וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת ניצחה את יוון - והתאבלה

16.9.2009 / 10:14

מאמן צרפת לא מכחיש שנבחרתו ניסתה להפסיד ליוון ולהתחמק ממפגש מול ספרד ברבע הגמר. קולע סל הניצחון לא צפוי להיענש

נבחרת צרפת הבטיחה אמש (שלישי) את המקום הראשון בשלב הבתים השני של אליפות אירופה, לאחר ניצחון דחוק 69:71 על נבחרת יוון. הניצחון הבטיח העפלה צרפתית מהמקום הראשון ללא הפסדים, לראשונה מאז שנת 1983. עם זאת, במהלך המחצית השנייה של המשחק היה נראה כאילו צרפת עושה הכל על מנת לא לנצח את המשחק, לאחר שהמאמן וינסנט קולה שלח למגרש את חמישיית המחליפים שלו ולא שיתף כמעט במחצית השנייה את כוכביו טוני פארקר ובוריס דיאו. כשקלע הגארד נאנדו דה קולו את סל הניצחון המחנה הצרפתי עבר להלם. דה קולו אפילו לא חייך ואף שחקן לא ניגש אליו. השחקנים ירדו מהמגרש אבלים וחפויי ראש, מסיבה אחת: משמעות הניצחון היא ככל הנראה מפגש מול ספרד החזקה ברבע הגמר.

"אני לא מתנצל על איך ששיחקנו", הדהים המאמן וינסנט קולה הבוקר בראיון לתקשורת הצרפתית שתהתה מדוע שחקניו לא חגגו אחרי סל הניצחון. "אני חושב שהשחקנים לא חגגו כי הם יודעים שהמטרה זה הרבע גמר, והניצחון הזה לא יותר מדי חשוב. החלטנו עוד לפני המשחק לחלק את הדקות בין השחקנים. ידענו שהמקום הראשון ככל הנראה יפגוש את ספרד, שהיא הפייבוריטית לזכייה באליפות. אם נפגוש אותם בסופו של דבר, נעשה הכל על מנת לנצח".

קולה ניסה להפנות את האש כלפי הנבחרת היוונית: "אני לא חושב שהם ניסו להפסיד את המשחק, אבל הם לא שמרו באותה התלהבות כמו במשחקים הקודמים", אמר המאמן הצרפתי, "לפני המשחק ידענו שנצטרך לתת לטוני פארקר לנוח, ואני חושב שזה לגיטימי, אז אל תתייחסו אלינו כמו חיות. אני חושב ששיחקנו טוב במשך שלושה רבעים. אני לא אכעס על נאנדו דה קולו שקלע את סל הניצחון, אמנם השחקנים נראו עצובים, אבל זה רק כי הם רוצים הגרלה קלה בדרך לחצי הגמר. כדי לזכות בתואר נצטרך לנצח מתישהו את ספרד".

באוורמן: "הפתענו את אירופה"

מי שסיימה את דרכה בטורניר בשלב הבתים השני היא נבחרת גרמניה של המאמן דירק באוורמן. הגרמנים השיגו ניצחון בודד על נבחרת רוסיה, ולמעשה ההפסד לנבחרת מקדוניה ביום ראשון היה החותם על נסיונות ההעפלה הגרמניים לרבע גמר האליפות. בגרמניה, שהגיעה לאליפות ללא כוכבה הגדול דירק נוביצקי, מאוד מרוצים מהרמה שהציגו השחקנים הצעירים, ובטוחים שלקראת אליפות אירופה הבאה, שתיערך ככל הנראה בליטא, תגיע הנבחרת עם סגל צעיר ומוכשר יותר.

"יכול להיות שבעוד שבוע אני אהיה גאה בשחקנים שלי, כרגע אני פשוט מאוכזב", סיכם המאמן הגרמני דירק באוורמן את הפסד נבחרתו 70:68 לקרואטיה, "אני חושב שבאופן כללי באליפות בכלל, וגם היום, הפתענו את אירופה עם כדורסל צעיר ואיכותי. נתנו את כל מה שיש לנו במשחק מול הקרואטים, אבל הגיע להם לנצח ואני מברך אותם ומקווה שהם יתקדמו יותר בטורניר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully