וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: מכבי חיפה הפסידה 1:0 לבורדו

הירוקים לא נפלו מהצרפתים ואף היו קרובים לשער, אך כמו נגד באיירן איבדו ריכוז בסיום וספגו מראשו של סיאני במצב נייח (83)

רבות דובר על בורדו בשבוע האחרון. אלופת צרפת היא אכן קבוצה מאיימת שדוגלת בכדורגל התקפי ומלהיב, אך מצד שני היא גם קבוצה שמאפשרת ליריבה לשחק, כפי שגילתה הערב (רביעי) מכבי חיפה. הירוקים לא נפלו מבורדו, סיכנו לא פעם את שערו של סדריק קראסו ואף היו קרובים להשיג שער יקר, אך לבסוף כשלו בסגירה במצב נייח ונוצחו 1:0 במסגרת המחזור השני בבית א' בליגת האלופות. אחרי פריס סן ז'רמן ואוקזר שנפלו שדודות מול חיפה, הגיעה בורדו והעניקה לצרפתים ניצחון ראשון והיסטורי מול האלופה הישראלית.

מוחמד גדיר, מכבי חיפה (מימין), מול בנואה טרמולינס, בורדו. רויטרס
הירוקים לא נבהלו ואף הרשימו לאורך דקות ארוכות, אך שגיאה אחת קטנה עשתה את ההבדל. גדיר מול טרמולינאס/רויטרס

כבר למן הפתיחה ניתן היה לראות שאלישע לוי למד היטב את היריבה, אותה הגדירו בחיפה כטובה בבית. האלופה הישראלית סגרה הרמטית את המהנדס של בורדו, יוהאן גורקוף, שסבל מפציעה קלה והוחלף במחצית, ולא איפשרה לו לנהל את המשחק כהרגלו. את מירב העבודה השחורה בקישור, כולל לחץ על גורקוף ועזרה לשני הבלמים, עשה ביעילות רבה ג'ון קולמה המצוין. צמד המגינים של המארחים, מתיו שאלמה מימין ובנואה טרמולינאס משמאל, לא הצליחו לתרום למשחק ההתקפה ובכל פעם שעלו השאירו שטח פתוח למתפרצות בירוק.

פיטר מסיללה הפעלתן ומוחמד גדיר ניצלו את הפרצות באגפים ויצאו להתקפות מהירות, בהן הפריעו למנוחתו של קראסו, שלא האמין כי יסיים משחק עם עבודה רבה יותר מאשר הקולגה מן העבר השני. ניר דוידוביץ' נדרש למאמץ בעיקר במצבים הנייחים אותם הגביה גורקוף, ועשה עבודה טובה בסך הכל בעזרת מרכז ההגנה ששידרג עצמו לעומת משחק ההפסד מול באיירן מינכן, והסתדר עם משחק הגובה של חלוצי בורדו, כשפרננדו קבנאגי הזכיר את ימי הכפור שלו במוסקבה ומרואן שמאק בעיקר התקוטט עם דקל קינן.

הצרפתים סימנו את המשחק כבאנקר שלהם בשלב הבתים, לא ייחסו חשיבות לחיפה ונשיאם הגדיל ואמר כי כל תוצאה פרט לניצחון מסמלת עבורו את סוף הסיפור האירופי העונה. אז אחרי שקראסו מנע שער בצד אחד, הגיע הבלם שלו מיקאל סיאני, ונעץ בנגיחה בדקה ה-83 כדור ברשת של דוידוביץ', שראה את שחקני ההגנה שלו מתבלבלים בשמירה ומשאירים את הבלם הצרפתי פנוי. אותו כדור ברשת היווה בסופו של דבר כדור הרגעה עבור לורן בלאן הלחוץ, ודקירה בלב של הירוקים המתוסכלים.

מהלך המשחק

דקה 3: קטן מסר מימין לדבאלישווילי, שבסיבוב שלח כדור מעל המשקוף.

דקה 12: המגן שאלמה הגביה מימין, גורקוף הקדים את קינן ונגח החוצה.

דקה 14: משומר הפתיע עם בעיטה משמאל מחוץ לרחבה, אבל קראסו היה מוכן והדף. גולסה העביר את הריבאונד לכיאל, שמהאוויר ירה כדור שנבלם במגן יריב ויצא לקרן.

דקה 20: שמאק פגע ללא כדור בקינן, אך השופט התעלם ולא שלף כרטיס.

דקה 27: מסיללה התקדם יפה באגף השמאלי ושיחרר בעיטה מפתיעה שנעצרה בקושי אצל קראסו.

דקה 51: קטן הגביה לעבר דבאלישווילי, קראסו יצא רע, אבל סיאני לחץ את החלוץ הגאורגי והכדור יצא החוצה.

דקה 55: פרננדו בעט מ-18 מטרים, אבל הכדור ברח החוצה ולא איים על דוידוביץ'.

דקה 69: דוידוביץ' מנע בקצה האצבעות שער של וונדל, ומיד לאחר מכן מנע מבליון המחליף שער מקרוב.

דקה 77: גולסה הטעה באומנות את סיאני ובעט למרכז השער, קראסו שמט ואף אחד לא הגיע לריבאונד.

דקה 78: בזדמנות מצוינת לירוקים. קטן שלח נהדר את רפאלוב, שבעט לפינה ונתקל בהצלה גדולה של קראסו.

דקה 82: וונדל בעט בכריעה, דוידוביץ' הדף בקצות האצבעות לקרן.

דקה 83: גול! סרטיץ' הגביה כדור קרן, אליו הגיע הבלם סיאני שהיה בלתי מכוסה ונגח לפינה, שם רפאלוב לא הצליח להושיע. 0:1 לבורדו.

דקה 88: כיאל גלש בגסות לעברו של טרמולינאס, ולשופט לא נותרה ברירה אלא להרחיקו באדום ישיר. חיפה נותרה בעשרה שחקנים.

הרכב בורדו: סדריק קראסו, מתיו שאלמה, מיקאל סיאני, מארק פלאנוס, בנואה טרמולינאס, אלו דיארה, ירוסלאב פלאסיל (גרגורי סרטיץ', 71), וונדל, יוהאן גורקוף (פרננדו, 46), פרננדו קבנאגי (דויד בליון, 60), מרואן שמאק.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, ז'ורז'ה טשיירה, דקל קינן, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, בירם כיאל, אייל גולסה (גוסטבו בוקולי, 85), מוחמד גדיר (ליאור רפאלוב, 66), יניב קטן, ולדימיר דבאלישווילי (שלומי ארבייטמן, 58).

מיקאל סיאני, בורדו, חוגג שער מול מכבי חיפה. רויטרס
בסופו של דבר הם חגגו. שחקני בורדו עם סיאני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully