וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: שנתיים השעייה על תנאי לרנו

ועדת המירוצים הקלה עם הקבוצה בעיקר בגלל שפיטרה את האחראים. מנהל הקבוצה והאחראי לשערורייה בריאטורה, הורחק לצמיתות

ביום רביעי שעבר הודיעה קבוצת רנו כי המנהל המקצועי, פלאביו בריאטורה, והמכונאי הראשי, פט סימונדס, יעזבו את הקבוצה וזאת בעקבות האשמות נגד רנו על מהלך לא תקין בגרנד פרי של סינגפור בשנה שעברה. העזיבה של השניים היוותה אז הודאה בהאשמות החמורות שעומדות נגד הקבוצה בנוגע להטיה מכוונת של תוצאות מירוץ והקבוצה אף ציינה כי לא תציג כל הגנה בשימוע שנערך לה היום (שני). ואכן, לאחר שהשמיעו כל הצדדים את דיבריהם, ספגה רנו עונש כבד.

כזכור, הקבוצה הואשמה בכך שהורתה לנהגה נלסיניו פיקה לעשות תאונה בכוונה תחילה במירוץ סינגפור, בכדי לעזור לנהג השני של הקבוצה, פרננדו אלונסו. פיקה ציית להוראות מנהליו, התנגש בקיר והדבר הצריך את הוצאת מכונית הבטיחות, מה שגרם ליתרון עבור אלונסו שאף ניצח את המירוץ. פיקה עצמו היה זה שחשף את הפרשה, וזאת אחרי שהקבוצה שחררה אותו משורותיה.

היום, כאמור, לא איחר להגיע העונש כאשר ועדת המירוצים של ה-FIA התכנס לישיבה במקום מושבה בפריס. לאחר שברנו הודו בכל ההאשמות שהוטחו נגדם, החליט הגוף המפקח כי נעשתה עבירה חמורה על הקוד הספורטיבי הבינלאומי (123) ובכללו מעבר על חמישה סעיפים בספר התקנות.

"ועדת הספורט המוטורית מתייחסת לעניין בחומרה רבה. ההפרה הבוטה של החוקים לא רק ערערה את היושר של הענף, אלא גם סיכנה מתחרים אחרים ואת נלסון פיקה בעצמו", נכתב בגזר הדין.

את העונש הכבד ביותר קיבל אדריכל הקנוניה, בריאטורה. האיטלקי היהיר הורחק "לתקופה בלתי מוגבלת" מכל אירוע המתקיים תחת פיקוח ה-FIA, בכלל זה שהייה במתחמים הסגורים למבקרים מטעם ההתאחדות. כמו כן, נהגים הנמצאים תחת ניהולו לא יהיו זכאים לקבל רישיון נהיגת מירוץ מטעם ההתאחדות. הראשון לחפש לו מנהל חדש יהיה אלונסו ששמו כבר נקשר עם פרארי לעונה הבאה. עונש דומה קיבל סימונדס, אולם זה הוקצב לחמש שנים. פיקה עצמו לא נענש היות וזכה לחסינות מטעם ההתאחדות על כך שחשף את הפרשה.

בצל הפרשה וגזר הדין שניתן היום, יזנק ביום ראשון הקרוב הגרנד פרי של סינגפור לעונה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully