וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הטאקוונדו יצאה לאליפות העולם

בת אל גטרר, אניה מירקין, תום חובב ויחיעם שרעבי ינסו להפתיע החל מיום חמישי בדנמרק. האליפות תשודר באתר ההתאחדות

בת אל גטרר, אניה מירקין, תום חובב ולירן מלאכי, סיימו את הכנותיהם לאליפות העולם שתיפתח ביום רביעי הקרוב בקופנהגן, דנמרק. האליפות נחשבת בעולם הטאקוונדו למהפכנית, מפני שתהייה הראשונה שתתבסס על חוקי המשחק החדשים בענף.

הקרבות באליפות יוכרעו רק לאחר שלושה סיבובים בני שתי דקות כל אחד, כלומר יתרון שבע נקודות כבר לא יעניק ניצחון אוטומטי כבעבר. בנוסף להיותה התחרות הבינלאומית הגדולה הראשונה בה המיגון האלקטרוני, שנוסה כבר במשך השנה בתחרויות גדולות, ייקבע את הניקוד ולא השופטים, הוסרה גם המגבלה בה מתחרה שצבר 12 נקודות ניצח בקרב. השינוי המשמעותי ביותר הוא הוספת נקודה למכה בראש ומעתה היא תעניק שלוש נקודות ולא שתיים כבעבר. ועוד שינוי משמעותי, מאמן יכול לערער על פסיקת השופטים ולבקש לבחון את הערעור בצילומי הטלוויזיה.

בת אל גטרר בת ה-21, שתתחרה בקטגורית משקל עד 57 ק"ג תהייה הישראלית הראשונה שתיכנס למעגל התחרויות כבר ביום חמישי. לוחמת הטאקוונדו שייצגה את ישראל בבייג'ינג זכתה לפני כחודש וחצי בתחרות הקריטריון במנצ'סטר ושתי התחרויות הללו מבטיחות לה דירוג, שמשמעותו- גטרר תדלג בכל מקרה על שלב המוקדמות. גטרר, שסיימה שלישית בסלקציות העולמיות לבייג'ינג, נחשבת לבכירה במשלחת. "אני מקווה ללכת עד הסוף, קרב אחרי קרב. יש לי את היכולת לנצח כל אחת במשקל שלי, אבל הכל תלוי ביום הקרבות הספציפיים וכמובן שגם הגרלה טובה לא תזיק. אני צריכה לנצח ארבעה קרבות כדי להתחרות על מדליה ואני מקווה לנצח כמה שיותר".

אחרי שיחיעם שרעבי פרש והפך למאמן הנבחרת, תום חובב נחשב ללוחם הטקוואנדו הישראלי הבכיר בין הגברים. הלוחם בן ה-25 שיתחרה ביום שישי בקטגוריה עד 68 ק"ג, פספס כזכור את האולימפיאדה בגלל קרב בודד ואחרי אליפות אירופה ב-2008 בה סיים חמישי, הוא לקח חופשה בת חצי שנה וחזר לאימונים לפני 11 חודשים במקביל ללימודים. אחרי חזרתו זכה חובב במדליית ארד באליפות הולנד הפתוחה (דרג א') וסיים חמישי בבלגיה, תחרות אחריה קרע את שריר הירך והושבת לחודשיים.
כשחזר מהפציעה זכה במדליית ארד במנצ'סטר ובאליפות ירושלים הפתוחה, אחרי ניצחונות על ארבעה יריבים בינלאומיים. חובב מוגדר כאחד מ-12 הלוחמים הטובים בעולם במשקלו: "אני לא הולך לשחק שם, אני הולך על הכל. אני לא מרגיש נחות מול שום לוחם במשקל שלי וביום נתון אני יכול לנצח כל אחד מהם, אבל גם להפסיד לכל אחד מהם. זו אליפות גדולה ראשונה שלי אחרי ההפסקה שלקחתי ושאיפתי נכון לעכשיו היא להתברג בין חמשת הראשונים ולראות היכן אני עומד ברמה הבינלאומית, כשהמחשבות כבר נתונות ללונדון".

ביום שישי תתחרה גם אניה מירקין (עד 53 ק"ג). מירקין בת ה-22 היא הישראלית האחרונה שזכתה במדליה באליפות אירופה, ארד, לפני שנה. בשנה האחרונה מירקין, שנמצאת בהליכי גיור מתקדמים, היא לוחמת הטאקוונדו הישראלית המעוטרת ביותר עם זכייה בהולנד, סגנות בצרפת ומדליות ארד בבלגיה ובאליפות אירופה לסטודנטים ברוסיה. "אני רוצה לשחזר לפחות את ההישג שלי באליפות אירופה. זה לא יהיה קל, אבל אין לי ספק שיש לי את היכולת לעשות את זה".

צעיר הנציגים מישראל, לירן מלאכי בן ה-17, יהיה גם אחרון הישראלים שיעלה על המזרן באליפות, בשבת. עבור מלאכי, שגדל במועדונו של שרעבי בראשל"צ והוא כבר אלוף ישראל לבוגרים במשקלו (עד 54 ק"ג), תהייה זו בסך הכל תחרות בוגרים בינלאומית שנייה אחרי מנצ'סטר, והוא נזרק ישירות למים העמוקים. אחרי שזכה באליפויות גרמניה והולנד הפתוחות לנוער השנה, האליפות הזו תהווה ללוחם שמדורג חמישי באליפות אירופה לנוער, התנסות בלבד, כשגם עבורו המטרה העיקרית היא לונדון. "תלוי כמובן בהגרלה, אבל המטרה היא לצבור כמה שיותר ניסיון וגם ניצחונות".

הצוות המקצועי שילווה את המשלחת באליפות יכלול את יחיעם שרעבי כמאמן ראשי ועדי דוידוב כמנהל מקצועי. לקראת ההגרלה שתתקיים ביום שלישי מציין שרעבי: "המטרה העיקרית שלנו באליפות הזו היא לבדוק איפה אנחנו עומדים היום ביחס לשאר העולם ומבחינת רמת הציפיות, החבר'ה שלנו הוכיחו בתחרויות הגדולות שמדליות הן לא בשמיים עבורם וגם באליפות הזו לא אופתע אם נחזור עם מדליה אחת לפחות".

האליפות כולה תועבר בשידור ישיר באתר האינטרנט של ההתאחדות הישראלית לטאקוונאדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully