וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה: שמחה ראבו, שמחה ראבו

חוסני עבד ראבו השאיר את מצרים בתמונת העלייה למונדיאל עם 0:1 על זמביה. חוף השנהב הבטיחה את מקומה, גם קמרון בדרך

בזמן שכל העיניים נשואות אל עבר משחקי מוקדמות מונדיאל 2010 באירופה, גם באפריקה שיחקו היום (שבת) כדורגל, וגם ביבשת השחורה יחולקו בחודש הקרוב הכרטיסים האחרונים למונדיאל, שייערך קרוב לבית - בדרום אפריקה. במשחק הראשון של היום ניצחה מצרים 0:1 את זמביה, ושמרה על סיכוי להעפיל למונדיאל, בעוד המשחק השני הביא לנו כבר עולה אחת בטוחה, בדמות חוף השנהב, שסיימה ב-1:1 עם מלווי.

בבית א' עשתה קמרון צעד נוסף לעבר המונדיאל, כשהשיגה ניצחון שלישי ברציפות בעידן פול לה גואן, הפעם 0:3 על טוגו. ג'רמי הוותיק כבש את הראשון בדקה ה-33, לאחר שפנדל שלו נבלם על ידי השוער הטוגולזי קוג'ובי אוביללה והוא הרשית מהריבאונד. בדקה ה-48 הקפטן סמואל אטו פרץ נהדר את הגנת טוגו ובישל לז'אן מאקון שער פשוט וקל שחיסל את תקוותיה של טוגו. אשיל אמאנה נעץ את השלישי בדקה ה-52.

גאבון עשתה את העבודה שלה עם 1:3 ביתי מרשים על מרוקו המאכזבת, וכעת תמתין למעידה של קמרון מול מרוקו במחזור האחרון ותקווה להשיג בעצמה את מלוא הנקודות בטוגו. שער עצמי של הישאם מחדופי על סף הירידה למחצית פרץ את הדרך עבור גאבון, שבמחצית השנייה מצאה את הרשת פעמיים נוספות עם שערים של המחליף אריק מולונגי (71) והקפטן דניאל קוזאן (76). עדל טארבאט צימק בתוספת הזמן.

טבלת בית א' (5 משחקים):

קמרון 10 נק'
גאבון 9 נק'
טוגו 5 נק'
מרוקו 3 נק'

זמביה - מצרים 1:0

ראשונה במשחקי היום עלתה אל כר הדשא מצרים, שידעה כי היא חייבת להשיג ניצחון על זמביה אם ברצונה להישאר בתמונת העליה מבית ג'. ערב המחזור ניצבו המצרים במקום השני של הבית, שלוש נקודות מאחורי אלג'יריה ושלוש מעל הזמבים. מאמן המצרים, חסן שחאטה, העלה הרכב עם חלוץ אחד - עאמר זאקי - אלא שבמשך המחצית הראשונה לא מצאו האורחים ממצרים את השער המיוחל.

ואז, בדקה ה-68, הגיע חוסני עבד ראבו, ומצא את הרשת כדי להעניק למצרים את ה-0:1 היקר מפז. חלוץ מכבי תל אביב, עמנואל מאיוקה, עלה מהספסל כמחליף בדקה ה-76. בעזרת הניצחון השתוותה מצרים לאלג'יריה בפסגת הטבלה, אלא שלאלג'יראים משחק עודף מול רוואנדה, בו הם צפויים לנצח. כך או כך, המחזור האחרון של הבית (ב-14 בנובמבר) מבטיח קרב ענקים בין מצרים ואלג'יריה, כשהמצרים ינסו לשוב למונדיאל ראשון מאז איטליה 1990.

טבלת בית ג':

אלגריה 10 נק' (4 משחקים)
מצרים 10 נק' (5)
זמביה 4 נק' (5)
רואנדה 1 נק' (4)

מלווי - חוף השנהב 1:1

הפילים ידעו כי כל שמפריד ביניהם ובין העפלה מעשית למונדיאל היא נקודה אחת קטנה, והם פחות או יותר שיחקו בהתאם. ג'ייקוב אנגווירה העלה את מלווי הקטנה ליתרון 0:1 בדקה ה-64, אלא שדידיה דרוגבה, שפתח על הספסל, נכנס כמחליף דקה מאוחר יותר, ובדקה ה-67 קבע את תוצאת המשחק - 1:1. חוף השנהב מבטיחה את מקומה בדרום אפריקה, והופכת לנבחרת האפריקאית השניה שעושה כך, אחרי גאנה. במשחק האחרון תפגוש חוף השנהב את נבחרת גינאה, שתנסה שלא לסיים במקום האחרון בבית, שמונע השתתפות באליפות אפריקה.

טבלת בית ה':

חוף השנהב 13 נקודות (5 משחקים)
בורקינה פאסו 6 נק' (4)
מלווי 4 נק' (5)
גינאה 3 נק' (4)

ניו זילנד העבירה את ההכרעה לאוקיאניה

משחק נוסף שהתקיים היום הפגיש בין בחריין לניו זילנד. שתי הנבחרות, החמישית מאסיה והראשונה מאוקיאניה, מתמודדות במפגש כפול כשהמנצחת בו תעפיל למונדיאל. המשחק הזה היה הראשון, והוא הסתיים בתיקו 0:0 באצטדיונה הלאומי של בחריין שבמנאמה.

ההכרעה עברה למעשה לניו זילנד, שם יתקיים ב-14 לנובמבר המשחק המכריע. במידה והמארחים יעשו את העבודה וינצחו, הם יהפכו לנבחרת האוקיאנית השניה בדרום אפריקה (אוסטרליה עלתה דרך המוקדמות באסיה) וירשמו הופעה שניה בגביע העולם (הראשונה הייתה בספרד 1982). במידה ובחריין תפתיע ותעלה, היא תרשום הופעת בכורה במונדיאל ותהפוך למדינה הקטנה ביותר אי פעם שתשתתף בטורניר הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully