וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א הביסה את גלבוע גליל 65:87

מכבי תל אביב לא התרשמה מהמחווה של גלבוע/גליל לרענן כץ ודרסה גם אותה 65:87 בדרך לגמר גביע ווינר

מכבי תל אביב טיילה הערב (רביעי) לגמר גביע ווינר אחרי ניצחון מוחץ 65:87 על הפועל גלבוע/גליל בחצי הגמר השני במלחה, שסידר לה מפגש מול המארחת הפועל ירושלים במשחק הגמר מחר (חמישי, 20:50, ערוץ 10).

בניגוד לרבע הגמר מול עירוני אשקלון בו סבלו מלא מעט ירידות מתח, שמרו הפעם הצהובים על הפער הגדול אותו ייצרו כבר ברבע השני מול הקבוצה המבולבלת של עודד קטש, ושמרו על מאזן נקי מהפסדים במשחקי ההכנה לעונה עד כה.

שמונה ימים לפני שהיא פותחת את עונת היורוליג החדשה במשחק ביתי מול אולימפיה לובליאנה (משחק שהוקדם מהמחזור הראשון של שלב הבתים עקב נסיעתה של מכבי תל אביב לארצות הברית למשחקים מול הניקס והקליפרס), שוב לא מצאה הקבוצה של פיני גרשון יריבה ראויה והפכה את המשחק לגארבג' טיים בשלב מוקדם מאוד.

פיני גרשון שוב קיבל תפוקה נאה מאלן אנדרסון היציב ומסטפון לאזמה שעשה את העבודה גם בהגנה וגם בהתקפה, כשאנדרו וישנייבסקי שלא קלע כלל מול אשקלון התעורר מעט וגילה יותר יוזמה, ודווקא צ'אק איידסון שוב היה לא יציב ונקלע למשחק חלש. מצ'איי לאמפה, שערך את הופעת הבכורה שלו, נראה רחוק מלהיות מחובר לחבריו והחלפתו המוקדמת אחרי דקה ורבע בלבד לא הוסיפה לו ביטחון.

מנגד סיפקה גלבוע/גליל את האטרקציה של המשחק כשעלתה עם הכיתוב RK על חולצותיה, כהוקרה של הבעלים חיים אוחיון לחברו רענן כץ, שאולץ לעזוב את מכבי תל אביב הקיץ, אך לא הצליחה לעמוד בקצב של יריבתה אפילו עשר דקות. האדומים נראו איום ונורא במחצית הראשונה אותה סיימו עם 20 נקודות בלבד, ולא גילו שיפור משמעותי גם בהמשך כשהעמידו 35 אחוזים עלובים מהשדה לצד 15 איבודים והרבה דאגות עתידיות לעודד קטש.

מהלך המשחק

במסגרת רוטציית הזרים של פיני גרשון הושאר הפעם דיאור פישר מחוץ לסגל של מכבי תל אביב, שפתחה בחמישייה עם רביב לימונד, צ'אק איידסון, אלן אנדרסון, גיא פניני ומצ'איי לאמפה. עודד קטש העלה את ג'רמי פארגו, דגן יבזורי, איזיאה סוואן, אלישי כדיר ובריאן רנדל. הפתיחה הייתה שייכת לגלבוע/גליל, שעלתה ל-0:5 מהיר אחרי שלשה של יבזורי.

גרשון מיהר להכניס את סטפון לאזמה במקומו של לאמפה אחרי דקה ורבע בלבד, וחמש דקות מהפתיחה הצליחו הצהובים לעלות ל-7:8 מסל במתפרצת של פניני. רנדל עוד החזיר את האדומים ל-8:11, אבל אחרי דקות ארוכות של רפיון התקפי חיברה מכבי תל אביב ריצה של 0:8 וסגרה את הרבע הראשון על 11:16.

ברבע השני נמשכה הקריסה של גלבוע/גליל, שלא קלעה בשלוש הדקות הראשונות של הרבע ואיפשרה לצהובים להאריך את הריצה שלהם ל-0:16 בראשותו של דורון פרקינס שקם היטב מהספסל. שתי שלשות של אבישי גורדון היו כל מה שהיה לקבוצה של קטש להציע בדקות הבאות, ומכבי לא התקשתה לברוח עד ל-20:42 במחצית.

המחצית השנייה לא הייתה שונה מקודמתה, כשגלבוע/גליל המשיכה להחטיא ללא הפסקה בעוד שמכבי תל אביב ייצרה נקודות קלות במתפרצות והכניסה לעניינים את סטפון לאזמה ואנדרו וישנייבסקי, שהיה מהוסס מול אשקלון. התעוררות מסוימת של יבזורי הביאה את הצפוניים ל-21 נקודות ברבע, נקודה יותר מהכמות שהשיגו בשני הרבעים הקודמים יחדיו, אך הפער נותר בעינו ובסיום הרבע השלישי הוליכה מכבי תל אביב 44:66.

הרבע הרביעי היה כבר לפרוטוקול בלבד, כשגל מקל קיבל הזדמנות לשפר את כמות האסיסטים שלו, ועשר הדקות האחרונות עברו על מי מנוחות מבלי שגלבוע/גליל תאיים בקאמבק מפתיע ומבלי שמכבי תל אביב תעלה עוד הילוך ותדרוס את יריבתה, כך שההפרש נשמר עד הבאזר ובסיום ניצחה מכבי תל אביב 65:87.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: אלן אנדרסון 15 (6 ריבאונדים), סטפון לאזמה 12, דורון פרקינס 11, אנדרו וישנייבסקי 9, מצ'איי לאמפה ורביב לימונד 8 כל אחד, גיא פניני 6, גל מקל (9 אסיסטים) ודרק שארפ 5 כל אחד, צ'אק איידסון (6 ריבאונדים) ויניב גרין 4 כל אחד.

קלעו לגלבוע/גליל: דיון דאוול ודגן יבזורי 12 כל אחד, בריאן רנדל 11, אלישי כדיר (6 ריבאונדים) ומוטי מוסקוביץ' 7 כל אחד, איזיאה סוואן ואבישי גורדון 6 כל אחד, ג'רמי פארגו וליאור שגב 2 כל אחד, מריוס מטלון שיחק ולא קלע.

דורון פרקינס שחקן מכבי תל אביב. יותם רונן
גם הוא מתחיל להיכנס לעניינים. פרקינס/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully