וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישל פלאטיני נאם, אוהדי בית”ר קיללו

תקרית מביכה במסע"ת שערך נשיא אופ”א בישראל, כשאוהדים פרצו למתחם, קיללו את לוזון והניחו צעיף של בית"ר על כתפיו

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

נשיא אופ"א מישל פלאטיני, המבקר בישראל, ערך היום (שלישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת בהשתתפות יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. במהלך האירוע נרשמה תקרית מביכה, כשמספר אוהדים פרצו למקום וקיללו ארוכות את יו"ר ההתאחדות, בטרם הוצאו מהמקום.

ארבעה אוהדים, כנראה של בית"ר ירושלים, שמו על כתפיו של לוזון צעיף של בית"ר וצעקו "רק בית"ר" ו"אבי לוזון מת". פלאטיני ההמום התעלם באלגנטיות מהתקרית, שארכה כדקה ארוכה ומביכה, בעוד לוזון נראה מבויש מהקללות. לאוהדי בית"ר, כידוע, יש סכסוך ארוך עם ההתאחדות לכדורגל, ואין זו הפעם הראשונה שבה הם דואגים להביע בפני לוזון את חוסר שביעות הרצון שלהם.

לאחר מכן הגיבה הנהלת בית"ר לאירוע ומסרה בהודעה רשמית: "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים מתנער בכל תוקף מהאוהדים שקטעו הערב את מסיבת העיתונאים בנוכחות מישל פלאטיני. האירוע שקרה הערב הינו אירוע מביך ומביש שמוציא שם רע הן לבית"ר ירושלים והן לאוהדים הרבים של הקבוצה. אנו ומצטערים בפני כל הגורמים שנפגעו מהמקרה".

מישל, מתי כבר נגיע למונדיאל?

על אף התקרית, פלאטיני אמר היום גם מספר דברים מעניינים באירוע, פרש את משנתו לגבי הכדורגל ביבשת, סיפר על התוכניות ארוכות הטווח של התאחדות הכדורגל האירופאית, ואף התייחס לגורלה של נבחרת ישראל ושל הליגה הישראלית.

כשנשאל פלאטיני מתי לדעתו נבחרת ישראל תעפיל כבר למונדיאל, ענה בציניות ש"לא תמיד תשחקו נגד צרפת", כשהוא כמובן מזכיר את הסנסציה שישראל עשתה בפארק דה פרינס. לאחר מכן ענה ברצינות יותר ואמר ש"יש שיפור בכדורגל הישראלי, ורואים הרבה שחקנים ישראלים שמצליחים בקבוצות גדולות באירופה. אבל כדי להקים נבחרת גדולה צריך הרבה כישרונות. זה גם עניין של דור, שצריך להתקבץ בשנתון אחד. תסתכלו על עוד נבחרות בעולם ותראו שגם לצרפת, ארגנטינה וגרמניה יש בעיות להעפיל למונדיאל, זה לא פשוט".

פלאטיני נשאל שוב על השיטה החדשה בליגת האלופות, שבזכותה מכבי חיפה הגיעה למפעל היוקרתי. "אני מעדיף שבליגת האלופות תהיה אלופה מליגה קטנה, מאשר קבוצה רביעית מליגה גדולה", אמר פלאטיני, "לא אני העליתי את מכבי חיפה לליגת האלופות, את כל ההישגים שלה היא השיגה רק על המגרש. אבל אם אתם כל כך מתעקשים, אז אני אדאג שחיפה לא תגיע לשם יותר".

פלאטיני, כידוע, הביא לאופ"א סדרה של חוקים חדשים בניסיון לתת ביטוי לקבוצות ולנבחרת קטנות יותר ביבשת, והיום אמר בקשר לסיכוייה של נבחרת ישראל: "אפשר לראות שבזכות השינויים שהנהיגה אופ"א, הרבה נבחרות קטנות מצליחות יותר. שחקנים ממזרח אירופה מגיעים למערב, שחקנים שחוזרים מקבוצות גדולות לנבחרות קטנות עוזרים להן להשתפר, והפערים ממשיכים להצטמצם".

"פעם היינו נאמנים יותר"

נשיא אופ"א דיבר על הכדורגל המודרני, וסיפר על השוני בין התקופה הזו לתקופה שבה הוא שיחק. "פעם היינו נאמנים יותר למועדון, היום חותמים על חוזים ויודעים שלא יקיימו אותו", אומר פלאטיני, "יש בזה משהו לא נורמלי. יש יותר מדי דברים לא נורמליים בכדורגל".

"אין לי בעיה עם ההעברות הגדולות, יש לי בעיה עם זה שלקבוצות אין את הכסף לכסות את ההוצאה", אומר הצרפתי, "המטרה היא ליצור 'פייר פליי פינסי'. אין לי כלום נגד כניסת משקיעים לכדורגל. אם יש משקיע שמגיע ובונה איצטדיון ומשקיע בתשתיות, זה תמיד עוזר".

כשנשאל לגבי טעויות השיפוט בכדורגל, הצהיר פלאטיני כי "אני באופן מוחלט נגד שימוש במצלמות הטלוויזיה. הכדורגל חייב להישאר ברמה האנושית. יש טעויות שיפוט כי השופט לא יכול לראות הכל, אבל עכשיו אנחנו עורכים ניסוי בליגה האירופית, עם עוד שני שופטים על הקווים במטרה להמעיט את מספר הטעויות הקריטיות. אם נמשיך להתבסס רק על טכנולוגיה, בסוף ישחקו פה רובוטים. צריך להשאיר את הכדורגל בידיים של המין האנושי.

"הבעיה היא שאם צריך מצלמות, צריך שיהיו תנאים שוויוניים בכל המשחקים, וזה דבר שיוצר בעייתיות. בכל 200 המדינות שמיוצגות בפיפ"א, רק ארבע או חמש מדינות בלבד יכולות לספק את התנאים הטלוויזיוניים הראויים לשופטים".

פלאטיני נשאל לגבי סיכוייה של ישראל לארח טורניר גדול, ואמר: "ישראל כבר ארגנה את טורניר אליפות אירופה עד גיל 17, וכשתגיע הצעה מישראל - נדון בה. קיבלתי היום רמזים מהנשיא שמעון פרס שבשנים הקרובות יהיו פה עוד איצטדיונים, וכשיהיה שיפור ברמת המתקנים, הסיכוי שלכם יגדל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully