וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטן: "במכבי חיפה לא מקבלים הפסדים"

לקפטן לא משנה היריבה, הוא רוצה ניצחון. לוי: "נשחק התקפי". גופראן וז'וסייה ייעדרו בבורדו (ד', 20:45, ער' 2 ו-5 HD)

מכבי חיפה

צילום: איציק יצחקי
עריכה: עידן גוראל

מכבי חיפה כבר נחתה בצרפת לקראת משחקה מחר (רביעי, 20:45, ערוץ 2 וספורט 5 HD) מול האלופה הצרפתית בורדו, שהשיגה נקודה במחזור הקודם בליגת האלופות בזכות 1:1 בטורינו מול יובנטוס. הירוקים ערכו הערב אימון ראשון בסטאד שבאן דלמאס, שבו ייערך המשחק, ועוד לפני כן התייצבו המאמן אלישע לוי והקפטן יניב קטן למסיבת העיתונאים הרשמית, אותה הקדימה מסיבת העיתונאים של בורדו.

אלישע לוי חושב התקפה

"נשחק התקפי, אבל לא נזניח את ההגנה, כמו שנעשה עבודת הגנה בלי להזניח את משחק ההתקפה", אמר המאמן אלישע לוי בפתיחת מסיבת העיתונאים. "נמשיך בדרך שהביאה אותנו לליגה האלופות. ננסה ליזום ולהבקיע. ההכנה שלנו אמנם נעשתה טיפה מאוחרת, אבל יש לנו קבוצה מספיק מוכנה. נצפה בווידאו לקראת המשחק ונלמד עוד את בורדו, למרות שאנחנו יודעים עליה המון. אנחנו חייבים לדעת לשמור על פוקוס".

"בורדו היא קבוצה מהדרג הראשון באירופה", החמיא המאמן הישראלי ליריבה. "גם המשחק הזה יהיה קשה מאוד. אנחנו באים בגישה אופטימית, נשתדל לתקן. נאלצנו להגיע לכאן רק יום לפני המשחק בגלל צום יום כיפור, אבל הספקנו להתמקם ולנוח כמו שצריך, כך שאני מקווה שיום המנוחה רק יעזור לנו".

הקפטן יניב קטן מתעסק פחות ביריבה: "אני חושב שצריכים להתרכז בעצמנו, לעשות את העבודה כמו שצריך, לתקן את הדברים הפחות טובים ולבוא לעשות משחק טוב. במכבי חיפה לא מקבלים הפסדים, לא מול באיירן ולא מול בורדו. לדעתי בורדו היא הקבוצה החזקה בבית. זאת קבוצה ביתית מאוד".

אלישע לוי תרגל את ההרכב המסתמן לקראת מחר, כשהשינוי היחיד לעומת המשחק מול באיירן מינכן הוא שג'ון קולמה יחזור לקישור על חשבון גוסטבו בוקולי. ולדימיר דבאלישווילי, שלאחרונה יש ספקות רבים לגביו, יפתח גם הוא בהרכב.

כעשרים דקות מפתיחת האימון נפגע הבלם הוותיק אלון חרזי בראשו כתוצאה מתיקול והוא סובל משטף דם. חרזי לא אמור לפתוח מחר ובכל מקרה ספק אם ייכלל בסגל של האלופה הישראלית.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, ז'ורז'ה טשיירה, דקל קינן, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, בירם כיאל, אייל גולסה, מוחמד גדיר, יניב קטן, ולדימיר דבאלישווילי.

בורדו הולכת אל הלא נודע

בורדו מחזיקה ברצף נהדר של 21 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות, ובבית לא נוצחה בזירה המקומית מאז אוקטובר 2007. למעשה, הפסד הבית היחיד של בורדו בשנתיים האחרונות הגיע במחזור השני של שלב הבתים אשתקד, 3:1 מול רומא האיטלקית. אולי לירוקים יש בכל זאת במה להיתלות.

בבורדו, קבוצת ההתקפה הטובה בליגה (15 שערי זכות) ובעלת ההגנה החזקה ביותר (3 שערי חובה), מאמינים כי מול חיפה הם יזכו בכל שש הנקודות, אם כי הם מזכירים את הניצחונות של החיפאים על פריס סן ז'רמן ואוקזר ולכן שומרים על זהירות. הנשיא ז'אן לואי טריו אמר לשחקניו: "המצב ברור - כל תוצאה פרט לניצחון תהיה כשלון".

המאמן לורן בלאן גילה עוד לפני מסיבת העיתונאים כי קיים ספק לגבי שיתופם של הבלם מיקאל סיאני והקשר פרננדו, לגביהם תתקבל החלטה סמוך לתחילת המשחק בהתייעצות עם הצוות הרפואי. ז'וסייה הברזילאי ויוהאן גופראן יחמיצו בוודאות את המשחק בגלל פציעות ולא ייכללו בסגל.

"אנחנו צריכים ללחוץ באיזור של היריב, איפה שנוכל להעניש", אמר בלאן בפתיחת מסיבת העיתונאים. "בלי לפגוע במכבי חיפה, אני לא יודע יותר מדי על היריבה כי מדובר בעיקר שחקנים מקומיים, ולכן נצטרך להתמקד בעיקר בעצמנו בניגוד למפגשים מול באיירן מינכן ויובנטוס. זה משחק חשוב, אבל לא הכי חשוב".

על חיפה הוסיף: "בבית כזה, הם בטח בונים על נקודות מולנו. יחסי הכוחות בין הקבוצות הם זהים ליחסי הכוחות שלנו מול קלוז' בעונה שעברה. ממה שראיתי, זו קבוצה טכנית יותר מאשר פיזית, שחקנים קטנים עם ברק שמייצרים מהלכים טובים. נצטרך להיות במיטבנו ולהכאיב להם במקומות החלשים".

כשנשאל האם יש שינוי בקבוצה ביחס לעונה שעברה, אז התקשתה בליגת האלופות, אמר בלאן בעליצות: "מה שהשתנה זה שעברה שנה". אחר כך השיב ברצינות ונתן דוגמה: "צברנו הרבה ניסיון והתבגרנו מאוד. למשל בשנה שעברה הייתה לנו תקווה בשם יוהאן גורקוף, והעונה הוא כבר שחקן הרכב בנבחרת צרפת ופליימייקר שכולם מכירים. למדנו מהטעויות שלנו".

החלוץ מרואן שמאק אמר לאתר הרשמי של בורדו: "אנחנו עושים הפרדה בין הליגה לליגת האלופות. הניצחון על ראן נתן לנו דחיפה מוראלית לקראת חיפה ואנחנו מלאי ביטחון. ננסה לרצות את הקהל שלנו ובעיקר את עצמנו". כשנשאל האם בורדו הולכת אל הלא נודע במשחק מול האלופה הישראלית האלמונית, השיב שמאק: "אני לא חושב שזה נכון. אנחנו אמנם לא מכירים אותם טוב כמו את יובנטוס ובאיירן מינכן, אבל המוטיבציה בשיאה וננסה לא ליפול לתוך המלכודת שיציבו לנו. אני מקווה לכבוש מולם את השער הראשון שלי בליגת האלופות".

הרכב בורדו: סדריק קראסו, מתיו שאלמה, מיקאל סיאני, מארק פלאנוס, בנואה טרמולינאס, אלו דיארה, ירוסלאב פלאסיל, וונדל, יוהאן גורקוף, פרננדו קבנאגי, מרואן שמאק.

עדכון ראשון: 18:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully