וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ניצחה 1:2 את הפועל תל אביב

הפועל תל אביב ניצחה בליגה האירופית? מכבי חיפה, הנציגה הישראלית בליגת האלופות, לא התרשמה, הייתה עדיפה וניצחה

שלושה מחזורים חלפו בליגת העל המחודשת והמורחבת, ורק שלושה משחקים עד כה הסתיימו ב-0:0. שלושתם נערכו בימי שני, תחת הטייטל "המשחק המרכזי". הערב (שני) נדרשו שתי האירופיות של הכדורגל הישראלי, הפועל תל אביב ומכבי חיפה, למשימת הסרת המנחוס ועשו זאת תוך כדי משחק כדורגל מהיר ותוסס שענה על כל הציפיות. בסופו של דבר ניצחו הירוקים 1:2 בבלומפילד, שמרו על מאזנם המושלם בליגה והראו שליגת האלופות היא עדיין, מה לעשות, לפחות רמה אחת מעל הליגה האירופית.

שחקני מכבי חיפה חוגגים שער מול הפועל תל אביב. ברני ארדוב
לא כל ירוק זה סלטיק. שחקני חיפה חוגגים/ברני ארדוב

הפועל תל אביב הגיעה למשחק מעודדת מהניצחון המרשים 1:2 על סלטיק הסקוטית בליגה האירופית ובידיעה כי לא הפסידה לחיפה במשחק בבלומפילד מאז ינואר 2005, אבל ההרכב ההרפתקני (הלא אופייני) של אלי גוטמן איפשר למכבי חיפה לפתוח את המשחק עם הדבר שהיא יודעת לעשות הכי טוב - מתפרצות. גם מנשה משיח עזר לסיום הבצורת במשחקים המרכזיים, כששרק לפנדל מוצדק לזכות האלופה כבר בדקה השנייה בעקבות נגיעת יד של עומרי קנדה, ולמעשה השער של יניב קטן מהנקודה שינה את כל התוכניות והתחזיות.

משיח קיפח בצד השני את הפועל תל אביב כשהתעלם מדחיפה על איתי שכטר ברחבה, אבל האדומים קלקלו לעצמם עם ספיגת שער נוסף מרגלי אייל גולסה בדקה ה-26, לאחר מבצע נהדר של פיטר מסיללה באגף השמאלי. גילי ורמוט ושכטר התעוררו לקראת סיום המחצית ושיתפו פעולה בדרך לשער המצמק, וגוטמן העצבני כמעט ראה גם את השיוויון מושג עוד בטרם השריקה להפסקה, אבל ניר דוידוביץ' מנע זאת עם הצלה מדהימה.

המחצית השנייה נמשכה באותו קצב ובמגמה זהה, כאשר אלישע לוי מכניס את בירם כיאל על חשבון ולדימיר דבאלישווילי בחילוף הגנתי ומסתמך עוד יותר על המתפרצות מול השליטה האדומה במרכז המגרש. גוטמן, בדיוק כמו במשחק נגד סלטיק, הימר וביצע חילופים התקפיים, אבל המצבים המסוכנים הגיעו דווקא מן העבר השני ורק בנס לא ספגה המארחת שער נוסף באחת הגיחות המהירות של מוחמד גדיר וגולסה הנפלא, המצטיין בשדה. הילד שדרג את משחקו בשבועות האחרונים, הוסיף גם מימד של אגרסיביות ובהחלט יכול לראות עצמו כשחקן מוביל במכבי חיפה.

הפועל תל אביב שוב לא מנצחת במשחק ביתי, רואה את מכבי חיפה פותחת עליה פער של שבע נקודות כבר בשלב מוקדם של העונה ובהחלט יכולה לחוש מאוכזבת מכשלון במבחן האמיתי שלה בעונה הנוכחית, בדיוק כמו בעונה הקודמת. בחיפה הדגישו כי הליגה היא הלחם והחמאה שלהם, ואכן הראו זאת עם הכנה מושלמת ומגמת משחק ברורה בזמן שבהפועל שוב סמכו על יד המקרה. התוצאות נראו בשטח.

מהלך המשחק

דקה 2: גול! משומר הגביה מצד ימין לעבר בוקולי, אבל קנדה מנע מהכדור להגיע עם נגיעת יד. השופט משיח הצביע לנקודה וקטן בעט את הפנדל הראשון של העונה בקור רוח לפינה השמאלית של אניימה. 0:1 לחיפה.

דקה 12: נאתכו ניסה את כוחו מ-20 מטרים, גבוה מעל השער.

דקה 16: שכטר דהר מאגף ימין, נכנס לרחבה ונדחף על ידי טשיירה, אבל משיח לא שרק. הפועל ת"א יכולה לחוש מקופחת.

דקה 21: קטן בעט חזק מ-18 מטרים, אניימה ירד טוב והדף.

דקה 26: גול! מסיללה עבר יפה באגף שמאל, הוציא אחורה לגולסה והקשר ירה בשמאל לפינה הרחוקה מ-16 מטרים. שער מצוין של הכשרון הצעיר, 0:2 לחיפה.

דקה 36: גול! ורמוט שלח כדור עומק מצוין לשכטר, דוידוביץ' יצא בלי מחשבה וספג שער בין הרגליים. הפועל חוזרת כששכטר כהרגלו כובש מול הירוקים, רק 2:1.

דקה 38: ידין בעט שטוח מ-20 מטרים, דוידוביץ' היה מוכן וקלט.

דקה 45: נאתכו הגביה כדור חופשי, דווקא טשיירה נגח לעבר שערו וסחט מדוידוביץ' הצלה מדהימה.

דקה 62: ורמוט העביר כדור מימין, שכטר הפריע לדה סילבה שהיה בעמדה טובה יותר ונגח מעל השער.

דקה 63: מסירת עומק נפלאה של קטן מצאה את גדיר מול אניימה, אבל בן דיין הגיע מאחור וגלש מצוין כדי למנוע שער שלישי בירוק.

דקה 70: מתפרצת קטלנית של גדיר השאירה את ארבייטמן בודד מול אניימה, החלוץ הקפיץ מעל השוער וראה את באדיר גולש ומוציא לקרן ברגע האחרון.

דקה 77: ורמוט שוב עשה כרצונו בימין, משומר פספס את כדור הרוחב שפגע בדה סילבה וכמעט הכניע את דוידוביץ'.

דקה 85: רפאלוב מצא את גדיר, שהסתובב נהדר ובעט חזק מעל השער.

דקה 86: משומר הגביה מימין, ארבייטמן נגח בקשת לידיו של אניימה.

הרכב הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, עומרי קנדה, וואליד באדיר, דגלאס דה סילבה, דדי בן דיין, ביברס נאתכו (סמואל יבואה, 58), אביחי ידין, גילי ורמוט, נמנייה ווצ'יצ'יביץ', איתי שכטר (ערן זהבי, 69), מהראן לאלה (זוראב מנטשאשווילי, 76).

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, דקל קינן, ז'ורז'ה טשיירה, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי (שלומי ארבייטמן, 60), אייל גולסה, מוחמד גדיר, יניב קטן (ליאור רפאלוב, 83), ולדימיר דבאלישווילי (בירם כיאל, 46).

אוהדי מכבי חיפה. ברני ארדוב
קיבלו פיצוי על השבוע שעבר. אוהדי חיפה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully