וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגייאר: "הם היו צריכים לקרוע אותנו, זאת בושה עבורם"

הספונסר החדש של הפועל ירושלים חגג את הזכייה בגביע ווינר ועקץ את מכבי ת"א. גרשון: "עשינו את כל הטעויות האפשריות"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

קיץ ארוך עבר על חובבי הכדורסל, שחיכו בקוצר רוח לתחילתה של העונה. הערב (חמישי) הם קיבלו טעימה ראשונה, ואם העונה עצמה הולכת להיות דומה אפילו במעט, הרי שאנחנו לפני חודשים מסעירים במיוחד. ירושלים ניצחה במשחק סוער ומותח את מכבי תל אביב 80:86, זכתה בגביע ווינר, אבל בעיקר הראתה שהיא מסוגלת להתמודד עם האלופה, מבחינה מקצועית ובעיקר מבחינה מנטלית. הצהובים לעומתם הראו שהם עדיין פגיעים מאוד בשלב זה של העונה, ולאחר פציעתו של אלן אנדרסון, שספג מכה בראשו, היה נדמה שלגרשון אין מנהיג על הפרקט.

"החבר'ה הראו אופי"

מעל כולם בהפועל ירושלים, עמד כמובן טרה סימונס, שהתפוצץ בשתי הדקות האחרונות, ואותת כי הוא זוכר היטב את הדקות בהן ייובש על ספסלה של מכבי תל אביב. "ידעתי שיש יריבות, אבל לא ידעתי שזה ככה. עכשיו אני יודע. תמיד טוב לנצח משחק גדול, וזה בהחלט הרגיש טוב", אמר סימונס. "אני לא יכול להבטיח עוד גביעים, אבל אעבוד כמה שיותר קשה כדי לנסות להגיע לפיינל פור. זה יהיה קשה, אנחנו צריכים לשחק טוב וביחד מבחינה פיזית ומנטלית לכל אורך השנה".

מאמן המנצחים, גיא גודס, החמיא לקהל האדום והסביר כיצד חזרו הירושלמים מפיגור דו-ספרתי ברבע השני: "במלחה שום דבר לא נגמר. החבר'ה הראו אופי, ועשינו את הדברים הנכונים אחרי פסקי זמן. בהתחלה פתחנו יותר מדי לבד, אבל ברגע ששיפרנו את ההגנה, בעיקר ברבע השני, בהתקפה כבר היו לנו מספיק שחקנים מוכשרים כדי ליצור נקודות". באשר לחיזוק אפשרי, אמר גודס: "אני לא יכול להבטיח שום דבר כרגע. נשב, הצוות המקצועי, עם ההנהלה. יש פה עומס מאוד גדול עם המשחקים של אירופה, ו-8 שחקנים בסגל זה מאוד קשה. נחשוב איפה להתחזק, ונתחזק בהתאם".

האיש המאושר ביותר במלחה היה ללא ספק גומא אגייאר. הספונסר החדש קפץ ועודד לאורך כל המשחק, ומיהר להניף בסיום המשחק את דני קליין, במקום את הגביע. "זה מאוד מרגש", אמר אגייאר. "אנחנו האנדרדוג. מכבי היו צריכים לקרוע אותנו 50 הפרש, אבל ניצחנו אותם בבית שלנו, וזו בושה מבחינתם. יש להם קבוצה עם תקציב פי 10 משלנו, אבל באנו, שיחקנו עם הלב, והשארנו הכל על המגרש", אמר הספונסר הצבעוני והנלהב. "הוכחנו היום שאנחנו יכולים להילחם על האליפות. אנחנו עדיין האנדרדוג, אבל נראה שיש לנו סיכוי. החבר'ה חייבים לשחק חזק, ובמשחק הזה כל השחקנים פשוט השאירו את הלב על המגרש".

אדם מאושר אחר באדום היה דני קליין, שהסתובב על הפרקט כשחיוך גדול מרוח על פניו. עם זאת, גם הוא יודע כי מדובר בסופו של יום במשחק אימון, ושהליגה עדיין לא התחילה. "נראינו בסדר. יש עוד הרבה מה לעשות. כל הכבוד למנהלת הליגה על הטורניר המדהים, אבל יש להפועל ירושלים לאן לשאוף ולהתקדם ותהיה לנו עונה טובה".

"משלמים מחיר על הרכבים מסויימים"

מאמן מכבי תל אביב, פיני גרשון התייחס לשאלה האם הגיע לקבוצתו לנצח הערב: "אני מברך את ירושלים. במשחקים כאלה אין מגיע. ברבע השני קרו כל מיני דברים על המגרש שאם אני אתקן אותם אני לא אדע מאיפה להתחיל. הרבה שחקנים עשו שגיאות, לא שחקן אחד. יש מחיר שאנחנו משלמים על הרכבים מסויימים". גרשון ניסה לנתח את המשחק, ואמר: "חוסר יציבות זה סימפטום לא טוב. היתה לנו התחלה טובה ורבע שלישי טוב, אבל ברבע השני ההפרש שהפסדנו מדקה 8 עד 20 לא מחויב למציאות. איבדנו 7 כדורים ברבע, שזה המון, וזה לא יכול להיות".

המאמן הוסיף: "עשינו את כל הטעויות האפשריות. לא טוב להפסיד, וצריך לדעת מה לא הולך ולהבין איפה אנחנו מתקשים. היום אולי אנחנו יודעים יותר טוב איפה אנחנו מתקשים". על שיתופו של אלן אנדרסון, אחרי שזה נפצע בראשו לקראת המחצית, אמר המאמן: "אנדרסון מאוד רצה לשחק, אני לא כל כך רציתי. שני הרופאים, גם של ירושלים וגם של מכבי, אמרו שזה קצת בעייתי, ואמרו שזה סוג של זעזוע מוח ושהוא אפילו איבד את ההכרה".

השחקן עצמו נשמע מאושש יותר בסיום, לאחר שבמשך דקות ארוכות נראה מתנודד מעט: "אני מרגיש טוב. רציתי לחזור. הם רצו לקחת אותי לחדר מיון, אבל רציתי להישאר ולעזור לקבוצה". על היחס שקיבל מהקהל, שהירבה לשרוק לו בוז, אמר אנדרסון: "הקהל לא הפריע לי, להפך. זה גורם לי לשחק יותר טוב". על המשך הדרך אמר אנדרסון: "אני חושב שנהיה מוכנים ללובליאנה. זה הפסד ראשון שלנו, ואנחנו נתאושש עד יום ראשון".

האירוע היחידי שהעיב על הערב, היתה התקרית בין גיא פניני לאוהדי הפועל ירושלים. האוהדים הניפו בפתיחת המשחק שלט, ובו נכתב "גיא פניני בוגד". השחקן הרבה לחגוג אל מול הקהל אחרי כל סל, ובמחצית עמד לרדת לחדרי ההלבשה. או אז החלו כמה מהאוהדים לירוק עליו ולקללו. פניני לא נותר רגוע, וירק חזרה, מה שגרם לאוהדים לנסות לתקוף אותו, את רביב לימונד ואת אנדרו וישנייבסקי. "זה ילדים מבית ספר ממלכתי", אמר פניני בסיום. "זה לא באמת משפיע עליי. הם יכולים להמשיך לצעוק, אני אשחק את המשחק שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully