וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספאנוליס: "אנחנו רוצים וראויים למדליה"

19.9.2009 / 10:45

כוכב נבחרת יוון מכוון מטרות לאחר הניצחון הדרמטי ברבע הגמר על טורקיה. מאמן טורקיה, טנייביץ', מפיל את האחריות על אסיק

תמונת חצאי הגמר של יורובאסקט 2009 הושלמה אמש (שישי) עם העפלתן של יוון, לאחר ניצחון 74:76 לאחר הארכה על טורקיה, ושל סלובניה, לאחר ניצחון 65:67 על קרואטיה. במחנה היווני, אשר רבים פקפקו על היכולת של הנבחרת להתגבר על אי הגעתם של תיאו פאפאלוקאס ודימיטריס דיאמנטידיס לנבחרת הלאומית, חגגו אמש העפלה על חשבון היריבה הגדולה ביותר שלהם. ביוון כבר מנסים להתמקד ביריבה הבאה, ספרד, בשחזור גמר אליפות העולם מלפני שלוש שנים.

"אני גאה בנבחרת שלי", אמר אחרי המשחק וסיליס ספנוליס שלהט עם 23 נקודות ו-7 אסיסטים ויערוך הערב את הופעת ה-100 שלו במדים היוונים, "עשינו טעויות במהלך המשחק, אבל הגיע לנו לנצח יותר מאשר לטורקיה. אני חושב שפרינטזיס עשה משחק מצוין, וכל הילדים ששמרו על טורקוגלו הצליח לעצור אותו בצורה מדהימה. אנחנו רוצים לחגוג עכשיו, אבל יש לנו את ספרד על הראש, שום דבר עדיין לא גמור, הם עוד לא ניצחו אותנו, אנחנו ממוקדים על המטרה הבאה. אין ספק שאנחנו רוצים וראויים למדליה".

מנגד בנבחרת הטורקית, שהפסידה משחק אחד עד למשחק מול יוון, לא קיבלו בצורה יפה את ההפסד, ובחדר ההלבשה הסתובבו לא מעט שחקנים שהאשימו איש את רעהו, "דברים קטנים הכריעו את המשחק הזה", אמר בסיום המשחק מאמן טורקיה, בוגדאן טנייביץ', "נתנו להם הרבה ריבאונדים בהתקפה, ועומר אסיק לא שיחק טוב. במשחק פיזי כזה הוא היה חייב להיות משמעותי יותר. שחקנים אחרים גם לא שיחקו טוב. טורקוגלו התחיל את המשחק בצורה לא טובה, ונכנס אליו מאוחר יותר. כרגע נילחם כדי לסיים כמה שיותר גבוה".

רפשה: "אני לוקח אחריות על ההפסד הזה"

ברבע הגמר השני השיגה נבחרת סלובניה המוכשרת את הישג השיא שלה בכדורסל האירופי, כשחזרה מפיגור 15 הפרש ברבע השני מול קרואטיה בדרך לניצחון 65:67. במחנה הסלובנים מאמינים כי הדרך של הנבחרת באליפות לא תסתיים בחצי הגמר מול סרביה, ויש החולמים אף על זכייה בטורניר. עד כה הפסידה הנבחרת, שאיבדה לפני הטורניר את בנו אודריך ומטיאס סמודיס בשל פציעה, רק פעם אחת, לנבחרת ספרד בהארכה בשלב הבתים הראשון.

"חזרנו מ-15 הפרש בעיקר בזכות ההגנה שלנו", אמר לאחר המשחק אורוס סלוקאר, "כל התוכנית משחק שלנו לא עבדה במחצית הראשונה, והתחלנו לחפש את המומנטום לחזור למשחק ומצאנו אותו רגע לפני הירידה למחצית. ארזם לורבק עשה משחק מדהים, והוא סחב אותנו. וכשהגענו למאני טיים נלחמנו ולקחנו את המשחק". יוריצה גולמאץ, שחקנה של הפועל ירושלים לשעבר, הוסיף: "שטפנו את הפרקט במחצית השנייה. זה לא היה קל, אבל ברגע ששיחקנו כמו שאנחנו משחקים בכל הטורניר, לקרואטיה לא היה סיכוי".

במחנה הקרואטי מחפשים לערוף ראשים, לאחר שהנבחרת שהגיעה כמועמדת למדליה הציגה כדורסל לא טוב לאורך כל הטורניר, אך לא הייתה רחוקה מלעבור את סלובניה. מעמדו של המאמן יסמין רפשה, אינו ברור, "עד ששיחקנו 19 דקות של כדורסל טוב, הגיע המחצית השנייה הרעה שלנו", אמר רפשה לאחר המשחק, "אני לא רוצה להאשים אף אחד. גם לא את פופוביץ' שקיבל עבירה טכנית בשלב חשוב. אמרתי לשחקנים בחדר ההלבשה במחצית לצאת ולהילחם, והם לא עשו את זה. אני המאמן, ואני לוקח אחריות על ההפסד הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully