וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים ניצחה את מכבי ת"א 80:86 וזכתה בגביע ווינר

טרה סימונס, השחקן שיובש על ספסלה של מכבי בעונה שעברה, סחף את האדומים לניצחון גדול על האלופה, ולתואר ראשון לעונה

שחקני הפועל ירושלים חוגגים זכיה בגביע ווינר. יותם רונן
האדום חוזר לאופנה. ירושלים חוגגת גביע/יותם רונן

ליותר מזה במנהלת הליגה לא יכלו לצפות. אבנר קופל ושותפיו משקיעים הרבה בהפקת טורניר גביע ווינר, באפקטים, במעודדות, אבל כששמים שתי קבוצות כמו הפועל ירושלים ומכבי תל אביב על אותו פרקט, וממול מציבים גביע, שתיהן עוברות למצב רוח קרבי. גמר גביע ווינר הבטיח הרבה וקיים בכל אחת משניותיו, כשמשחק חם ומלא יצרים הסתיים בניצחון גדול של ירושלים, 80:86. המאורע היחידי שהעיב על ערב הכדורסל הנפלא היתה התקרית במחצית המשחק, אז לפי הדיווחים עבר גיא פניני ליד האוהדים, וירק עליהם. אוהדי ירושלים לא אהבו זאת, והחלו לתקוף את אנדרו וישנייבסקי ודרק שארפ. פישר והמשטרה ניסו להפריד, ורק לאחר דקות ארוכות ירדו השחקנים אל חדרי ההלבשה.

בפתיחת המשחק היה נדמה שמכבי תל אביב תנצח בקלילות, כששחקני ירושלים נראו לא מחוברים ונטולי מנהיג, בעוד אלן אנדרסון עשה ככל שעלה על רוחו, וסיים עם 18 נקודות במחצית. אלא שברבע השני התעוררו האדומים בראשותם של דיז'ון תומפסון וטרה סימונס, ששלשה של האחרון קבעה יתרון מדהים במחצית של 15 לזכותה של ירושלים. אלא שמכבי כמו מכבי, לא מוותרת לעולם, בטח לא כשמדובר במלחה ובירושלים. שחקניו של גרשון, בראשותו של אנדרסון שהתאושש מפגיעה בראשו, ביצעו ריצת 2:23 ברבע השלישי כדי לתפוס את ההובלה, רגע לפני הרבע המכריע.

10 הדקות האחרונות היו בדיוק מה שכל חובב כדורסל מייחל לו: מאבקים פיזיים, שלשות מטורפות, והמון מלחמה משתי הקבוצות, כשהיתרון עובר מיד ליד. דווקא כשהיה נדמה שהניצחון מתקרב לצד הצהוב, הופיע טרה סימונס, אותו שחקן שהתייבש במרבית העונה שעברה במכבי תל אביב, ובשתי שלשות ענקיות הקפיץ את קבוצתו ליתרון 6, ממנו האלופה כבר לא הצליחה לחזור. ירושלים חוגגת תואר ראשון לעונה, אבל הרבה מעבר לזה, חוגגת ניצחון ראשון במאבק ראש בראש עם הצהובים, וזה, עבור אוהדי ירושלים, גדול יותר מכל גביע.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב בחרה הפעם בדורון פרקינס שנותר מחוץ לסגל, ועלתה בחמישייה עם רביב לימונד, צ'אק איידסון, אלן אנדרסון, גיא פניני דאור פישר.

הפועל ירושלים פתחה בחמישייה עם שרון ששון, קווין פינקני, טרה סימונס, יובל נעימי ודיז'ון תומפסון.

המשחק נפתח אך מיד נקטע, מאחר והאוהדים זרקו קונפטי אל הפרקט. כשהתחדש, פתח אנדרסון מהמקום בו עצר אמש, עם שלשה גדולה, אבל תומפסון ופינקני העלו את המקומיים ל-3:4. הצהובים הלכו פעם אחר פעם לפישר, שהעניש את האדומים מבפנים, ואסיסט נהדר של איידסון אליו, יחד עם עוד שלשה של אנדרסון קבעו יתרון 8:13 למכבי. ירושלים נתקעה בהתקפה, ושלשה שלישית של אנדרסון, יחד עם רצף איבודים של המארחים, סייעו לקבוצתו של גרשון לעלות ליתרון 8:20. ליונס עלה אל הפרקט החזיר את הירושלמים למשחק עם שלשה, שהובילה לריצת 0:7, ופיגור 25:18 בסיום הרבע הראשון.

אנדרסון המשיך להתעלל בהגנת האדומים בפתיחת הרבע השני, אבל ירושלים הגיבה בריצת 0:6 מצויינת עם דיז'ון תומפסון, והיתרון של הצהובים ירד ל-3 בלבד. גרשון לקח פסק זמן, אבל זה לא מנע מהצהובים להמשיך להיראות נורא, ותומפסון ביחד עם סימונס העלו את המארחים ליתרון ראשון, 30:33. מכבי נראתה אבודה לגמרי בהתקפה, וללא מנהיג, ונקודות של קוקיה וסימונס קבעו 33:37 לירושלים. האורחים המשיכו ללכת לאנדרסון שצימק מעט, אבל שלשה גדולה של נעימי קבעה יתרון 10 לירושלים. מכבי ניסתה לחזור, אבל אנדרסון ספג מכה בראש לקראת סיום המחצית, ושלשה עצומה של סימונס עם הבאזר הורידה את ירושלים עם יתרון 35:50 מדהים אל המחצית.

נעימי פתח את המחצית השניה והעלה את היתרון ל-17, אבל פניני, שהתעמת עם האוהדים במחצית עלה מפוקס, ו-5 נקודות שלו צימקו את הפער ל-52:40. נעימי שוב פגע מחוץ לקשת, אבל הצהובים החלו לחזור, עקב לצד אגודל, כשפניני ממונה על הנקודות, ושלשה של אנדרסון שהתאושש, הורידה ל-7 בלבד. פניני ואנדרסון המשיכו להתעלל בירושלים, שמצידה לא הצליחה לקלוע במשך דקות ארוכות, ועוד שלשה של אנדרסון קבעה שיוויון 59:59. מכבי המשיכה בריצה שלה, בדרך ליתרון 59:63 בסיום הרבע השלישי.

ירושלים הראתה סימני חיים בפתיחת הרבע הרביעי, ומתפרצת של תומפסון סוף סוף מצאה נקודות, וליונס החזיר את היתרון לאדומים. וישנייבסקי טיווח פעם אחר פעם משלוש ללא הצלחה, עד שלבסוף מצא את השלשה המיוחלת, בדרך ל-64:66. ירושלים שוב הוליכה, אבל שלשה ענקית של פניני עם סוף 24 השניות קבעה יתרון צהוב. אבל אז הגיע טרה סימונס, ובשתי שלשות שלא מהעולם הזה, קבע 76:80 לירושלים. מכבי חיפשה שלשה ולא מצאה אותה, אנדרסון איבד כדור קריטי בפיגור 4, והאדומים חגגו את התואר הראשון, ובתקווה של אוהדיהם, לא האחרון העונה.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית

סטטיסטיקה

קלעו לירושלים: טרה סימונס 24 (5 מ-8 ל-3), דיז'ון תומפסון 18 (10 ריבאונדים), יובל נעימי 16 (3 מ-4 ל-3, 7 אסיסטים), ליאו ליונס 12, אורי קוקיה 8, קווין פינקני 6, יוגב אוחיון 2.

קלעו למכבי ת"א: אלן אנדרסון 26, גיא פניני 16, ד'אור פישר 10, צ'אק איידסון 9, אנדרו וישנייבסקי 8, גל מקל 6, דרק שארפ 3, יניב גרין 2.

אוהדי הפועל ירושלים. יותם רונן
הצבע חזר להם לפנים. אוהדי ירושלים חוגגים על חשבונה של האלופה/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully