וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מי שיגן על קאלה

5.10.2009 / 14:10

כשהשוער עבר מירושלים לבאר שבע הוא לא האמין שיצטרך להתעסק עם ההגנה הגרועה בליגה ועוד להיות מואשם בכך

טברטקו קאלה שוער הפועל באר שבע. ברני ארדוב
שחקנים בקבוצה: "לפעמים נמאס לשמוע אותו. למה אנחנו לא מעירים? נראה אותך מעיר לקאלה"/ברני ארדוב

רגע לאחר שהעונה החלה לקח גיא עזורי את טברטקו קאלה לשיחה בארבע עיניים. המאמן, שהבין שעומדת בפניו בעיה לא פשוטה שצריך לפתור, ניסה לברר מהיכן הגיעו פרסומים כאילו השוער מסוכסך עם שחקנים בקבוצה. קאלה טען כי הוא בסך הכל העיר לשחקנים בחדר ההלבשה, אלא שמאחורי הקלעים שחקני הפועל באר שבע ניהלו נגדו מרד של ממש. חלקם בחר שלא לדבר איתו בגלל שפגע בבלם הצעיר נדב קידר ושחקנים נוספים, חלקם טען כי הוא מנסה לגנוב את ההצגה ולצאת נקי מהשערים הקלים שספגה הקבוצה. היתר, מסתבר, פשוט בחרו ללכת עם הזרם.

במקרה הזה, לא ברור מה קדם למה: החורים בהגנה החדשה של הפועל באר שבע, ההגנה הגרועה בליגה שמוציאה את קאלה מדעתו, או היחסים הגרועים בין השוער שאוהב לצעוק לשחקני העורף שלו. כשקאלה עזב ראשון את בית"ר ירושלים לטובת הפועל באר שבע הוא לא תיאר לעצמו בכמה חובבנות ייתקל וכמה בבאר שבע לא מוכנים לעבור בשתיקה על הגישה שלו, כפי שנהגו איתו לא פעם במכבי תל אביב או בבית"ר. בכל מקרה, הגערות של קאלה לא עוזרות להגנה להתחבר, הן לא תורמות לביטחון ובטח לא מקלות על החיים של גיא עזורי.

4 פעמים אחד על אחד

עזורי הימר בקיץ כאשר בנה הגנה כמעט חדשה עם שחקנים שמעולם לא שיחקו יחד: שני בלמים זרים, מגן מליגה לאומית ומגן בית שמחפש קאמבק, מחופים על ידי קישור אחורי, שגם הוא, נכון, חדש ומלא בסימני שאלה. החבילה הזאת צריכה עוד הרבה זמן כדי להתחבר, אבל בינתיים היא סופגת כל 40 דקות. אלא ששחקני באר שבע טוענים שגם לחוסר החיבור עם קאלה יש השפעה גדולה על המצוקה בהגנה. "ארבעה מחזורים מתחילת העונה אפשר לומר שעדיין לא התחברנו", מספר שחקן בקבוצה. "הקבוצה חדשה ורוב השחקנים עדיין לא מתואמים. ההרכב הזה יכול להצליח אם יתנו למאמן יותר סבלנות. הבעיה מתחילה בחוסר התאום בין הבלמים הזרים בהגנה, לחוסר הניסיון של חלק מהשחקנים וליחסים של חלקנו עם קאלה. לא יכול להיות שנספוג כל כך הרבה ביקורות על צורת המשחק שלנו. לפעמים נמאס לשמוע אותו. למה אנחנו לא מעירים? נראה אותך מעיר לקאלה".

מאז השיחה עם עזורי, שחקני באר שבע נתקלו מספר פעמים בלשונו הארוכה של השוער. שבוע לאחר התקרית הראשונה שלאחריה קאלה נלקח לשיחה, חלק מהשחקנים סיפרו כי היחסים חזרו לקדמותם כשהשוער נכנס לחדר ההלבשה במחצית המשחק מול הפועל רעננה (1:2) והאשים את עצמו בשער שספג. שבוע אחר כך, קאלה שוב נכנס לחדר ההלבשה ובחר לצרוח. "נמאס לי מאיך שאתם משחקים, שחקנים פה לא רצים", אמר להם קאלה שהוסיף מאוחר יותר: "ארבע פעמים מגיעים ל'אחד על אחד' עליי, כמה אפשר? איפה ההגנה? על מה עובדים כל השבוע?".

כשנדמה היה שחלה רגיעה, ביום חמישי האחרון קאלה כינס את השחקנים במרכז המגרש, כשעזורי נמצא בצדי המגרש, ושוחח איתם. שחקנים בקבוצה סיפרו כי המהלך הזה פגע בקפטן מאור מליקסון, שהוא אמור לשוחח עם השחקנים . השוער שכינס את השחקנים במרכז המגרש כעס כששמע שהחלוץ ליאור אסולין שוחח בטלפון לפני המשחק בפתח תקוה, בו הובסה הקבוצה 3:0. "זאת לא התנהלות של ספורטאים. איך אתם מתנהגים?", אמר להם. "שחקני הרכב מדברים פה בטלפון לפני משחקים. מה זה צריך להיות? אני מצפה לטיפת מקצוענות". בעקבות כך, נוצרה שוב מתיחות עם חלק מהשחקנים שכבר התבטא בעבר שקאלה לא צריך להעיר להם. "לא ברור למה קאלה מנהל איתנו את השיחות האלה. יש קפטן ומאמן לקבוצה", אמר אחד מהם. "אם המאמן רוצה להעביר מסר, שיעביר אותו בעצמו. מי זה קאלה שיערוך שיחות?".

2 מגנים חסרי ניסיון

לאחר אותו הפסד בפתח תקוה קאלה בא בטענות גם לבלם דנילו מוריירה שגרם לפנדל ואמר לו: "מה קרה לך? למה אתה תופס שחקן בתוך הרחבה? הכדור היה בידיים שלי". שחקנים סיפרו כי מוריירה כעס. "קשה לו להתמודד עם זה שצועקים עליו. יש לו המון ניסיון. גם פבל (פרגל, הבלם הצ'כי, א"י) לא מקבל הערות. שחקנים בסביבות גיל ה-30 עם הרבה ניסיון רגילים לקבל כבוד. יכול להיות שההערות קצת פגעו בהם".

אבל יש כאלה שמעדיפים להפוך את המטבע. גורם במועדון אמר לנו כי חסרונו של השוער אסי רחמים הורגש היטב באימונים ראשונים ולכן היה חסר שוער שיקרין בטחון על השחקנים. "אמנם בטחון מופרז", כפי שהוא מתאר, "אבל זה עדיף היה מלהביא שוער צעיר וחסר ניסיון. כי אם עכשיו לוקח זמן לשחקני ההגנה להתחבר, מה היה קורה אז?".

כפי שהסברנו קודם, הבעיות בהגנה של באר שבע לא נובעות רק מהמתיחות של שחקנים עם קאלה. בקבוצה מעידים שפרגל דווקא מציג יכולת טובה באימונים. "יש לו הרבה ניסיון, רואים שזה בלם ברמה גבוהה", תיאר זאת שחקן בקבוצה. "הבעיה היא בחיבור שלו עם מוריירה שלא חזר לעצמו מאז הפציעה. עזורי כל הזמן מדבר על התאום בגלל שהקבוצה חדשה. לדעתי, אם יתנו להם קצת זמן, זה יצליח".

בניגוד לבעיות שתיארו השחקנים, עזורי מצא את נקודת התורפה בקישור האחורי. הוא בחר לשחרר את הקשר האחורי ג'וזף טאצ'י ששבועיים לפני הוא הגדיר ככשרון גדול ובמקומו החתים את יוסי אופיר (31), קשר אחורי עתיר ניסיון בליגת העל שלנו. את אייל שן הוא החתים ברגע הראשון שהייתה התמהמהות במשא ומתן שלו עם הפועל פתח תקוה. במועדון טוענים כי עזורי בחר לחזק את הקישור האחורי ולשלוח את טאצ'י הביתה כדי לחפות על חוסר הניסיון של המגנים. עזורי שנעזר בדרך כלל במגנים עתירי ניסיון בקבוצות שאימן, החליט העונה להמר על שני שחקנים שעורכים את הפרימיירה שלהם בליגת העל שלנו.

שמעון הרוש שהגיע מאחי נצרת הקטנה, דווקא הפגין יכולת טובה במבחן הראשון שלו העונה, אבל זה היה במשחק אימון מול עירוני בת ים ומאז הוא לא פוגע. "במשחקי המבחן הרוש היה נראה נהדר. חסר לו קצת ניסיון ולפעמים זה עומד בעוכרינו, אבל לפעמים כדי להצליח עם שחקנים לטווח ארוך צריך לקחת סיכונים בטווח הקצר. להרוש יש בהחלט פוטנציאל", סבורים בצוות המקצועי.

הערב, מול בית"ר ירושלים (20.00, ערוץ 1), ההגנה של הפועל באר שבע תצטרך לעמוד במבחן נוסף, והוא התמודדות מול הקהל ולא רק מול התקפה מצוינת. "בטוח שהקהל ידחוף בהתחלה, אבל אם נספוג הוא יאבד מהר מאוד את הסבלנות", תיאר זאת היטב גורם בקבוצה. "המטרה היא קודם כל לא לספוג במחצית הראשונה ואם זה יקרה, נצטרך להבקיע מהר מאוד. אסור שנעלה למחצית בפיגור. בקבוצות כמו מכבי חיפה והפועל תל אביב הקהל נותן שקט במצב כזה. אצלנו הקהל ישתולל. נצטרך להיות מרוכזים 90 דקות ולהחזיק אצבעות לאסולין וקדוסי. אה, ולקאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully