וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת אובמה דואגת מקרוב לשיקגו 2016

הנשיא האמריקאי יטוס לקונגרס הוועד האולימפי בקופנהאגן, שם יבחרו בשבוע הבא את העיר שתארח את המשחקים

וידאו: רויטרס
עריכה: עידן גוראל

חברי הוועד האולימפי הבינלאומי יתכנסו ב-3 לאוקטובר לקונגרס מיוחד בקופנהאגן, שם הם יבחרו את העיר שתארח את המשחקים האולימפיים בקיץ 2016. ארבע ערים נלחמות על הזכות הגדולה: שיקאגו, מדריד, ריו דה ז'ניירו וטוקיו. 115 חברי הוועד יקיימו הצבעה, ולפי ההערכות צפוי קרב צמוד מאוד בין חלק מהערים המתמודדות.

לאור העובדה שצפוי קרב צמוד, החליטו מספר אנשים רמי דרג להגיע לקונגרס כדי לתמוך בערים הקרובות אליהם. הנשיא האמריקאי ברק אובמה הוא אחד מהם. חשוב לציין כי אובמה הודיע לאחרונה לנשיא הוועד האולימפי, ז'אק רוג, כי לא יוכל להגיע בגלל לוח זמנים עמוס. בסופו של דבר, האמריקאים עשו את סדר העדיפויות שלהם והחליטו שלא לוותר על נוכחותו של הנשיא, שלדעת אנשי הוועדה המארגנת של משחקי שיקאגו תעניק להם נקודת זכות גדולה.

למעשה, אובמה הוא לא הנשיא הראשון שמופיע במעמד כזה. הוא למעשה מחקה את המהלכים של ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין (לפני הבחירה על אירוח משחקי החורף ב-2014). אובמה גם לא יהיה היחיד בקונגרס הנוכחי. יצטרפו אליו שם מלך ספרד חואן קרלוס, ראש ממשלת יפן יוקיו הטויאמה ונשיא ברזיל לואיס אינסיו לולה דה סילבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully