וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה: אובינה מנע חגיגות בטוניסיה

הטוניסאים ניצחו 0:1 את קניה וציפו למעידה של ניגריה, אך שער של חלוץ מלאגה (93) קבע 0:1 על מוזמביק ודחה את ההכרעה

בשבת הייתה זו נבחרת חוף השנהב שהבטיחה סופית את העפלתה למונדיאל 2010 והייתה בכך לשנייה שעושה זאת אחרי גאנה. הערב (ראשון) גם טוניסיה רצתה להצטרף מבית ב', כשאירחה את קניה וקיוותה למעידה של ניגריה בבית מול מוזמביק. טוניסיה הבטיחה כבר בדקה הראשונה את ניצחונה עם 0:1 קטן, וחיכתה 90 דקות לבשורה, אך בתוספת הזמן השיגה ניגריה את שער הניצחון ועם 0:1 על מוזמביק דחתה את ההכרעה לחודש הבא. אלג'יריה השיגה ניצחון 1:3 על רואנדה ותגיע למשחק המכריע בקהיר עם יתרון שלוש נקודות על פני מצרים.

טוניסיה - קניה 0:1

הנבחרת של הומברטו קוהליו ציפתה למשחק ביתי קל מול קניה בדרך להבטחת המקום הראשון הכרטיס למונדיאל, אלא שלקנייתים יש תוכניות לסיים במקום השלישי ולהעפיל לאליפות אפריקה ולשם כך הם צריכה נקודות. טוניסיה, שאיבדה נקודות רק בשתי תוצאות התיקו מול המתחרה ניגריה, עלתה ליתרון כבר בדקה הראשונה משער של חלוץ לאנס הצרפתית, עיסאם ג'מע. לאחר מכן הרבו המארחים להחמיץ, כשם לקניה היו מצבים שגרמו לאוהדים הטוניסאים ללא מעט לחץ. ברגעים האחרונים כבר החלו בטוניסיה לחגוג, אך אז התבשרו על השער של ניגריה והבינו כי יאלצו לחכות לחודש הבא, אז ישחקו במוזמביק וניגריה תצא לקניה.

ניגריה - מוזמביק 0:1

הנשרים הגיעו למשחק הקריטי בידיעה שאיבוד נקודות ישאיר אותם בפעם השנייה ברציפות בבית בעת הגביע העולמי, והבעיות הגדולות בנבחרת שוב השפיעו לרעה. וינסנט אניימה פתח בשער של ניגריה, כשאל ההרכב חזרו איגביני יעקובו, דני שיטו ויוסוף איילה שנעדרו במשחקים הקודמים, אבל הם לא הועילו. דווקא לאחר מספר החמצות של מוזמביק וכשהשעון מתקתק לעבר הסוף, הגיע המחליף ויקטור אובינה ונעץ את שער הניצחון בדקה ה-93. ניגריה נשארת בפיגור של שתי נקודות מטוניסיה.

אלג'יריה - רואנדה 1:3

בעקבות הניצחון של מצרים אתמול, ידעו המארחים כי הם חייבים לגבור על רואנדה החלשה כדי להגיע לקהיר במחזור האחרון עם יתרון של שלוש נקודות. אלג'יריה מחפשת מונדיאל ראשון מאז 1986, אבל בדקה ה-20 ראתה את החלומות יורדים לטמיון כמפיסנגו מוטסה העלה את האורחים ליתרון. שתי דקות לאחר מכן נרגעו הרוחות עם שער שיוויון של עבדלקאדר גזל, חלוצה של סיינה האיטלקית. שלוש דקות בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה ירה נאדיר בלהאג' לרשת העליונה, ופנדל של קארים זיאני לקראת הסיום קבע את תוצאת המשחק.

בנין - גאנה 0:1

האורחים הבטיחו את השתתפותם במונדיאל והגיעו בהרכב חסר. בנין ניצלה את ההזדמנות להשיג שלוש נקודות, ניצחה משער דרמטי של מוחמד אודו שתי דקות בתוך תוספת הזמן והבטיחה כמעט בוודאות את מקומה באליפות אפריקה. הפסד ראשון לגאנה במסגרת בית ה'.

משחקים נוספים:

מאלי - סודאן 0:1
למאלי: פרדי קאנוטה (89)

גינאה - בורקינה פאסו 2:1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully