וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו וארה"ב עלו למונדיאל 2010

המקסיקנים הביסו 1:4 את אל סלבאדור, האמריקאים ניצחו בהונדורס 2:3, והשתיים תשחקנה בדרום אפריקה בקיץ הבא

תושבי הונדורס שכחו הלילה (בין שבת לראשון) למשך שעתיים מהצרות הפוליטיות של מדינתם והתרכזו במשחק נגד ארצות הברית. ניצחון היה יכול להעלות את נבחרתם לגביע העולם בפעם השנייה בהיסטוריה, ולראשונה מאז 1982. מנגד, היאנקים ידעו שניצחון שלהם סוגר את הסיפור והם יבטיחו את העפלתם למונדיאל. בתום 90 דקות דרמטיות, ארצות הברית ניצחה 2:3 בסן פדרו סולה ועלתה לדרום אפריקה 2010. עתה הונדורס חייבת ניצחון במשחק שיסגור את הבית הצפון-מרכז אמריקאי, וזאת בעקבות ניצחונה של קוסטה ריקה 0:4 על טרינידד וטובאגו. הניצחון של הקוסטריקנים העלה אותם למקום השלישי בבית קונקק"ף, ממנו מעפילים למונדיאל, כשבאמתחתם 16 נקודות. הונדורס, עם 13 נקודות, מדורגת רביעית, המקום ממנו הולכים למשחקי מבחן נגד החמישית מהבית הדרום אמריקאי. תוצאות המשחקים הבטיחו כי גם מקסיקו תהיה במונדיאל 2010, שכן היא מדורגת שנייה בבית עם 18 נקודות, לאחר 1:4 ביתי על אל סלבדור. ביום רביעי הקרוב ייערך מחזור הסיום, בו קוסטה ריקה תתמודד בוושינגטון נגד ארצות הברית, הונדורס תצא למשחק חוץ באל סלבדור ומקסיקו תתארח בטרינידד וטובאגו.

הבית הצפון-מרכז אמריקאי בתום המחזור התשיעי:

1. ארה"ב 19 נקודות
2. מקסיקו 18
3. קוסטה ריקה 15
4. הונדורס 13
5. אל סלבדור 8
6. טרינידד וטובאגו 5

הונדורס - ארה"ב 3:2

לאחר מחצית ראשונה מאופסת, היה זה חוליו דה לאון שפתח בדקה ה-46 מחצית סוערת, כשכבש בבעיטה חופשית והעלה את המארחים ל-0:1. ארה"ב הגיבה במהירות ותוך 11 דקות השלימה מהפך מצמד שערים של קונור קייסי (54, 65). בדקה ה-71 לנדון דונובן העלה את האמריקאים ל-1:3, וזה נראה גמור, אולם הונדורס צימקה בדקה ה-77 משער שני של חוליו דה לאון. בדקה ה-87 הונדורס יכולה הייתה להשוות את התוצאה מהנקודה הלבנה, אולם קרלוס פאבון בעט למשקוף ונבחרתו תהיה חייבת ניצחון על אל סלבדור כדי לנסות ולעלות למונדיאל, או להבטיח את המקום הרביעי ממנו עולם למשחקי המבחן.

מקסיקו - אל סלבדור 1:4

המקסיקנים ירשמו בקיץ 2010 מונדיאל חמישי ברציפות, ולמרות ההתחלה הקשה של בית המוקדמות, הסוף היה מתוק כשניצחון גדול על אל סלבדור הבטיח העפלה לדרום אפריקה. שער עצמי של מרווין גונזלס העלה את המקסיקנים ל-0:1 בדקה ה-25, והתוצאה נשארה כך עד תום המחצית הראשונה. המארחים ניסו להגדיל את היתרון ורק בדקה ה-71 הצליחו לעלות ל-0:2 משער של קוואתמוק בלאנקו. משם זה כבר היה קל יותר, פרנסיסקו פאלנסיה (84) וקרלוס ולה (90) כבשו למארחים, כשבתווך מצמק חוליו מרטינס (88) וכובש שער כבוש לזכות האורחים.

קוסטה ריקה - טרינידד וטובאגו 0:4

המארחים עלו ליתרון בדקה ה-27 לאחר שמססירת רוחב של מייקל בראנטס פגעה במגן טרינידד רדנפה אבובאקר וחדרה לשערו של מרווין פיליפ. במחצית השנייה השלימה קוסטה ריקה את המלאכה. סאבוריו מצא את וולטר קנטנו שכבש מקרוב בדקה ה-50 וקבע 0:2. סאבורינו עצמו השלים 0:3 בדקה ה-61 לאחר מבצע אישי יפה, ושתי דקות אחר כך השלים צמד וקבע את תוצאת המשחק כשכבש לרשתו של פיליפ בנגיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully