וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: תבוסתן ספרדי

היא אכזבה בתחילת הטורניר, אבל ברגע האמת התפוצצה ספרד על צרפת 66:86, הדיחה אותה ועלתה לחצי הגמר. גם סרביה

לספורט לעיתים יש תכונה להיות אירוני, וזה בדיוק מה שקרה לנבחרת צרפת באליפות אירופה הנוכחית. הנבחרת שכמעט ולא הגיעה לאליפות, שעלתה מטורניר ההזדמנות האחרונה, הדהימה את כל אירופה כשלא הפסידה ולא משחק אחד בדרך לחצי הגמר. לפתע, הצרפתים היו מועמדים לזכייה באליפות, אבל אז הגיעה נבחרת ספרד, אלופת העולם, הקבוצה שאיכזבה את כולם עד כה, עם סגל נוצץ ויכולת ירודה. ודווקא הספרדים, ברגע האמת, הראו את היכולת האמיתית שלהם, כשהתפוצצו על הצרפתים 66:86, עלו לחצי הגמר, והתקרבו עוד צעד בדרך לתואר אלופי אירופה שנשלל מהם לפני שנתיים.

עוד קודם לכן, הראשונה להחתים את הכרטיס לשלב חצי הגמר היתה סרביה, שעלתה כפייבוריטית ברורה על נבחרת רוסיה של דייויד בלאט, וניצלה רבע שני איום של הרוסים כדי לנצח 68:79, ולעלות לחצי הגמר. אלופת אירופה לעומת זאת, מסיימת את הכהונה הקצרה שלה, ותנסה להסיק עם עצמה מסקנות מה בדיוק השתנה בשנתיים האחרונות, שהפך את הנבחרת הרוסית מדב מאיים לחיית כיס ידידותית.

ביום שישי ישוחקו שני משחקי רבע הגמר הנוספים, כשיוון תפגוש את טורקיה וסלובניה את קרואטיה.

רוסיה - סרביה 79:68

למרות הנחיתות על הנייר, רוסיה פתחה לא רע את המשחק, ונצמדה היטב אל הסרבים, בעיקר תודות ליכולת טובה של קלי מקארתי. תאודוסיץ' המשיך את ההופעה הטובה שלו מהמשחק הקודם עם שלשה, אבל מוזגוב וזוזולין העבירו את היתרון לרוסיה, ובסיום הרבע הראשון הוליכה נבחרתו של בלאט 21:24. ואז הגיע הרבע השני המדהים, אליו רוסיה כלל לא הגיעה. מקאבן ופרוביץ' התעללו בהגנה הרוסית, ביקוב ומקראתי לא מצאו את הטבעת, וסרביה הדהימה עם רבע של 4:20, שהוריד אותם ביתרון 28:41 אל המחצית.

הסיוט הרוסי נמשך בפתיחת הרבע השלישי, עם שלשה של טריפקוביץ', ולייאפ של וליקוביץ' קבע 20 הפרש, אבל הרוסים הצליחו לחזור למשחק. סוקולוב ומוניה חפרו בצבע, פרידזון צלף מחוץ לקשת, ונקודות נדירות של ביקוב הורידו את נבחרתו של בלאט בפיגור מינימלי של 11 הפרש בסיום הרבע. אלא שהירדמות נוספת של הרוסים בפתיחת הרבע המכריע איפשרה לטריפקוביץ' ותאודוסיץ' להרחיק את הסרבים עד 15, 3 דקות לסיום. מוזגוב עוד ניסה לעשות משהו, אבל זה כבר היה מאוחר מדי, ושחקניו של איבקוביץ' חגגו את העלייה לחצי הגמר.

את קלעי סרביה הוליך אורוס טריפקוביץ' עם משחק גדול של 18 נקודות, וקיבל סיוע מנוביצה וליקוביץ' וקוסטה פרוביץ' שסגרו משחק מצויין עם 13 נקודות כל אחד. לרוסיה היה בעיקר את ויטאלי פרידזון שסיים עם 15 נקודות ו-3 ריבאונדים, בעוד סרגיי מוניה קלע 12.

ספרד - צרפת 66:86

שתי הקבוצות עלו מבולבלות מעט בפתיחה, אבל שלשה של באטום ומיד לאחר מכן נקודות של טוריאף העלו את הצרפתים ליתרון. אלופת העולם קיבלה שתי שלשות מפרננדז ונבארו, והחלה להיכנס לקצב. גאסול קלע מתחת לסל, רובי הפציץ מבחוץ, וספרד עלתה ליתרון 12:21. בוריס דיאו השיב בשלשה, אבל סל מטורף של פיליפה רייס הוריד את הספרדים ביתרון 15:25 אחרי הרבע הראשון. ספרד אימללה את פארקר, גאסול חגג על ההגנה הצרפתית, והספרדים עלו ליתרון 16, ולמרות שלשה של פייטרוס, נבארו קבע 32:47 ספרדי במחצית.

הספרדים לא הורידו את הרגל מהגז גם בפתיחת הרבע השלישי, כשגארבאחוסה ורוביו צולפים מחוץ לקשת, ומשאירים את הצרפתים המומים מאחור. פארקר נוטרל לחלוטין על ידי הגארדים הספרדיים שלא נתנו לו לחדור ולהניע את ההתקפה, ובלעדיו לצרפתים לא היה כוח התקפי. בצד השני גאסול נהנה משמירה אישית וניצל אותה כדי לקלוע על ראשם של הצרפתים האומללים, בעוד ספרד עלתה ל-49:69. אלן קופי קלע 4 נקודות רצופות, ושלשה של דיאו הורידה את הפער רק ל-11, 5 דקות לסיום, אבל 6 נקודות של גאסול בתוך דקה וחצי סגרו סופית את הסיפור החביב שהיה קרוי צרפת באליפות.

פאו גאסול סיים משחק ענק והוליך בבטחה את קלעי ספרד עם 28 נקודות ו-9 ריבאונדים. עם יכולת כזאת שלו ושל רודי פרננדז (16 נקודות, 5 ריבאונדים) וחואן קרלוס נבארו (11 נקודות ו-4 אסיסטים), לצרפתים לא היה הרבה סיכוי. היחידי בנבחרת הצרפתית שהיה בדאבל פיגרס היה רוני טוריאף עם 12 נקודות, כשאחריו מגיע בוריס דיאו עם 9 ו-6 ריבאונדים. טוני פארקר סיים רק עם 6 נקודות (1 מ-8 מהשדה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully