וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאסול: "זה רגע שנזכור כל החיים"

הפורוורד, שנבחר ל-MVP, מאושר מהזכייה ההיסטורית של ספרד ביורובאסקט. איבקוביץ': "אין לנו סיבה להיות מאוכזבים"

רויטרס

וידאו: רויטרס
עריכת וידאו: ענק ברק

ספרד חלמה, קיוותה, ביקשה והנה זה בא. נבחרתו של המאמן האיטלקי סרג'יו סקאריולו קרטעה בתחילת טורניר יורובאסקט 2009, סגל החלומות של אלופת העולם התקשה מול יריבות מוכשרות אך פחות איכותיות, אך לאחר שהספרדים הבטיחו את עלייתם לרבע הגמר, ראינו נבחרת אחרת. ספרד חזרה לשחק כמו הנבחרת הטובה בעולם (מלבד ארה"ב, כמובן), והגיעה לשיאה בגמר נגד סרביה, בו ניצחה בצורה מוחצת 63:85 והשלימה דאבל נדיר כשהיא מחזיקה בתואר אלופת העולם ואלופת אירופה. פאו גאסול וחבריו רקדו על הפרקט, והבהירו עד כמה הזכייה הראשונה בתואר האירופי היא בבחינת חלום שהתגשם.

חואן קרלוס נבארו שחקן נבחרת ספרד מניף את גביע היורובאסקט. רויטרס
הדור שזכה ב-1999 באליפות העולם לנוער, ממשיך להניב פירות/רויטרס

לופז: "היינו פייבוריטים והוכחנו את עצמנו"

"זאת חוויה בלתי רגילה, רגע שנזכור כל החיים", אמר פאו גאסול בסיום, לאחר שהוכתר גם כ-MVP של הטורניר. "הייתי בשני משחקי גמר בעבר והפסדתי", הוסיף הפורוורד בראיון לתחנת הרדיו "אונדה קרו" כשהוא מתייחס לגמר יורובאסקט 2007 והגמר האולימפי בבייג'ינג, "קשה לנצח, היו לנו כמה עליות וירידות בטורניר, אבל בסוף עשינו את זה".

יחד עם העפלתה של נבחרת הדייויס הספרדית לגמר הדייויס, ספרד השלימה סוף שבוע חלומי. "חקוקים בזהב" היתה הכותרת של "מארקה" שהחמיא לנבחרתו: "ספרד זכתה באליפות אירופה אחרי תצוגת כדורסל גדולה מול סרביה". "דור מיוחד" היתה כותרת מאמרו של הפרשן דויד סארדינרו, שציין כי בשנים האחרונות ספרד קוטפת תארים, כשהטרי, יורובאסקט 2009, מגיע בדיוק עשר שנים לאחר ששחקני הסגל הנוכחי זכו באליפות העולם לנוער בליסבון. ב"מארקה" לא שכחו לציין כי פאו גאסול הפך לשחקן הראשון ביבשת שמחזיק במקביל בתואר אלוף NBA ותואר אלוף אירופה.

"הדרך הקשה גרמה לנו להעריך יותר את הזכייה", אמר ריקי רוביו. "כולם חשבו שיהיה קל, אבל הצלחנו דווקא כי היה קשה. זה נותן טעם מיוחד. מה שחשבו זה איך הכל נגמר ולא איך הכל התחיל. אני מודה למשפחה שלי, ולמשפחה השנייה שלי, הנבחרת". גם ראול לופז נתן דרור לשמחה. "זה רגע אדיר", אמר השחקן שהחמיץ את אליפות העולם ביפן, והשלים את החסך עם הזכייה ביורובאסקט, "אני מאושר, היינו פייבוריטים והוכחנו את עצמנו. אני מרגיש כבוד להיות חלק מהנבחרת הזאת".

"סוף סוף זהב" שחרר העיתון "אס" אנחת רווחה, בזכות זכייתה של ספרד, לראשונה, בתואר האירופי. סרחיו יול, השחקן האחרון שצירף סקריולו לסגל, הסביר כי מעבר לכישרון, ספרד עשתה היסטוריה "בזכות הקבוצתיות, שהיתה המפתח להצלחה". "אתה לומד את את ההישג אחרי איך שפתחנו את הטורניר, אני גאה להיות חלק מזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

פרוביץ': "החזרנו את הכבוד לכדורסל הסרבי"

והיתה גם נבחרת נוספת אמש, נבחרת שאמנם הובסה ב-22 הפרש, אבל במובנים רבים גם היא מנצחת גדולה. סרביה הנהדרת, שהגיעה לאליפות עם סגל צעיר, מאוזן ונטול כוכבים וציפיות, הדהימה את עולם הכדורסל עם משחקים נפלאים בטורניר, החל מאותו משחק ראשון בה ניצחה את ספרד, והיתה לסגנית אלופה ראויה עד מאוד. על אף ההפסד, כיף היה לראות את הכדורסל הסרבי חוזר למרכז הבמה. בשנים הבאות, כך נדמה, הוא לא יזוז ממנה.

"היה חשוב לנו להשיב את הכבוד לכדורסל הסרבי אחרי מה שקרה לפני שנתיים. עשינו את זה", אמר אחרי המשחק קוסטה פרוביץ' הנהדר, שנתן הצגה בחצי הגמר והיה חלש בגמר עצמו, והתייחס לאליפות הקודמת, בה סיים במקום ה-13. כוכב צעיר נוסף של הנבחרת, מילנקו טפיץ', הסתכל גם הוא על חצי הכוס המלאה - והיא בהחלט מלאה. "היה לנו משחק קשה, היינו עייפים מהניצחון על סלובניה בחצי הגמר, אבל העתיד שלנו מזהיר. היינו הנבחרת הכי צעירה כאן, וזה אומר הרבה עבור השנים הבאות".

מאמן הסרבים, דושקו איבקוביץ', ככל הנראה המאמן שהוציא הכי הרבה מהנבחרת שלו בטורניר, היה קורקטי בסיום. הוא כבר ראה הרבה ממה שיש לראות בכדורסל האירופי. "הפסדנו את המחצית הראשונה, והמשחק פחות או יותר היה גמור. ספרד היתה טובה יותר והתואר מגיע לה. אולי הגמר הגיע קצת מוקדם מדי עבורנו. אין לנו את הנסיון הזה, ובפעם הראשונה בטורניר לא הצלחנו להתמודד עם הלחץ. מצד שני, אין לנו אף סיבה להיות מאוכזבים", סיכם המאמן הוותיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully