וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע ווינר: הפועל ירושלים הביסה את הפועל חולון 81:96

תצוגה נהדרת של ליאו ליונס (23 נק') הובילה את הפועל ירושלים ל-81:96 על הפועל חולון, והעלתה אותה לחצי גמר גביע ווינר

על הנייר, המפגש בין הפועל ירושלים, מחזיקת גביע ווינר להפועל חולון, מחזיקת הגביע, היה אמור להיות חם וצמוד. אלא שבפועל, שתי הקבוצות הציגו את הסגלים החדשים שלהן, ולאחר 40 דקות של כדורסל, דבר אחד ברור- חולון וירושלים לא באותה הליגה. קבוצתו של גיא גודס לא התקשתה יתר על המידה וגברה על האורחים מחולון 81:96, כשהיא מציגה לפרקים קבוצה צעירה ותוססת, שרצה יפה יחדיו ונאבקת על כל כדור בהגנה. חולון לעומתה, נראתה חלודה מאוד ולא מתואמת, כשבמרבית חלקי המשחק, למאמן, עמיר עוזי לא היה מנהיג או קלעי על המגרש, מלבדו של יוני ניר כמובן.

ניר היה זה אליו הלכה חולון פעם אחר פעם, והפורוורד הישראלי לא איכזב, וסיים עם 17 נקודות, אבל זה כמובן לא הספיק מול קבוצה כמו ירושלים. האדומים הציגו את הזרים החדשים, בדמותם של דיז'ון תומפסון המצויין וליאו ליונס שזיעזע את הטבעות מספר פעמים, כשגם יוגב אוחיון זוכה לדקות ראשונות במדים החדשים. ירושלים כבר פתחה פער של 18 במחצית הראשונה, אבל חוסר ריכוז לקראת סיום המחצית איפשרה לניר וחולון לחזור למשחק. אלא שהבלוף החולוני נחשף במלוא מערומיו במחצית השניה, אז פתחה ירושלים מבערים, רצה ל-2:14, וקבוצתו של עוזי הרימה ידיים, ואיפשרה לאדומים לעשות ככל העולה על רוחם, כשהרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד.

מהלך המשחק

הפועל ירושלים פתחה בחמישייה עם יובל נעימי, טרה סימונס, דיז'ון תומפסון, קווין פינקני ושרון ששון.

הפועל חולון עלתה בחמישייה עם ליאור ליפשיץ, דוויין מיטשל, פול דלייני, יוני ניר וג'ון תומאס.

הקהל החולוני מילא את יציעי מלחה ועשה הרבה רעש, אבל דווקא דיז'ון תומפסון היה זה שפתח טוב, ויחד עם נקודות של פינקני העלה את המקומיים ליתרון 0:6. מנגד הלכו האורחים פעמיים ליוני ניר, שהעלה את חולון על הלוח וצימק ל-6:7. שתי הקבוצות פתחו מבערים והחלו לרוץ, כשדלייני נכנס למשחק, אבל ירושלים עם האלי הופ נהדר של תומפסון ושלשה של ששון עלתה ליתרון 13:22. חולון חיפשה שלשה ומצאה אותה בדמותו של מיטשל, ויחד עם עוד נקודות של ניר החזירו את חולון לפיגור 4, אבל תומפסון המשיך להעניש מהעבר השני. ונקודות ראשונות של ליונס קבעו יתרון 19:28 לירושלמים בסיום הרבע הראשון.

ליונס פתח טוב גם את הרבע השני, כשארבע נקודות רצופות שלו העלו את הפער המקומי ל-13. חולון נראתה אבודה לחלוטין באותן דקות בהתקפה, כשלעוזי לא היה ולו מנהיג אחד על המגרש. תומאס לבסוף מצא את הסל, אבל שלשה של נעימי ודאנק נוסף של ליונס קבעו 21:41 למקומיים. חולון החלה לעשות קולות של קאמבק, כשנקודות של דלייני גובו בשלשה ראשונה של עדי פרג, והפער ירד ל-13. יוגב אוחיון נתן מאבק נאה בהגנה, אבל הירבה לאבד בהתקפה, ויוני ניר המשיך להדהים את ההגנה הירושלמית, והוריד ל-10 בלבד. ששון צלף שלשה ברגע האחרון של שעון 24, אבל עבירה בלתי ספורטיבית של יוגב אוחיון איפשרה לחולונים לרדת בפיגור 51:41 בלבד במחצית.

חולון עלתה טוב לפתיחת המחצית השניה, וג'אמפ של ליפשיץ הוריד את הפער ל-7, אבל ליונס היה חם מאוד, ושוב צלף מחוץ לקשת. חולון לא הצליחה להשיג נקודות, ומנגד הציגה הגנה חלשה במיוחד, שאיפשרה לנעימי לחצות את ההגנה, ולהפעיל טוב את תומפסון וליונס, בעוד ירושלים טסה ל-2:14 ו-46:65. עוזי לא הצליח למצוא תשובה מאף אחד מהשחקנים שלו, בעוד האדומים המשיכו לטוס, וששון בשלשה, יחד עם נקודות של סימונס העלו את הפער ל-22. חולון נראתה כאילו ויתרה על המשחק, וירושלים ירדה ביתרון 51:76 בסיום הרבע השלישי.

הגארבג' טיים נמשך גם בפתיחת הרבע האחרון, כשנעימי צלף שלשה, והיתרון טפח ל-28. חולון קיבלה נקודות מסאנצ'ז, שעד כה לא עשה דבר במשחק, וליפשיץ ומיטשל הורידו ל-83:61. אבל זה כמובן לא עצר את שחקניו של גודס, שקיבלו הוראות להמשיך לרוץ ולא לעצור. ליונס הוסיף עוד נקודות למאזן, ויוגב אוחיון סוף סוף מצא את היד מבחוץ, ואפילו בן לזר הצעיר צלף מבחוץ והעלה ל-65:94. בשתי הדקות האחרונות הצליחה חולון לחזור מעט עם נקודות של סאנצ'ז ושלשה של אבי אליהו, אבל זה כמובן היה לפרוטוקול בלבד.

סטטיסטיקה

קלעו לירושלים: ליאו ליונס 23 (8 מ-10 ל-2), דיז'ון תומפסון 21 ו-7 ריבאונדים, טרה סימונס 15 ו-5 אסיסטים, יובל נעימי 11 ו-8 אסיסטים, שרון ששון 10 ו-4 אסיסטים, קווין פינקני 8, יוגב אוחיון 5 ו-6 ריבאונדים, בן לזר 3.

קלעו לחולון: יוני ניר 17, ג'ון תומאס 13 ו-9 ריבאונדים, מארק סאנצ'ז, פול דלייני ודוויין מיטשל 10 נקודות כל אחד, ליאור ליפשיץ 7 ו-4 אסיסטים, אבי אליהו 6, עדי פרג 5, נועם מטלון 3.

ספונסר הפועל ירושלים גומא אגייאר בקהל במלחה. יותם רונן
יש לו לא מעט סיבות לחייך. אגייאר במלחה/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully