וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע ווינר: הפועל ירושלים ניצחה 75:77 את מכבי חיפה

משחק מצוין של פינקני, שקלע 26 נקודות, העלה את הקבוצה מהבירה לגמר גביע הווינר וסידר בדרך גם נקמה על הירוקים

שתי האלטרנטיבות המשמעותיות למכבי תל אביב העונה, הפועל ירושלים ומכבי חיפה, נפגשו הערב (רביעי) בחצי גמר גביע הווינר, אחרי שהעפילו אליו שלשום, והמשחק, כפי שכולנו חשבנו, סיפק בדיוק את מה שציפינו: משחק צמוד שבסיומו הפועל ירושלים ניצחה 75:77 והעפילה לגמר. השתיים שיחזרו את חצי גמר הפלייאוף וחצי גמר הגביע מהעונה שעברה, אבל בניגוד לאשתקד, אז חיפה ניצחה פעמיים, הפעם ירושלים התעלתה על עצמה ברבע האחרון ודאגה להשאיר לאוהדים הרבים שהגיעו למלחה הרבה ציפיות לקראת הגמר, שיתקיים מחר.

קווין פינקני שחקן הפועל ירושלים מול ג'ייסון ריץ' שחקן מכבי חיפה. יותם רונן
היה האחראי הכמעט בלעדי למשחק ההתקפה של ירושלים. פינקני/יותם רונן

אחרי שבשנה שעברה חיפה הצליחה להפתיע את כולם, נראה שעדיין חסר לה משהו כדי להוות קבוצה מאיימת השנה. חיפה היא אולי הקבוצה שהרשימה הכי פחות מכל ארבע שהקבוצות שהעפילו לחצי הגמר, אבל דווקא הערב נראה היה שהיא בדרך הנכונה לתת איתות לליגה שהיא באה לשחזר את ההישגים מהשנה שעברה. הישראלים שלה, דרור חג'ג' ועידו קוז'יקרו, נתנו משחק מצוין, והשכיחו מעט את החולשה של הזרים, כשמלבד דבון ג'פרסון, אף אחד מהם לא הצליח להתבלט.

ירושלים, שהרשימה מאוד בערב רבעי הגמר, הייתה מרשימה הרבה פחות הערב, כשמלבד טרה סימונס ובעיקר קווין פינקני, שסיים עם 26 נקודות, הקבוצה נראתה חלודה ולא מספיק טובה. הישראלים של גיא גודס נראו חלודים, אך בדקות הסיום כשהיה צריך אותם, הם סיפקו את התפוקה, בעיקר יובל נעימי ויוגב אוחיון.

מהלך המשחק

הפועל ירושלים פתחה בחמישייה עם שרון ששון, קווין פינקני, טרה סימונס, יובל נעימי ודיז'ון תומפסון. מכבי חיפה עלתה עם ג'ייסון ריץ', דבון ג'פרסון, משה מזרחי, דרור חג'ג' וג'רמי טיילר.

חיפה פתחה חזק את המשחק ואחרי נקודות ראשונות של טיילר, הגיעו נקודות גם של דבון ג'פרסון, שסידרו לחיפאים יתרון 2:8. פינקני דאג לנקודות בצד של ירושלים ודאג שחיפה לא תברח. בהמשך ההתקפה הירוקה נתקעה וטרה סימונס דאג ליתרון ראשון של ירושלים במשחק כשצלף שלשה שקבעה 15:17. טיילר נחת רע על הרגל ויצא, מה שאיפשר לירושלים להמשיך לדהור. חיפה התעשתה עד סוף הרבע וירדה בפיגור 22:21.

המשחק הצמוד נמשך בפתח הרבע השני: סימונס ניצל אסיסט של אוחיון, אבל קוז'יקרו החזיר עם נקודות מהקו בהמשך. טיילר חזר למגרש וחיפה, שגמגמה עד עכשיו בהתקפה, הצליחה באמצע הרבע השני לשוב ליתרון אחרי נקודות של חג'ג'. שחקניו של גודס נתקעו בהתקפה ואיפשרו מהצד השני לג'סי פלוט-רוסה השתלט על העניינים ועם ארבע נקודות רצופות העלה את חיפה ל-32:37. הרבע הסתיים ב-34:37.

סימונס ופינקני, שני הקלעים הבולטים של ירושלים, קלעו בפתיחת הרבע השלישי, אבל טיילר היה במקום כדי לעצור את הסחף. אחרי שכמעט נעלם, ג'פרסון הצליח להעיר את החברים שלו עם נקודות, ואחרי טעות נוספת של אוחיון, הגיע סל נוסף של ריץ' וחיפה רצה בהמשך ל-46:55. נעימי עצר את הסחף וסיפק שלשה שהורידה את ההפרש לארבע דקה לסיום, אבל חיפה ירדה ב-53:60 בסוף הרבע.

פינקני הציל את המשחק עבור ירושלים, אבל עמית בן דוד השלים יום מצוין של הישראלים כדי לשמור על פער לחיפה. אם זה לא מספיק, בזמן הקריטי, ממש לפני שהמשחק הלך לאיבוד, פינקני גם סיפק את השלשה שהורידה לחמש ובהמשך עד לנקודה. סימונס ותומפסון הורידו קצת מהעומס של פינקניק והחזירו את היתרון לירושלים (68:70). חיפה השתתקה כשנעימי המשיך לדהור, אך חג'ג' עצר את המומנטום של ירושלים. חיפה הלכה אל הקו, ריץ' קלע פעמיים והוריד את ההפרש לנקודה, אך תומפסון השיב לשתיים, אף הוא מהקו. ירושלים ניצחה 75:77.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

סטטיסטיקה

קלעו לירושלים: קווין פינקני 26 (6 ריבאונדים), טרה סימונס 15 (6 ריבאונדים), דיז'ון תומפסון 11 (5 ריבאונדים, 5 אסיסטים), יוגב אוחיון 9, יובל נעימי 8, ליאו ליונס 6, אוריה קוקיה 2, שרון ששון שיחק ולא קלע.

קלעו לחיפה: דבון ג'פרסון 16 (6 ריבאונדים), ג'ייסון ריץ' (5 איבודים) ועידו קוז'יקרו 12 כל אחד, דרור חג'ג' 9 (7 אסיסטים, 6 ריבאונדים), ג'רמי טיילר (6 ריבאונדים) ומשה מזרחי (6 ריבאונדים) 8 כל אחד, ג'סי פלוט רוסה 7 (6 ריבאונדים), עמית בן דוד 3, בן סטרונג שיחק ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully