וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל בורשטיין חתם בפואנלברדה הספרדית

8.10.2009 / 17:49

קפטן הנבחרת, שעזב את מכבי ת"א אחרי 9 שנים, נודד לספרד: "זו הזדמנות מצוינת להראות את עצמי בליגה הכי טובה באירופה"

טל בורשטיין חתם היום (חמישי) בקבוצת פואנלברדה מהליגה הראשונה בספרד, ויצטרף לקבוצה בימים הקרובים. קפטן נבחרת ישראל סיים הקיץ את חוזהו במכבי תל אביב, ולא ימשיך באלופת ישראל לראשונה לאחר תשע שנים. הגארד היה אחד השמות היותר מבוקשים בשוק ההעברות, אך עלותו הגבוהה, בתוספת הפציעות שעבר במרוץ השנים, הקשו על קבוצות את ההחלטה האם להחתימו. בסופו של דבר נוחת הקבוצה מקבוצת אמצע הטבלה בספרד, שעושה סימנים של ניסיון כניסה לצמרת הכדורסל הספרדי.

"אני נוסע מחר בבוקר לראות את המקום ולשבת עם הקבוצה ולחתום על החוזה", אמר טל בורשטיין בשיחה עם וואלה! ספורט, "הגעתי להבנות עם הקבוצה. אין מה להשוות בין הליגה הספרדית לליגה הישראלית. זו ההזדמנות שחיכיתי לה, פואנלברדה היא קבוצה שתיתן לי במה. המאמנים בונים עליי כחלק מרכזי בקבוצה. אני חושב שזו הזדמנות מצוינת להראות את עצמי בליגה הכי טובה באירופה. זו עיר טובה, שנמצאת 10 דקות ממדריד והמאמנים כבר דיברו איתי ומאוד רוצים שאבוא. הם אמרו לי שאני מאוד מתאים להם".

בורשטיין (1.98, 29), תוצר מחלקת הנוער של בני הרצליה, נבחר לתגלית העונה של ליגת העל עוד שהיה בן 18, והוביל את נבחרת העתודה לזכייה במדליית הכסף באליפות אירופה בשנת 2000. אחרי שפתח את הקריירה במדי בני הרצליה, הגיע בורשטיין למכבי תל אביב, ובעונתו הראשונה בקבוצה זכה בגביע הסופרליג. בורשטיין המשיך ביכולת הטובה במדי הצהובים, כשהיה שייך לקבוצה הגדולה של פיני גרשון שזכתה בשתי אליפויות היורוליג, אך דווקא בשיא הקריירה שלו, נפצע, רגע לפני המעבר לג'ירונה הספרדית בסוף עונת 2005/6.

בעקבות אותה פציעה עבר בורשטיין ניתוח שבמהלכו חתם על חוזה לשלוש שנים במכבי תל אביב, ולקראת סוף עונת 2006/7 רשם פציעה נוספת, שחייבה אותו לעבור ניתוח נוסף, ולמעשה להפסיד את רוב עונת 2007/8. בשנים הללו החלו הצהובים לאבד תארים גם בישראל, כשהשיא היה איבוד האליפות להפועל חולון בסוף עונת 2007/8. בעונה שעברה חזר בורשטיין לעונה מלאה, אך התקשה למצוא מקום ברוטצייה של הצהובים עד לחלקים האחרונים של העונה. בסך הכל זכה בורשטיין ב-8 אליפויות ישראל וב-6 גביעי מדינה בשורות מכבי תל אביב.

הכירו את פואנלברדה

מועדון הכדורסל של פואנלברדה הוקם בשנת 1981, ונמצא באופן רצוף בליגה הראשונה בספרד החל מעונת 2005/6. התואר המשמעותי ביותר שבו זכתה פואנלברדה היה גביע המלך הספרדי בעונת 2004/5, העונה האחרונה שבה בילתה בליגה השנייה. בשנים האחרונות נמצאת הקבוצה במאבק על כניסה לפלייאוף העליון של הליגה הספרדית, הישג אשר זכו לו רק בעונת 2001/2, עת זכו במקום השביעי בליגה. פואנלברדה לא השתתפה באירופה מתחילת שנות ה-2000, אבל השאיפה של המועדון הוא להכנס לקראת העונה הבאה ליורוקאפ.

מאמן הקבוצה הוא לואיס חיל בן ה-38, שאימן בעבר את נבחרת הנוער של ספרד, באליפות אירופה בשנת 2005. לחיל זוהי עונתו השנייה כמאמן הקבוצה, אחרי שהביא אותה בעונה שעברה למקום התשיעי בליגה הספרדית. בסגל של הקבוצה חתומים לא מעט שמות מוכרים כשהמוכר מכולם הוא אסטבן באטיסטה, אקס מכבי תל אביב, שחתם בקבוצה בתחילת הקיץ.

מלבד באטיסטה ניתן למצוא בפואנלברדה גם את האמריקאים ג'רלאד פיץ' ואלן ווסקיל ,הספרדים ג'ון קנטאבריה ופראן לאבינה, והאיטלקים ממוצא ארגנטינאי ליאונרדו מאינולדי ומאטיאס סאנדיס. בקבוצה החתימו הקיץ גם את שחקן נבחרת לטביה קאספרס ברזינס (24, 2.13), שנחשב לאחד ההבטחות הגדולות בכדורסל האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully