוצה להגיע לפלייאוף העליון. המאמן ראובן נייברגר הגיע מתפקיד עוזר המאמן השני של גלבוע/גליל, והסגל כולל את תומר חולי, קבלן עליות בשנתיים האחרונות, דורון קרמר הוותיק והצעירים המוכשרים יותם שירן, ניר גולן ואופיר סניור. הקבוצה טרם צירפה שחקן זר לסגל.

מכבי אשדוד – עירוני קרית אתא

הקבוצה של רמי הדר מסמנת את העלייה זאת השנה השנייה ברציפות, אחרי שבשנה שעברה לא הצליחה לשתות מהבאר כאשר היא הגיעה אליה. השנה החליטו באשדוד לנער את הסגל והביאו במקומם של דורי אסף, יריב רוקני, תומר אטלס והזר דוויט ברואינטון את ארז קוחנסקי, אופיר פרחי ורמון קלמנטה. כמו כן חתומים באשדוד הצעירים המוכשרים אחיעד בוקרא ומיכאל בדלוב. עד כה אשדוד נראית טוב במשחקי האימון, אך פציעות שממנה סובלת הקבוצה עשויות להשפיע על התוצאות בתחילת הדרך.

קרית אתא, היורדת מליגת העל, מציגה סגל צנוע מאוד, שספק אם יספיק להתמודדות בצמרת. המאמן ניר קפלן החליף את אילון ביהם, שירד עם הקבוצה מליגת העל, ומלבד הפורוורד קליפטון לי, ניתן למצוא בסגל גם את ניר סטולרו, עופר דיגמל, שצבר ניסיון בלאומית, ואת טל רונן, שנחשב כישרון לא מבוטל בגילאי הנוער.

הפועל נצרת עילית - אליצור יבנה

בליגה הלאומית יודעים שכדי לעלות לליגת העל, צריכים לדעת לנצח גם באולם הקשה בנצרת עילית, שלא מעט קבוצות נפלו בו בעבר. אז נכון שאורן עמיאל לא יקבל השנה את שירותיו של סטנלי ברנדי הוותיק, אבל הוא קיבל לידיו חבורה מנוסה לא פחות הכוללת את אורן בן חמו, יוסי דדון ויניב כהן, לצד הצעירים המוכשרים רון סבג, מיכה ביטון ועמית שירן.

ביבנה מדברים כל הקיץ על העלייה, והמאמן גלעד כץ יודע שפחות מזה ייחשב כישלון. כדי לנסות להגיע לליגת העל החליטו ביבנה ללכת על קבוצה צעירה מאוד, שאותה יוביל הזר בריאנט מרקסון, בעל ניסיון בליגת העל במדי מכבי ראשון לציון. בין השמות הנוצצים ביבנה ניתן למצוא את הענק אלכס צ'וברביץ', את יאן מרטין, בנו של פרננדו מרטין האגדי, ולרי גנדלין, שחקן נבחרת בלארוס, טל קרפלס ואור רון.

קבוצות הצפון לא יוותרו בקלות

קרית טבעון – הפועל חיפה

המשחק בין הקבוצות ייערך ביום חמישי, אך למרות זאת מדובר בשתיים מהקבוצות היותר מעניינות בלאומית. קרית טבעון חתמה הקיץ על הסכם עם מכבי חיפה, והיא משמשת כחממה לכשרונות שג'ף רוזן מייבא. המאמן עופר רחימי ייאלץ להסתדר בפתיחת הליגה בלי המתאזרחים המוכשרים דרו האוסמן ויצחק אפטליון, אך גם בלעדיהם ינסו קובי אייזיק, טל אזולאי, טמיר אריאלי, אייל סולומוביץ, ערן סעודאי והסנטר הענק ג'ורג' אוסדאצ'י לקחת את הקבוצה אל עבר צמרת הליגה.

הפועל חיפה משחקת באולם בקרית אליעזר, ונחשבת לאחת מהקבוצות שעשויות להפתיע בליגה. המאמן יוסי שוורץ מקווה למנהיגות של אילן ברקוביץ', שהוביל לא מעט קבוצות בשנים האחרונות לעלייה, ולתרומה של הישראלים המוכשרים שי ברוך, שהגיע מבארי, אלעד אליהו, לירן מורן ושיר לביא. הזר של הקבוצה הוא מייקל האריסון, שנחשב לאחד הזרים הטובים בלאומית העונה.

מכבי הוד השרון – הפועל יקנעם/מגידו

הוד השרון נהנתה מירידת הליגה של עירוני נס ציונה, ושבועיים לפני פתיחת הליגה קיבלה לידיה את צפריר וולפר ואור סלע שאמורים להשפיע על המשחק של הקבוצה של איתי ברקן. הציפיות מהוד השרון הן לא גבוהות מדי, כשמי שיוביל את הסגל הוא עמית שמחון, אחד השחקנים שעשו את ההתקדמות הגדולה ביותר בעונה שעברה בלאומית, ולצדו סטנלי ברנדי בן ה-42, שכהרגלו, ימשיך לעשות צרות לכל קבוצה בליגה.

אחרי שנתיים בתחתית הליגה הלאומית, ביקנעם/מגידו מתכננים לבלות בחלק העליון של הטבלה. לצורך כך הוחזר דניס קאר, שבילה בקבוצה לפני שלוש שנים, ונחשב לאחד הזרים הדומיננטיים בליגה. מלבד קאר צירף המאמן אוהד יתום גם את אילן נניקשוילי ורז מנשה, שעלו לפני שנתיים ליגה עם קרית אתא, ואת הצעירים הבולטים אושרי אלמוזנינו, עידו סטולרו ואייל שולמן, במטרה להתקרב כמה שיותר לפלייאוף העליון.

באר יעקב תפתיע את הליגה?

מכבי באר יעקב – אליצור רמלה

העולה החדשה מבאר יעקב עשויה להיות הסוס השחור של הליגה, כשהיא צירפה לשורותיה את המאמן עופר חירותי ועמו שורת שחקנים טובה. חירותי הביא לסגל את אי ג'יי דרייטון, ששיחק בעונה שעברה ביקנעם/מגידו, ואת שחר כהן, ששימש בשנים האחרונות כקפטן של אשקלון. לצידם של השניים נמצא גם ליאור לוי, שרק לפני שנתיים הרים צלחת אליפות בחולון, וכך גם איתי קרביוב, גלעד הירש, אלירן סיוון ויועד בית יוסף.

אחרי שנים שנחשב כשחקן זר, יוכלו השנה באליצור רמלה להתגאות בישראלי דיימון פטרסון, שקיבל אזרחות הקיץ, וישתף פעולה עם הזר סדריק ג'קסון שהגיע מבארי. מלבד השניים הסגל של עידן פלדה צפוי להספיק למקום במרכז הטבלה, כשבין השחקנים ניתן למצוא את אבי אוחנינה הוותיק, דן בנק ועודד ברנדווין.

הפועל בארי – אליצור כפר סבא/כוכב יאיר

בארי נרשמה לליגה הלאומית ברגע האחרון, אחרי שעירוני נס ציונה הודיעה שהיא מוותרת על המקום בליגה השנייה ויורדת לארצית. בבארי לא הספיקו להתכונן לעונה כראוי, והיא צפויה להלחם בתחתית גם העונה. מנגד בכפר סבא ניסו לבנות סגל ראוי לליגה השנייה, בעזרת תומר אטלס, שהגיע ממכבי אשדוד, אבירם זלקוביץ' המוכשר והזר ריימונד היקס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully