וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ילארדינו: "זה השער הכי חשוב שלי במדי האזורי"

כך הגדיר החלוץ את השער בדקה ה-90 שקבע 2:2 באירלנד והעלה את איטליה למונדיאל. ביקורת באנגליה כלפי פרדיננד

AP

צילום: רויטרס
עריכת וידאו: גדי וינסטוק

צפו בתגובות בדנמרק, מקסיקו וצ'ילה, שהעפילו למונדיאל 2010

אלופת העולם איטליה הייתה חייבת נקודה באירלנד, כדי להבטיח את הופעתה בגביע העולם 2010, שם תגן על תוארה. ליפי אמר לפני המשחק נגד נבחרתו של ג'ובאני טראפטוני, כי הוא בא לכל משחק כדי לנצח, אבל בסיום הוא היה שמח מאוד על ה-2:2 הדרמטי שהושג בדקה ה-90 בזכות שער של אלברטו ג'ילארדינו, לאחר שאיטליה כבר פיגרה בדקה ה-87 2:1 לאחר שער נגיחה של הבלם שון שנט לדג'ר.

ליפי הודה כי הוא מאוד נרגש לאחר התיקו שהעניק לאזורי מונדיאל מספר 13 ברציפות. "הבחורים הציגו משחק איכותי ומלא אופי", החמיא הדון לשחקניו, הם היו רגועים וידעו לבנות את השוויון בדקה ה-90, הגיע לנו התיקו הזה". ליפי יודע שנוכח כושרה הנוכחי של נבחרתו, היא לא מועמדת לשחזר את הזכייה ולהניף גביע עולם שני רצוף, אולם האזורי תמיד מגיעים לשלבים הגבוהים, ומאמן אלופת העולם דאג לענות למבקרים. "אני רוצה להזכיר שבפעמיים הקודמות בהן איטליה עלתה למונדיאל כשנשאר מחזור אחד לסיום משחקי המוקדמות, היא זכתה בגביע. בכל מקרה, אסור לנו לחלום כל כך רחוק".

ג'ילארדינו, שכבר הבקיע שער במונדיאל 2006, הגדיר את השער הדרמטי בדבלין כ"חשוב ביותר בקריירה". "זה היה משחק קשה, סבלנו, אבל זה רק עשה את זה יותר שמח", אמר החלוץ האיטלקי ל"ראי", "זה היה משחק שקול, והגיע לנו השוויון. ספגנו את השער השני בגלל טעות שלנו, אבל הישוונו. אני חושב שזה השער הכי חשוב שלי במדי האזורי, אני נותן קרדיט לכל הנבחרת שהאמינה שאפשר להשוות". ג'ילה התייחס לידיעות באיטליה כאילו אמאורי הברזילאי יצורף בעתיד לסגל אלופת העולם: "אני בנבחרת, ואעשה הכל כדי להשתייך אליה עד יומי האחרון בקריירה. בכל פעם שמרצ'לו יחליט לקרוא לי, אני אבוא".

האירים היו מאוד מאוכזבים והחלומות על העפלה לדרום אפריקה ללא משחקי מבחן, נגוזו. "ג'ילרדינו קלקל את המסיבה, אבל התקווה לעתיד גדלה", כתב "אידיפנדנט האירי, שהוסיף: "זה יכול היה להיות שונה כששון סנט לדג'ר כבש את השער השני, אבל זה אף פעם לא מאוחר להבקיע נגד נבחרת אירלנד".

מאמן אירלנד, ג'ובאני טראפטוני, היה מאוכזב מאוד בסיום המשחק נגד נבחרתו לשעבר. "שיחקנו כדי לנצח, אבל חסר לנו ניסיון בשלוש הדקות האחרונות. אנחנו נבחרת צעירה, וזה היה שיעור חשוב עבורנו. אנחנו חייבים ללמוד מהשיעור הזה. אני מאוכזב. לאיטליה כנראה הגיע לכבוש, אבל לא הגיעה לה נקודה. זה מתסכל, לא בגלל שאני יודע כמה עבדנו קשה, אלא כי ספגנו בדקה קריטית". גם הקפטן רובי קין היה מאוכזב: "זה קורה לנו כל הזמן, בחדר ההלבשה היינו מאוד מאוכזבים, כי ציפו מאיתנו לתוצאה טובה".

קאפלו: "אני גאה בשחקנים"

אנגליה הגיעה לאוקראינה עם מאזן מושלם וחזה נפוח מגאווה על כך שהבטיחה כבר את השתתפותה בגביע העולם 2010, אבל חבורתו של פאביו קאפלו נתקלה ביריב עקשן, וספגה הפסד בכורה בבית המוקדמות כשנוצחה 1:0. "אני גאה בשחקנים", אמר פאביו קאפלו בסיום, לאחר שלא חסך את ביקורתו מיכולת השיפוט של דאמיר סקומינה הסלובני, שהרחיק את שוערו רוברט גרין. "במחצית השנייה שיחקנו מצוין ויצרנו מצבים עד לדקה האחרונה".

התקשורת האנגלית לא התרשמה מיכולתו של ריו פרדיננד, ותלתה בו את האשמה להפסד. בדקה ה-13 נכשל ריו פרדיננד בהתמודדות עם כדור ארוך, והשוער רוברט גרין נאלץ להכשיל את ארטם מילבסקי. לשופט לא נותרה ברירה אלא להרחיק את שוער ווסטהאם ולהצביע על הנקודה הלבנה. שבצ'נקו בעט החוצה, אולם 16 דקות אחר כך ספגה אנגליה את השער היחיד במשחק מרגלו של סרגיי נזארנקו. "ווין רוני היה נפלא, ג'ון טרי היה יציב, אבל ריו פרדיננד נראה חלש, והזכיר לנו את אותו פרדיננד שבפעם האחרונה שלבש את מדי הנבחרת נתן שער מתנה להולנד", כתב ב"טלגרף". "פרדיננד החלוד הוא דאגה עבור קאפלו", כתב פרשן ה"טיימס" ניק טאונסנד.

ניצחונה של אוקראינה על אנגליה, סיבך בבית ו' את קרואטיה, שירדה למקום השלישי ולה נקודה פחות מהאוקראינים. במחזור הסיום של הבית תתארח אוקראינה באנדורה, שם סביר להניח שתנצח, ואילו קרואטיה תצא למשחק חוץ בקזחסטן. מאמן קרואטיה סלאבן ביליץ' הצהיר כי יעודד את האנגלים, אך זה לא ממש עזר לו. נוכח מכת הפציעות ממנה סובלת נבחרת הדמקה, נראה כי גם המשימה בקזחסן תהיה קשה, וזאת מלבד הנס לו זקוקים הקרואטים בדמות איבוד נקודות של אוקראינה.

דומנק: "עשינו מה שצריך לעשות"

הניצחון הגדול על איי פארו בתוצאה 0:5 הבטיח כי צרפת תשתתף במשחקי המבחן על העלייה למונדיאל 2010. "אני לא מאוכזב" סיכם מאמן סגנית אלופת העולם, ריימונד דומנק, את הקמפיין, שלדעת מרבית כלי התקשורת ואוהדי צרפת היה דווקא די מאכזב. "אני אהיה מאוכזב אם לא נעפיל ממשחקי המבחן. מחכה לנו משימה קשה כי כל יריבה שנקבל תהיה קשה, זה בטוח".

18 אלף צרפתים העניקו לטריקולור קבלת פנים חמה, שהסתיימה בניצחון גדול, אבל אף אחד לא התרגש יתר על המידה. "עשינו מה שצריך לעשות", הוסיף דומנק, "ראיתי קבוצה טובה שיצרה המון מצבים. אל תשכחו שזאת הפעם הראשונה שאיי פארו סופגת בקמפיין יותר משני שערים במשחק".

קרים בנזמה פחות התלהב מהניצחון על היריבה. "ברור שהיינו רוצים לעלות מהמקום הראשון", אמר השחקן, "הפסדנו יותר מדי נקודות, והוצאנו יותר מדי תוצאות תיקו במשחקים הקודמים. מחכים לנו שני משחקי פלייאוף, וניתן בהם הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully