וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עולם הטניס קיבל את המלכה שלו בחזרה"

בבלגיה חגגו את שובה של ז'סטין הנין לסבב, והפרשנים כבר החלו להתווכח האם היא מסוגלת ללכת בעקבות קלייסטרס

רויטרס

וידאו מתוך תוכנית האירוח ב-RTL, באמצעות רויטרס

תרגום ועריכה: גדי וינסטוק

הכרזתה של ז'סטין הנין על חזרתה לסבב ה-WTA אמש (שלישי) תפסה את כותרות עיתוני הספורט בכל העולם, ושובה של הבלגית הקטנטנה למגרשים הכניסה רוח מרעננת נוספת לעולם טניס הנשים, שסבל מירידה דרסטית באיכות וברמת העניין מאז פרישתה המפתיעה במאי 2008.

אחרי שנה שלמה בה עלו וירדו מצמרת הדירוג טניסאיות כמו דינארה סאפינה, אנה איבנוביץ' וילנה יאנקוביץ', שהציגו בעיקר חוסר יציבות ונהנו מהעובדה שונוס וסרינה וויליאמס לא טרחו להתאמץ יותר מדי מחוץ לטורנירי הגרנד סלאם, הפציעה הקיץ קים קלייסטרס אל תוך השממה והחזירה את הענף למרכז הבמה עם קאמבק מהסרטים כשזכתה באליפות ארצות הברית כחודש בלבד אחרי שחזרה מהיעדרות בת שנתיים וחצי.

אמש גילינו ששובה של קלייסטרס נתן דחיפה עצומה נוספת לסבב המקרטע, כשההשראה שהעניקה לבת ארצה הנין דחפה גם אותה לבצע קאמבק, וכשמדובר בטניסאית בת 27 בלבד שברגע פרישתה הדרמטית לפני כ-16 חודשים דורגה בבדידות מזהרת במקום הראשון בעולם ונראתה בשיא הקריירה שלה, ניתן לצפות שגם הנין לא תסתפק רק בחזרה למגרשים ותהפוך במהירות לאיום ממשי על תארי הגרנד סלאם, כשאת מטרתה הגדולה היא כבר סימנה אתמול - זכייה ראשונה בתואר הגדול שחמק מידיה עד כה - טורניר ווימבלדון.

"הכישרון שלה לא נעלם בשנה וחצי האחרונות"

התקשורת העולמית התרגשה יחד עם הנין, ומיהרה לנסות ולהעריך האם גורל הקאמבק שלה יהיה זהה לזה של קלייסטרס. "מדובר בחדשות טובות לכולם", נכתב ב-ESPN. "התקשורת מרוויחה סיפור נפלא, ה-WTA מקבל סופרסטארית ענקית בחזרה, והטניסאיות הצעירות בכל רחבי העולם יזכו לחזות בשחקנית מיוחדת במינה עם מגוון נשקים שלא רואים היום על מגרש טניס. ייתכן שזה ייקח קצת זמן, אבל החזרה שלה תהפוך במוקדם או במאוחר לסיפור הצלחה".

"האלופה הגדולה ביותר של בלגיה חוזרת!", חגג ה-"ל'אקיפ" והתפייט: "לעולם הטניס לא הייתה מלכה מאז ה-14 במאי 2008, וכעת הוא קיבל את המלכה שלו בחזרה". גם התזמון של ההכרזה התקבל בטבעיות: "קשה לומר שמדובר בהפתעה", ציינו ב-CNN. "מסלול הקריירה של הנין ושל קלייסטרס היה מקביל במשך שנים, וכמו בת ארצה גם הנין מסוגל לספק תוצאות מיידיות. הכישרון שלה לא נעלם בשנה וחצי האחרונות".

מי שקצת צינן את החגיגה היה טום פרוטה, פרשן האתר TENNIS.COM, שנשמע פסימי יותר בקשר לסיכויי ההצלחה של הנין בגרסת 2010: "סגנון המשחק של הנין דרש הרבה ליטוש וכיוונון, וקשה לדעת כמה זמן ייקח לה לחזור לשיאה. קלייסטרס היא שחקנית מסוג שונה, והעוצמות שלה איפשרו לה להתמודד ברמות הגבוהות ביותר כבר מהרגע בו דרכה מחדש על המגרש. היא תצטרך לחזור לכושר משחק במהירות מבלי להיגרר לפציעות, ולהתגבר על בעיית הביטחון העצמי שלה, שהפריעה לה אפילו אחרי שזכתה בשישה מתוך שמונת גמרי הגרנד סלאם בהם שיחקה. כל אלה ייקחו זמן, אז אל תצפו ממנה ליותר מדי כבר בחורף הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully