וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תואר ראשון למכבי ת"א

פיני גרשון היה מרוצה מה-69:75 על וילרבאן והזכיה בטורניר פרו-סטארס. אנדרסון: "יש לנו שחקנים טובים בכל עמדה"

ברני ארדוב

התקציר באדיבות 5+ לייב

אחרי הניצחון 47:100 של מכבי תל אביב על שולה הצרפתית, עלו לא מעט תהיות לגבי יריבות האימון שהצהובים בחרו לעצמם. ובינתיים הערב (שבת) פגשו הצהובים את המבחן האמיתי הראשון שלהם בדמותה של קבוצת יורוליג – וילרבאן. אחרי המפגשים מול גלבוע/גליל ואליצור נתניה, שלא עניינו רבים, ואחרי שני המפגשים הקלילים נגד נאנסי ושולה, מכבי התייצבה מול אלופת צרפת בגמר טורניר פרו-סטראס, במשחק שאולי ביטא חלק מהבעיות העתידיות שמצפות לצהובים בהמשך העונה. צ'אק איידסון, למשל, היה חלש מאוד אחרי התצוגה הטובה שלו נגד שולה, ולא קלע הערב. וישנייבסקי בקושי איים על הסל (3 נקודות בסך הכל), ולאזמה, לאמפה ואנדרסון הציגו בעיקר חוסר יציבות. למרות כל אלה, הצהובים הצליחו בסופו של דבר לנצח 69:75, והרי זה משחק אימון. העונה עוד צעירה.

וילרבאן, מצידה, העפילה לגמר הטורניר אחרי שסיימה ראשונה בבית החזק יותר בטורניר, בית שכלל את לה מאן ואת קאחה ליבוראל ויטוריה, יריבת מכבי תל אביב בשלב הבתים ביורוליג. כמו מכבי, גם וילרבאן ניצחה את שני משחקיה בטורניר, אמנם לא באותה קלות כמו הצהובים, אך קבוצת יותר איכותיות, אחד השחקנים המוכרים ביותר בסגל של וילרבאן הוא אריק קמפבל, ששיחק מספר שנים בארץ ואף זכה באליפות עם הפועל חולון, והערב הציג מספר דקות מוצלחות עד מאוד של כדורסל.


המשחק, ברובו, הלך צמוד. הצרפתים פתחו טוב יותר, אבל מכבי חזרה. הצהובים ברחו קצת ברבע השני, אל וילרבאן מיהרה להדביק את הפער, ואף לצאת לריצת 0:10 ברבע השלישי. נדנדת הסלים המשיכה עמוק אל תוך הרבע האחרון, כשמה שהשאיר את וילבראן במשחק לכל אורך 40 הדקות, ואף עזר לה לעלות ליתרון ולהגדילו, היה אחוזי השלשות. הצרפתים קלעו נהדר מעבר לקשת, אלא שמכבי לא נתנה ליריבה שלה לברוח, ובסופו של דבר, אחרי קבלת החלטות רעה של וילבראן בדקות הסיום, הצליחה האלופה הישראלית לנצח 69:75 ולזכות בטורניר ההכנה.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם אנדרו וישנייבסקי, גיא פניני, סטפון לאזמה, צ'אק איידסון ודיאור פישר. לשחקניו של פיני גרשון לקח כמה דקות עד שנכנסו למשחק, והמקומיים עלו ליתרון 3:10. לאזמה ופישר עם שתי חסימות הראו שלא יהיה פשוט העונה מתחת לסלים של הצהובים, גרשון זיגזג בין שמירה אישית, אזורית ולוחצת, ומכבי החלה לחזור למשחק בעיקר בעזרת חדירות של פרקינס ולימונד. בסיום הרבע הצרפתים הוליכו בנקודה אחת, 14:15.

בפתיחת הרבע השני אלן אנדרסון ניסה לקחת על עצמו את המשחק, אך בעיקר בלבל אותו, ומי ששמר על מכבי בתמונה היה לאזמה המצוין. אנדרסון החל להיכנס לעניינים, ועם סל ועבירה העלה את הצהובים ל-19:25. וילרבאן, ובעיקר בובי דיקסון החלו להפציץ מבחוץ, ושלשה של אריק קמפבל השלימה את המהפך, בדרך ל-27:30 לזכות הצרפתים. אנדרסון החזיר את היתרון הצהוב, ונדנדת הסלים נעצרה על 33:34 לזכות מכבי ת"א עם הירידה לחדרי ההלבשה.

הרבע השלישי המשיך צמוד, ושלשה של דיקסון סגרה מהפכון נוסף של הצרפתים, שעלו ליתרון 45:46. וילבראן המשיכה לרוץ, וסגרה ריצת 0:10 בדרך ליתרון בן 5 נקודות. פניני עלה מהספסל ועזר לצהובים לסגור מחדש את הפער, ונקודות של וישנייבסקי (הראשונות שלו במשחק) בשניה האחרונה הורידו את הצהובים לסיום הרבע עם פיגור מינימאלי, 54:53.

וילבראן פתחה את הרבע המכריע בדיוק כפי שסיימה את השלישי, עם שלשה נוספת כדי לעלות ל-53:59. וילבראן פתחה את הרבע המכריע בדיוק כפי שסיימה את השלישי, עם שלשה נוספת כדי לעלות ל-53:59, ואחת נוספת של דיקסון קבעה כבר 54:62. מכבי ניסתה לחזור לעניינים דרך משחק קבוצתי, ונקודות של אנדרסון ולאחר מכן של פישר עזרו לה להשלים את המהפך, ולעלות ל-66:67. נדנדת הסלים המשיכה, ועבירה טכנית של טראורה דקה לסיום עזרה למכבי לעלות ל-69:71, דקה לסיום. דיקסון קיבל הזדמנות לנצח את המשחק אך החטיא, והצהובים ניצחו, בקושי, משחק הכנה נוסף.

קלעו למכבי ת"א: אנדרסון 33, לאזמה 14, פישר 12, פניני 6, לאמפה 4, וישנייבסקי, לימונד 2, פרקינס 1.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אנדרסון: "יש לנו הרבה שחקנים טובים בכל העמדות"

מאמן מכבי תל אביב, פיני גרשון, אמר בסיום: "שום דבר לא פשוט ואני לא יודע למה חושבים שזה משנה נגד מי משחקים, זה משנה איך משחקים ואיך משחקת הקבוצה שמנגד. שיחקנו טורניר קשה מאוד נגד 3,000 אנשים שלא בדיוק אוהבים אותנו וגם שלושה שופטים שלא אהבו אותנו. הצלחנו לחזור מפיגור לא במשחק גדול שלנו. אמרתי, לצערי, לפני המשחק שיהיה לנו גם משחקים של 75 נקודות, אחרי שקלענו 96 ו-100 נקודות. אף קבוצה לא תיתן לנו לרוץ מרצון.

"שמרנו את וילרבאן על אחוזים טובים", הוסיף גרשון, "היה להם רגע של מומנטום, הם קבוצה של קלעי שלוש טובים. היה לי ברור שהמאמן שלהם לא יעשה לנו חיים קלים".

גיא פניני, שהיה לא רע בכלל, הוסיף: "אני מרגיש מאוד בנוח במכבי, יש לי הרבה ביטחון ורק שימשיך ככה. אני רגיל לקחת מנהיגות. צריך גם לדעת משחקים כאלה, עם המתח והלחץ". המצטיין במשחק, אלן אנדרסון, סיכם בפשטות: "יש לנו הרבה שחקנים טובים בכל העמדות".

עוזר המאמן, שרון דרוקר, הוסיף: "היינו זקוקים למשחק כזה מול קבוצת יורוליג, זה בא לנו בזמן טוב. הוכחנו אופי שחזרנו מפיגור 8 לקראת הסיום. אנו מאד שמחים לזכות בטורניר הזה שהוא טורניר איכותי, זה בהחלט מעודד לקראת ההמשך. נמשיך לעבוד קשה במסע שלנו לגרמניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully