וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיף: האיראני הבריז, האלג'יראים השתפנו

האיראני סירב להתחרות מול תומר אור באליפות העולם, שופטים מאלג'יר הסכימו לשפוט ישראלים רק אם שמם לא יופיע בטופס

פתיחה טובה נרשמה היום (רביעי) לסייפים הישראלים באליפות העולם בסיוף הנערכת בטורקיה, כשכל סייפי הרומח שהשתתפו היום באליפות - תומר אור, מאור חטואל, קובי חטואל ואורן באסל - העפילו לשמינית הגמר.

למרות ההצלחה המקצועית, הסיפור הדרמטי יותר התחולל מאחורי הקלעים, כשסייף איראני לא הסכים להתחרות מול תומר אור. יאור אמור היה להתחרות מול הסייף האירני מחמוד אברהימי, אך האחרון לא התייצב והודיע כי הוא לא מתחרה מול הישראלי. הפעם ישראל לא הסתפקה באי ההופעה, ו-ולאדימיר שקלאר, יו"ר המשלחת הישראלית, החליט להגיש תלונה נגד האיראנים על אי ההופעה.

האיראנים לחצו מאוחר יותר באמצעות שופטים בינלאומיים על שקלאר לוותר על תלונתו, אבל האחרון החליט לעמוד בתלונתו, בתקווה שהמנהג הלא ספורטיבי של אי הופעה מול ישראלים ייפסק. "נמאס מהתערבות הפוליטיקה בספורט", אמר שקלאר, "לא נעבור לסדר היום על אי הופעה בשל עניין פוליטי. נלחמנו על זה בעבר, ונילחם בגם עתיד בעניין. אין בדעתי להסיר את התלונה".

כמו כן, במהלך התחרות היו אמורים לשפוט את הקרבות של הישראלים שופטים מאלג"יר, אך שני השופטים הסכימו לשפוט בתנאי שלא יירשמו בדו"ח השיפוט כשופטי התחרות, וזאת מתוך חשש כי יהיה מי שיפגע בהם בשל כך.

  • עוד באותו נושא:
  • סיף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully