וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: סלטיק לא התאוששה

הסקוטים נפרדו ב-1:1 מראפיד וינה במסגרת בית ג'. ולנסיה ניצחה 2:3 את גנואה, זלצבורג מושלמת אחרי 0:2 על ויאריאל

המחזור השני בליגה האירופית נערך הערב (חמישי), כששוב חולקו 12 הבתים לשתי שעות מרכזיות. המשחק שעניין ודאי את אוהדי ושחקני הפועל תל אביב שנוצחו 4:2 בהמבורג הוא המפגש בין סלטיק לראפיד וינה במסגרת בית ג', שהסתיים ב-1:1 שמשרת בעיקר את האוסטרים, אשר נהנו לסבך את הסקוטים 25 שנה אחרי המפגש הקודם בין הקבוצות.

המשחק המרכזי של הערב התקיים במסטאייה, שם ולנסיה ניצחה 2:3 את גנואה עם כדורגל קצבי ומותח. בבית א' נפרדו השכנות אנדרלכט ואייאקס ב-1:1, בפעם הראשונה בה התעמתו במסגרת רשמית. רומא גברה 0:2 על צסק"א סופיה וגם יריבתה העירונית לאציו התאוששה עם 0:4 מרשים על חשבון לבסקי סופיה במסגרת בית ז', אותו מוליכה רד בול זלצבורג שהתגברה בקלות על ויאריאל עם 0:2 משכנע, שהיה ניצחונה השני במפעל. גם שחטאר דונייצק (1:4 על פרטיזן בלגרד), ורדר ברמן (1:3 על בילבאו), אברטון (1:2 על באטה בוריסוב) וספורטינג ליסבון (0:1 על הרטה ברלין) מחזיקות במאזן מושלם.

בית א'

אנדרלכט - אייאקס 1:1

ההולנדים כבשו 16 שערים ללא מענה בארבעת משחקי הליגה האחרונים שלהם, אבל בביקור אצל השכנה הבלגית לא הצליחו למצוא במחצית הראשונה את הרשת למרות מספר מצבים מצוינים של לואיס סוארז. בדקה ה-72 נפרץ הסכר כשדניס רומדהאל, המחליף הדני של אייאקס, הכניע מקרוב את סילביו פרוטו, אבל אנדרלכט לא ויתרה. דווקא ארבע דקות אחרי הרחקתו של יל ואן דאם, השוותה המארחת בדקה ה-86 משער של ג'ונתן לגר, אחרי שלוקאקו שלח מספרת נפלאה לעמוד.

טימישוארה - דינמו זאגרב 3:0

הקרואטים עמדו בקלות במשימה אותה רק שטוטגרט ביצעה: לנצח את טימישוארה, ששמרה על שער נקי בשמונה מ-12 משחקיה האחרונים. זאגרב הבקיעה 39 שערים ב-11 משחקיה בליגה, והוסיפה שלושה הערב לרשת הרומנית. מילאן באדלי (8), סמיר הברזילאי (52) ופדרו מוראלס הצ'יליאני (59) הבקיעו עבור דינמו זאגרב.

בית ב'

ולנסיה - גנואה 2:3

המשחק המסקרן של המחזור נערך במסטאייה, שם נפגשו שתי קבוצות שבהחלט יכולות לראות עצמן כמועמדות להגיע רחוק בליגה האירופית העונה, ולא איכזבו הערב. סרג'יו פלוקארי העלה את גנואה על הלוח בדקה ה-43, אבל ולנסיה הגיבה לאחר ההפסקה עם בישול מצוין של אבר באנגה לדויד סילבה (52) ושער של ניקולה זיגיץ' הנשכח (56). דויד וייה עלה מהספסל וכמעט כבש, אך בצד השני ביצע הצרפתי ז'רמי מתיו עבירה מטופשת ברחבה וחוסיין חארג'ה איזן מהנקודה הלבנה בדקה ה-64. וייה כיפר על ההחמצה הגדולה כשהוכשל ברחבה בדקה ה-82 וכבש את שער הניצחון בפנדל.

סלביה פראג - ליל 5:1

הצ'כים, שהגיעו עם מאזן של ניצחון אחד בלבד בשבעה משחקים מול יריבות מצרפת, פשוט לא מסוגלים לנצח קבוצות מארץ הבאגט והפעם אף הושפלו. טיג'אני בלאיד אמנם העלה את המארחים ליתרון בפנדל בדקה השישית, אבל עצמי של בנימין וומאצ'קה בדקה ה-47 ושערים של המחליפים פייר אלן פראו בדקה ה-71 וז'רביניו בדקה ה- 85 סידרו מהפך לליל. ארנו סוקה הצעיר, שקיבל הזדמנות נדירה בהרכב, חגג עם שער בדקה ה-88 וז'רביניו חתם בתוספת הזמן.

בית ג'

סלטיק - ראפיד וינה 1:1

במפגש המקביל למשחקה של הפועל תל אביב בהמבורג, ניסתה סלטיק למחוק את הבושה מההפסד בישראל ולזכות בשלוש נקודות ראשונות. ראפיד וינה, שלא נוצחה מאז משחק הפתיחה בליגה האוסטרית, הפתיעה עם 0:3 מרשים על המבורג במחזור הקודם ולא הייתה רחוקה מלהדהים גם את מוליכת הליגה הסקוטית. ראפיד ניצחה את שני המפגשים הקודמים בין הקבוצות ב-1984, וכדי להזכיר את אותם ימים עלתה עם מדים הזהים לאלו איתם שיחקה הקבוצה אז.

כבר בדקה הרביעית השתיק ניקיטה ילאביץ' את יושבי הסלטיק פארק, כשהכניע את ארתור בורוץ, אבל 17 דקות לאחר מכן הושג השיוויון, כשסקוט מקדונלנד קיבל מסירה טובה דווקא מדובר האוסטרי ושלח לפינה הרחוקה ופנימה. בפתיחת המחצית השניה היה קרוב גיורגיוס סמאראס להכריע את המשחק, אך הבעיטה שלו הורחקה מקו השער על ידי סומה הנורבגי וסלטיק עדיין ללא ניצחון בשלב הבתים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בית ד'

ספורטינג ליסבון - הרטה ברלין 0:1

הקבוצה של פאולו בנטו מעולם לא ניצחה קבוצה גרמנית במסגרת אירופית, והיו לה 16 הזדמנויות כדי לעשות זאת. היום , בניסיון ה-17, הנתון הזה הפך לפיסת היסטוריה. למרות ההפסד 1:0 לפורטו בליגה, ספורטינג הגיעה מעמדת עליונות אחרי ניצחון החוץ על הירנביין במחזור הקודם ועשתה את העבודה מול הרטה ברלין נטולת המאמן. שער נפלא של הבלם אדריאן סילבה כבר בדקה ה-18, הספיק לפורטוגלים כדי לשנות את מאזן האימה.

ונטספילס - הירנביין 0:0

ללטבים נשארו שישה משחקים בזירה המקומית, שם הם נמצאים במאבק משולש על התואר, וגם באירופה הם לא עושים בושות. אחרי תיקו בברלין במחזור הקודם, השיגו נקודה ביתית מול הירנביין והם לא אומרים נואש לקראת מאבקי העלייה לשלב הבא.

בית ה'

רומא - צסק"א סופיה 0:2

הג'אלורוסי חזרו לאולימפיקו אחרי ההפסד המפתיע יחסית בבאזל, ושבו למסלול הניצחונות. הבולגרים, שספגו רק פעמיים בשמונת המשחקים האחרונים, לא יכלו לעליונות הטכנית של שחקני רומא ושתי טעויות בהגנה איפשרו לקלאודיו ראניירי לסיים את הערב עם חיוך על פניו. סטפנו אוקאקה צ'וקה הצעיר עשה את הספתח עבור רומא בדקה ה-20, ושלוש דקות לאחר מכן הגיע תורו של סימונה פרוטה להעניש את צסק"א. רומא חוזרת לעניינים.

פולהאם - באזל 0:1

השוויצרים הגיעו לקרייבן קוטג' מראשות הבית, אחרי שלוש נקודות לא ממש צפויות שהשיגו על חשבון רומא ובידיעה שתיקו בהחלט יספק. פולהאם נוצחה בחמישה משמונת משחקיה האחרונים, והערב השיגה ניצחון שהוא בעיקר זריקת עידוד לקראת קרבות הליגה. דני מרפי הוותיק היה האיש שמצא את הרשת של פרנקו קוסטנסו בדקה ה-57, עם בעיטה מחוץ לרחבה שהשאירה את הנקודות בבית.

בית ו'

דינמו בוקרשט - פנאתינייקוס 1:0

שחקניו של הנק טן קאטה ניצחו בסוף השבוע 0:1 את א.א.ק אתונה ושמרו על מאזנם המושלם בליגה, אך האוהדים עדיין התקשו להתאושש מההפסד הכואב לגלאטסראיי בבית במחזור הקודם. אולי הערב הם מרגישים קצת יותר בנוח, בזכות השער המנצח של גיורגיוס קראגוניס המצוין בבעיטה שטוחה ומדויקת מ-25 מטרים עשר דקות לסיום.

גלאטסראיי - שטורם גראץ 1:1

אחרי שניצח את החבר טן קאטה, פרנק רייקארד רצה עוד שלוש נקודות. שטורם גראץ, שחזרה עם 2:2 מחמיא בפעם הקודמת שביקרה בעלי סמי ין, במסגרת ליגת האלופות לפני תשע שנים, הפתיעה שוב לעיני הקהל הטורקי החם. דניאל ביכלר כבש לזכות האוסטרים בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, אבל מילאן בארוש איזן בדקה ה-63 אחרי לחץ מאסיבי של גלאטסראיי, שבהחלט יכולה לחוש מאוכזבת.

בית ז'

לבסקי סופיה - לאציו 4:0

שבועיים לא נעימים עברו על לאציו מאז ההפסד הביתי לרד בול זלצבורג. הקבוצה של דוידה בלארדיני אספה רק שתי נקודות ליגה מתוך תשע אפשריות, וכל בעיותיה צפו מעל פני השטח. הערב, מול הבולגרים שגם הם הגיעו אחרי שבועיים מאכזבים, התאוששה הקבוצה מרומא. מטוזאלם כבש בקלות בהתקפה מתפרצת אחרי חור גדול בהגנת לבסקי בדקה ה-22, ומאורו זראטה הכפיל את התוצאה לפני הירידה להפסקה, כשהמשיך בנגיעה רכה מהאוויר מסירת רוחב של הקפטן תומאסו רוקי. מוראד מגני המוכשר נעץ את השלישי בדקה ה-67, ורוקי הרשית בקלילות את הרביעי בדקה ה-73.

זלצבורג - ויאריאל 0:2

שתי מוליכות הבית התעמתו באוסטריה, כאשר הספרדים הגיעו במצב רוח ירוד במיוחד, שרק הורע בעקבות המשחק המאכזב. ויאריאל טרם הסתגלה לחיים ללא מנואל פלגריני, ומחליפו ארנסטו ואלוורדה ממשיך לשקוע עם הצוללת הצהובה. מארק יאנקו הקדים בדקה ה-21 את השוער דייגו לופז בכדור חופשי וסומן טצ'וי הבקיע את השני מזווית קשה בדקה ה-85 כדי להעניק ניצחון שני בבית למוליכת הליגה האוסטרית, שמרשימה בליגה האירופית אחרי ההדחה במוקדמות ליגת האלופות.

בית ח'

טוונטה - סטיאווה בוקרשט 0:0

באנגליה עדיין משפשפים עיניים בתדהמה, אבל סטיב מקלארן עושה חיל בטוונטה, שפתחה את העונה מצוין ומובילה את הליגה ההולנדית בצוותא עם איינדהובן. במחזור הקודם ניצחו ההולנדים באיסטנבול את פנרבחצ'ה, אבל דווקא כשהגיעו כמועמדים לניצחון מול סטיאווה בוקרשט הסתפקו בתיקו מאופס במשחק חלש.

שריף טירספול - פנרבחצ'ה 1:0

המולדבים חזרו עם נקודה לא מתוכננת מרומניה, אבל מאז ספגו הפסד צורב בליגה מול זימברו קישינב ואיבדו מומנטום. פנרבחצ'ה שולטת ביד רמה עד כה בליגה הטורקית, והשיגה הערב ניצחון ראשון גם בשלב הבתים. אלכס הברזילאי כבש את שער הניצחון משבעה מטרים אחרי כדור רוחב של קאזים קאזים בדקה ה-53, והרגיע את כריסטוף דאום הלחוץ על הקווים.

בית ט'

באטה בוריסוב - אברטון 2:1

הבלארוסים דווקא פתחו נהדר והוליכו משער מדהים של דמיטרי ליחטרוביץ' מ-30 מטרים כבר בדקה ה-16, אבל אברטון רצתה להשיג ניצחון נוסף אחרי ה-0:4 מול היוונים, ועשתה את העבודה במטרה להבטיח את העלייה כמה שיותר מהר ולהתרכז בליגה האנגלית. שחקניו של דייויד מויס חזרו לעניינים עם שיוויון של מרואן פלאיני בדקה ה-68, לאחר שנותר חופשי במצב נייח ונגח מקרוב לרשת, וטים קייהיל האוסטרלי השלים את המהפך בדקה ה-77.

א.א.ק אתונה - בנפיקה 0:1

חוויה לא נעימה עברה על א.א.ק במחזור הראשון של שלב הבתים, אז חטפה רביעייה מאברטון, במה שהוביל גם לשני הפסדי ליגה מול היריבות הגדולות אולימפיאקוס ופנאתינייקוס. הפעם, מול בנפיקה שכובשת בצרורות בליגה הפורטוגלית ומחזיקה במאזן של 21 שערים בשישה משחקים, השיגו היוונים שלוש נקודות הודות לשער ניצחון של הבלם השבדי דניאל מייסטרוביץ' בדקה ה-43.

בית י'

טולוז - קלאב ברוז' 2:2

ג'ואל אקפלה העלה את ברוז' ליתרון מפתיע כשירה כדור אדיר לרשת של יוהאן פלה, אחרי שקיבל מסירה דווקא מבלם טולוז בדקה ה-52. שתי דקות לאחר מכן מוסא סיסוקו הנפלא איזן עבור טולוז באופן מיידי, כשבעט כדור חלש ומדויק בשמאל לפינה הקרובה. בדקה ה-84 הגיעה טעות אומללה של סטין סטינן, שאיגרף בצורה עלובה לכתפו של אנדרה פייר ג'יניאק שאפילו לא שם לב שהוא כבש, אבל בתוספת הזמן השווה איבן פריסיץ' בצורה דרמטית כשהקדים את פלה ונגח פנימה. טולוז מאבדת שתי נקודות בערב שהוקדש לזכרו של ברייס טאטון, אוהד הקבוצה שנהרג במהומות בבלגרד במחזור הקודם.

שחטאר דונייצק - פרטיזן בלגרד 1:4

מחזיקת גביע אופ"א פתחה נהדר עם 1:4 על קלאב ברוז' לפני כשבועיים, וחזרה על אותה תוצאה ועם יכולת דומה גם מול הסרבים. מרקו לומיץ' היה חתום על שער עצמי אומלל בדקה ה-24, כשכדור תועה פגע ברגלו וחדר פנימה, אבל מכאן והלאה היו אלה הברזילאים של שחטאר שנתנו את הטון. מתפרצת קטלנית על טהרת הברזילאים אותה סיים לואיז אדריאנו הכפילה את התוצאה בדקה ה-38, ג'אדסון העצים את ההתעללות עם שער קליל בדקה ה-54 וירוסלאב רקיטסקי המקומי שם את הרביעי בדקה ה-67. אדם ליאיץ' המוכשר רק צימק ארבע דקות לסיום.

בית יא'

קופנהאגן - ספרטה פראג 0:1

אלופת דנמרק הפסידה לקלוז' במחזור הראשון, אך מאז התאוששה עם ניצחונות רצופים בליגה והגיעה אופטימית למשחק הבית מול הצ'כים. ספרטה, שסיימה בתיקו עם איינדהובן, המשיכה עם שתי תוצאות תיקו גם בזירה המקומית והערב לא הצליחה להשיג נקודה נוספת. דאמה אנדוי הכריע את המשחק עם שער בדקה ה-25 .

פ.ס.וו איינדהובן - קלוז' 0:1

הקבוצה של פרד רוטן נמצאת בכושר נהדר, והסתדרה מול הרומנים גם ללא החלוץ הוותיק דני קוברמאנס. עותמאן באקאל הבקיע את שער הניצחון כבר בדקה התשיעית, ולאחר מכן עמד אנדרס איזקסון בכל ניסיונותיה של קלוז' לאזן את התוצאה. איינדהובן עולה לראש טבלת הבית ומבססת את מעמדה כפייבוריטית להעפיל לשלב הבא.

בית יב'

ורדר ברמן - אתלטיק בילבאו 1:3

הגרמנים סבלים מחסרונות משמעותיים בהגנה, אבל ההתקפה שוב עשתה את ההבדל. ארון האנט כבש שער נאה אחרי בלבול בהגנת בילבאו בדקה ה-18, והבלם הברזילאי נאלדו הכפיל את התוצאה בדקה ה-41. הבאסקים, שפתחו טוב את העונה בספרד ומאז נעצרו, צימקו בתוספת הזמן מרגלי פרננדו יורנטה שכבש בסיבוב, אבל ספגו את השלישי בזמן שנותר מפנדל של טורסטן פרינגס. פטר נימאייר הורחק משורות ברמן בדקה ה-64.

אוסטריה וינה - נסיונאל 1:1

שתי המפסידות של המחזור הראשון בבית יב' השיגו נקודה ראשונה כל אחת. רובן מיקאל הבקיע שער נפלא עם בעיטה למשקוף ופנימה מ-20 מטרים בדקה ה-35, זאת לאחר שמילנקו אסימוביץ' החטיא מהנקודה הלבנה עבור אוסטריה וינה בדקה העשירית. שומאכר המחליף השווה בדקה ה-76.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully