וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרביה וספרד בגמר היורובאסקט

סרביה התגברה על סלובניה עם 92:96 אחרי הארכה ותפגוש בגמר היורובאסקט את ספרד שהרשימה ב-64:82 גדול על יוון

אחרי המשחקים הדרמטיים שקיבלנו ברבע הגמר, קיבלנו קרב די חד צדדי במשחק חצי הגמר הראשון שנערך הערב (שבת), בו הביסה אלופת העולם, נבחרת ספרד, 64:82 את נבחרת יוון. הספרדים הובילו מהפתיחה ולא השאירו הרבה סיכוי לנבחרת מהבלקן, שהתעלתה על עצמה וגברה על טורקיה ברבע הגמר. כפי שהיא נראית כרגע, לא משנה מי תתמודד נגדה בגמר, ספרד תסיים כאלופת אירופה, אבל עדיין, הנבואה ניתנה לשוטים.

מאוחר יותר עלתה גם סרביה המרשימה לגמר אחרי משחק לא טוב וניצחון בקושי על סלובניה 92:96 בהארכה. השתיים כבר נפגשו במשחק הראשון שלהן באליפות ואז זה נגמר בניצחון קל יחסית של סרביה, כך שהמשחק על התואר צפוי להיות מרתק.

במשחקי דירוג שנערכו היום ניצחה צרפת את טורקיה 68:80 והתקרבה לעבר המקום החמישי, תוך שהיא מבטיחה את מקומה באליפות העולם בקיץ הבא. טוני פארקר סיים את המשחק עם דאבל-דאבל כשדהר עם 28 נקודות והוריד עשרה ריבאונדים.

צרפת תתעמת בקרב על המקום החמישי מול קרואטיה, שגברה 69:76 על רוסיה של דייויד בלאט וזכתה גם היא בכרטיס לאליפות העולם. רוקו אוקיץ' הוביל את הקרואטים עם 18 נקודות והוסיף שמונה אסיסטים, כאשר בצד השני סרגיי מוניה היה היחד שקלע בספרות כפולות עם 18 נקודות. רוסיה תתמודד עם טורקיה במאבק על המקום השביעי.

ספרד - יוון 64:82

אחרי שכולם דיברו עליה כמי שהולכת ליפול באליפות הזו בעקבות היכולת החלשה שהפגינה בשלבים הראשונים, ספרד עשתה את זה כמו שרק היא יודעת. אלופת העולם המשיכה, כמו שעשתה בשני משחקיה הקודמים, להנחיל תבוסות ליריבות שלה והראתה עד כמה היא מאיימת וגדולה על האחרות. באותו יום בו העפילה נבחרת הטניס לגמר גביע דיוויס, עלתה נבחרת הכדורסל לגמר היורובאסקט, לאחר שהביסה ללא תנאי את נבחרת יוון. לא משנה מי תהיה בגמר נגד הספרדים, הרי שיהיה לה, ליריבה, קשה מאוד לעצור את פאו גאסול וחבריו. יוון יכולה להתנחם בעובדה שהיא גברה על טורקיה המצוינת ברבע הגמר, ובכך הבטיחה את השתתפותה באליפות העולם. גם היוונים, למרות אליפות טובה מאוד, הבינו שנגד ספרד ביום טוב, כמעט ואין מה לעשות.

מהלך המשחק:

אלופת העולם פתחה טוב מאוד, ועלתה ליתרון מהיר של 2:7, אלא שהבלקנים התחילו לחפור, נגסו ביתרון והפכו אחרי 4 דקות ל-9:10. הספרדים חזרו לעצמם ורצו עד סוף הרבע ליתרון 21:26. הספרדים המשיכו לשלוט גם בתחילת הרבע השני, ועלו ל-21:32. למרות העליונות הספרדית, יוון לא אמרה נואש וניסתה לשמור את עצמה בתמונה, כשסמוך לסיום המחצית היא הצליחה ללחוץ על הדוושה ולצמק קצת ל-49:40 בסיום.

ספרד פתחה טוב את הרבע השלישי, והוסיפה לעצמה ארבע נקודות ליתרון, כאשר גם בהמשך הרבע הספרדים שמרו על יתרון דו ספרתי. 4 דקות לסיום היא הוליכה 44:58. הרבע נגמר עם יתרון ספרדי 51:64. אלופת העולם רצה ל-0:7 בפתיחת הרבע האחרון לאחר שתי דקות. מכאן ואילך, הספרדים לא עצרו, היוונים הבינו שהם לא יכולים להתמודד עם העליונות של היריבים ורק ניסו לא לרדת מושפלים.

פאו גאסול הוביל את קלעי ספרד עם 18 נקודות ושישה ריבאונדים, רודי פרננדז עזר עם 14 נקודות וסרחיו יול ואלכס מומברו תרמו תשע כל אחד. חואן קרלוס נבארו הסתפק בשמונה נקודות בלבד, וגם ריקי רוביו קלע רק חמש. יואניס בורוסיס קלע 11 ליוונים, ניק קלאייטס הוסיף 10 ואנטוניוס פוטסיס סיים עם שמונה.

סרביה - סלובניה 92:96 (לאחר הארכה)

נבחרת סרביה שלטה בכדורסל האירופאי באמצע שנות ה-90 ובשנים 1995-2001 זכתה בשלוש מדליות זהב יבשתיות מתוך ארבע אליפויות. אחר כך הגיעה ירידה גדולה ששיאה במקום ה-14 ביורובאסקט לפני שנתיים, אבל הערב הושלם הקאמבק סופית. הנבחרת של דושאן איבקוביץ' אמנם לא זכתה בזהב, אבל גברה על סלובניה בחצי הגמר ועלתה למשחק על התואר וזה כבר צעד אחד קדימה. הסרבים שהרשימו לאורך כל האליפות, דווקא פתחו את המשחק לא טוב ובמשך שלושה רבעים היו עסוקים במרדף עיקש אחרי השכנה, אלא שלבסוף העקשנות עבדה, 40 דקות הסתיימו בשוויון והחמש הבאות כבר היו סרביות מ-א' ועד ת'.

המשחק נפתח עם הרבה החטאות של שתי הנבחרות וקצב קליעת סלים איטי, כשהסרבים עולים ל-2:6, אבל הסלובנים עונים בריצת 0:13 ושמרו על היתרון עד סיום הרבע, אותו סיימו ב-11:19.

סלובניה כבר עלתה ליתרון דו ספרתי עם פתיחת הרבע השני, אבל הסרבים נהנו מדקות טובות של קוסטה פרוביץ', שבשורת סלים סייע להוריד ל-21:17. בהמשך סלובניה הצליחה לעצור את המומנטום הסרבי, ארזם לורבק התחיל לייצר נקודות והריץ את הנבחרת שלו ל-21:32 ובסיום המחצית 35:45 לזכותה.

המחצית השנייה נפתחה בצורה דומה להתנהלות המשחק עד אותו רגע, כשהסרבים מנסים להוריד, אבל נתקלים בסלובנים העקשנים שמסרבים לתת למשחק לברוח להם. הסרבים כבר הצליחו להוריד ל-52:49, הסלובנים חזרו לפלוס שבע, אבל ארזם לורבק הנהדר ביצע עבירה רביעית, כמו גם בוסטיאן נכבאר, הירוקים נעצרו וסרביה הצליחה לסיים את הרבע השלישי בפיגור מינימלי 57:56.

דקה בתוך הרבע האחרון המהפך הושלם בצורה רשמית עם שלשה של מילוש טאודוסיץ', שמאוחר יותר הוסיף עוד צליפה מחוץ לקשת והעלה את סרביה ל-58:62. כעת נראה היה סלובניה איבדה את הכוח, אבל שלשות של יגודניק ודומן לורבק הריצו אותה ל-70:75. מילוש טאודוסיץ' לקח אחריות בצד השני וקלע נקודות חשובות ובסיום 40 הדקות 79:79.

השחקנים של איבקוביץ' רצו ל-0:7 עם פתיחת ההארכה, אבל התקשו לשמור על פוקוס, איבדו ריכוז וסלובניה חזרה יפה למינוס שתיים. בשלב הזה טאודוסיץ' שוב לקח את העניינים לידיים ועם שתי שלשות הוליך את נבחרתו לניצחון 92:96.

קלעו לסלובניה: ארזם לורבק 25 ו-10 ריבאונדים, דומן לורבק 22, בוסטיאן נכבאר 18, גוראן יגודניק 8, יאקה לאקוביץ' 7, סמו אודריך 6 כ"א, פרימוז ברזץ' 3, אורוס סלוקאר 2, יוריצה גולמאץ 1.

לסרביה: מילוש טאודוסיץ' 32, קוסטה פרוביץ' וננאד קרסטיץ' 18 כ"א, מילנקו טפיץ' 11, נוביצה וליצ'קוביץ' 9, אורוס טריפקוביץ'
סטפן מרקוביץ' 3 ו-8 ריבאונדים,
מירוסלב ראדוליצה 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully