וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגשתם?

21.9.2009 / 12:07

החמישיות של ריאל וברסה רק המחישו את אזלת היד מנהלי הליגה. בזמן שכולם תהו האם חרז נפעמת מהברנבאו, היא חיפשה מגרש אימון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נח על המגרש. ראול מול חוזה מנואל קסאדו מחרז/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדד הפנטסטיקוס

קובץ הנבואה של ספרי התנ"ך מציג מספר נביאי תוכחה. את דבריהם של נביאים אלו מעולם לא בחנו וההעדפה אז הייתה שלא לפקפק באמינותם, שכן גם כשדבריהם לא מתקיימים אין אישור לכך שאינם דוברי אמת. כל תפקידם היה להטיח את האמת הכאובה בפני קהלם ולהעמיד אותם על טעותם. כך נהגו בימי קדם, וכך עשו לאונל מסי וחבריו בברצלונה לאתלטיקו מדריד בשבת – עם שליחת איתות גם לכל האחרות שלא נקראות ריאל מדריד. רבות דובר על הפערים שרק הלכו וגדלו בקיץ האחרון בין שתי הבכירות לשאר קבוצות הליגה. 30 דקות הפתיחה המוחצות של הבלאוגרנה רק העניקו לכך חותמת רשמית.

בתחילת העונה הייתה דעה די רווחת שלאתלטיקו מדריד יש את הכלים לסכן את העליונות של ברצלונה והאחות השנואה. ההשערה הזו הגיעה ממוחם הקודח של מספר אנשי תקשורת בספרד, לא מהקבוצה עצמה. הנשיא אנריקה סרזו דיבר (במידה רבה של הגיון) על חוליית התקפה מהטובות בעולם, אבל בתוך תוכו ידע שלהגנה שלו אין מה למכור ברמות הגבוהות וכך גם לאיש שנבחר להוביל את הפרויקט, אבל רסינו. ברצלונה, כמו במשחק בשנה שעברה, בחרה בנוק אאוט מהיר ומהמם ולא ניסתה להתיש את היריבה. זה עבד. אלופת אירופה ממשיכה בשלה, משלבת את זלאטן איברהימוביץ', מחזירה לכושר את הפצועים, מעצימה את כוחה ומכה את יריבותיה ללא רחם.

סרחיו אסנחו הוא השוער הראשון של אתלטיקו, אך הוא יצא עם הנבחרת עד גיל 20 לאליפות העולם במצרים ונמלט מהאימה. כך ערך רוברטו האומלל בכורה בשער דווקא בקאמפ נואו והצטרף לרשימה השחורה של הקורבנות בין הקורות. במאי 2007 היה זה פיצ'ו קוויאר שניסה להגן על שער אתלטיקו וראה את ברצלונה מחוררת את רשתו שש פעמים בוויסנטה קלדרון, בעונה שעברה גרגורי קופה הצרפתי הפך לבשר תותחים עם שישייה משלו במשחקו האחרון בליגה במדי הקולצ'ונרוס, והנה הגיע תורו של רוברטו. כולם נותרו מצולקים והלומי קרב לאחר התבוסות הקשות, ובמקרה שלהם מסי יכול להיתפס גם כנביא זעם.

ליאו מסי שחקן ברצלונה חוגג מול חוזה חוראדו שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
נביא זעם. לאונל מסי מוכיח את אתלטיקו מדריד/רויטרס

מדד הגלקטיקוס

אם הבדלי הרמות בין בארסה וריאל למתחרה פוטנציאלית כמו אתלטיקו הונצחו בקאמפ נואו, אזי המשחק של הבלאנקוס בסנטיאגו ברנבאו מול חרז היה הוכחה חותכת לאוזלת ידם של ראשי הכדורגל הספרדי, שלא נוקפים אצבע במטרה ליצור שינוי כלשהו והעונה יהיו עדים ללא מעט מחזורים בהם שתי הגדולות ישתמשו בליגה כיום מנוחה. מנואל פלגריני ישלח מדי פעם כמה כוכבים לשבת ביציע ולצבור כוחות מחודשים - כמקובל ברמות הללו בשנים האחרונות - ומדי פעם יופיע בהרכב חזק, אבל שחקניו ינוחו על המגרש ברוב שלבי המשחק, כפי שעשו נגד חרז.

ולנסיה וסביליה יכולות לזנב בשתיים, אולי אפילו אתלטיקו תתאושש, מי יודע, אלא שריאל מדריד לא סופרת אף אחת מהקבוצות, בדיוק כמו ברצלונה. המטרה העומדת לנגד עיניהם של ראול וחבריו היא בארסה – להקדים אותה במירוץ האירופי ולהתעלות על הישגיה ככל האפשר. ברצלונה נזקקה לדקה וחצי על מנת לעלות ליתרון מול אתלטיקו מרגלי הרכש זלאטן? ריאל הקדימה אותה ועשתה זאת ב-45 שניות בלבד מרגלי הרכש הגרנדיוזי שלה, כריסטיאנו רונאלדו. הקטלאנים ניצבו בפסגה עם הפרש שערים עדיף? המדרידאים הקיצו משנתם במחצית השנייה, הבקיעו גם הם חמישייה וביצעו עקיפה בסיבוב. שני ניצחונות קטנטנים בדרך אל האושר.

בזמן שהגלקטיקוס השתעשעו, שחקני חרז נתנו את כל כולם על כר הדשא ונזכרו בתחילת חודש יולי. לפני כחודשיים, בימים בהם פלורנטינו פרז הציג ברוב פאר והדר את סוללת הכוכבים שלו, העולה החדשה עסקה בחיפושים אחר מגרש אימונים לקראת העונה ההיסטורית שלה בליגה הבכירה. העיתונאים המועטים שעקבו אחר הקבוצה בחרו לא להתעכב על נושא פעוט וחסר חשיבות, והציגו בפני המנהל המקצועי של חרז, מיגל אנחל רונדאן, שאלה מהותית ואקטואלית כל כך לתקופת הפגרה: "במחזור השלישי אתם משחקים מול ריאל מדריד, מתרגשים?".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
מה שאתה עושה, אני עושה יותר טוב. רונאלדו הבקיע את שער חרז כבר אחרי 45 שניות/רויטרס

קו העוני

אם יש קבוצה שקל לחבב, זו אתלטיק בילבאו. הקנאות בה שומר המועדון הבאסקי על המסורת שלו, ומשתף אך ורק שחקנים בעלי אזרחות באסקית גם בימים בהם המבחר מצומצם, פשוט מעוררת הערכה. הבאסקים ניצחו בפעם השלישית מתוך שלושה משחקים, ניצבים לצד הגדולות עם מאזן מושלם ולמעשה חווים את פתיחת העונה הטובה ביותר שלהם זה 21 שנים. בין להקת האריות שמציג המאמן חואקין קפארוס, יש כפיר צעיר מאוד – איקר מוניאין שמו. ילד הפלא החדש (עוד לא בן 17) היה לשחקן הצעיר בהיסטוריה שלובש את מדי הקבוצה הבוגרת ואף כבש שער בליגה האירופית מול יאנג בויז ברן. יוסבה אצ'בריה הוותיק, שבעצמו נחשב לעילוי באסקי לצד ג'ולן גררו בצעירותו, בטוח: "כזה שחקן עוד לא היה לאתלטיק. הוא יהיה בין הטובים בעולם, רק נקווה שיישאר איתנו לאורך זמן". האם נמצא מלך האריות החדש?

איקר מוניאין שחקן אתלטיקו בילבאו מול שונסוקה נקאמורה שחקן אספניול. רויטרס
כפיר צעיר ומבטיח. איקר מוניאין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully