וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דל פוטרו הוא מראדונה החדש"

בארגנטינה לא נרגעים מזכייתו של הענק הצעיר באליפות ארצות הברית, גיירמו וילאס: "הוא הוכיח שהוא אלוף אמיתי"

בעוד שבוע בדיוק יחגוג חואן מרטין דל פוטרו את יום הולדתו ה-21, ולמרות שלירח הוא ככל הנראה לא יספיק להגיע עד אז, בעיניהם של עשרות מיליוני אוהדיו בארגנטינה הוא הגיע אפילו רחוק יותר אתמול כשהכניע את רוג'ר פדרר בגמר אליפות ארצות הברית.

ההפסד של דייגו מראדונה ושחקניו לברזיל בשבוע שעבר הכניס את הארגנטינאים לדיכאון ספורטיבי, אך מהרגע בו השלים דל פוטרו את הסנסציה וקטע את רצף חמש הזכיות של פדרר בפלשינג מדו, הם שכחו מהצרות על מגרש הכדורגל ומיהרו להכתיר לעצמם גיבור לאומי חדש.

"דל פוטרו הוא המראדונה החדש", הכריז "אולה" בכותרת הראשית שלו, והוסיף: "הוא האושר לו ציפינו. הוא הביס את פדרר בגמר מרהיב ואחר כך בכה כמו תינוק לעיני כל העולם. זה היה מרגש".

העיתון הגדול בארגנטינה, "קלארין", הסתפק במילה אחת על כל השער שלו: "ענק", עם תמונה ההולמת את מימדיו ואת גודל ההישג אותו רשם דל פוטרו, שהפך לארגנטינאי השני בהיסטוריה שזוכה באליפות ארצות הברית מאז גיירמו וילאס שעשה זאת ב-1977, אז עוד נערך הטורניר על משטח חימר, והכניס את עצמו מיידית לרשימת האגדות המקומיות יחד עם וילאס ועם גבריאלה סבאטיני, שזכתה בטורניר הנשים בארה"ב ב-1990.

"לא היה כאן אחד שלא ראה את המשחק"

אחרי התצלום המסורתי עם הגביע על גג האמפייר סטייט המריא הלילה דל פוטרו בחזרה לארגנטינה, שם כבר מכינים לכבודו קבלת פנים מלכותית בעירו טנדיל. מרסלו גומז, מאמן הטניס הראשון שלו כנער, התרגש יחד עם חניכו לשעבר: "זו הייתה גאווה עצומה בשבילי לראות את כל העבודה הקשה של חואן מרטין משתלמת. לא היה כאן אחד שלא ראה את המשחק, וכולם ראו שהוא נתן את הכל על המגרש, חשו הזדהות עמוקה איתו ויצאו לחגוג את ניצחונו".

גם וילאס לא חסך מחמאות מיורשו. אגדת העבר, שקטף שישה תארי גרנד סלאם לאורך הקריירה המפוארת שלו, אמר בהתרגשות אחרי הגמר בו צפה במו עיניו באצטדיון ארתור אש: "דל פוטרו הוכיח שהוא אלוף אמיתי. אף אחד לא נתן לו סיכוי לפני המשחק ובהתחלה פדרר היה בשליטה מוחלטת, אבל הוא ידע להפוך את היוצרות. זה מדהים אותי שהוא הגיע לרמה מנטלית כל כך גבוהה בגיל כל כך צעיר".

האלוף הטרי, שעלה בעקבות הניצחון מהמקום השישי בעולם למקום החמישי והבטיח סופית את השתתפותו בטורניר המאסטרס שינעל את העונה בסוף נובמבר בלונדון, זכה לתמיכה גם מסופרסטאר ארגנטינאי אחר, מאנו ג'ינובילי, ששלח עשרות הודעות טוויטר נרגשות במהלך המשחק, ביניהן כתב: "יאללה דלפו! תמשיך לתת את הכלל! איזה משחק!! אני מת! רק עוד משחקון אחד וזהו!! או, זה היה מטורף! איזה אושר הבאת לכולנו, ידידי!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully