וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: מכבי חיפה הפסידה לבאיירן מינכן 3:0

מכבי חיפה נלחצה לשערה ברוב דקות המשחק ונענשה על ידי באיירן מינכן בהפסד 3:0. ואן בויטן (64) ומולר (85, 88) כבשו

פרנק ריברי, באיירן מינכן. מביט מאחור: אלישע לוי, מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
התמונה משקפת את עצם ההישג. לוי וריברי על מגרש אחד/ברני ארדוב

פלאשבק. 15 בספטמבר 2004. בדיוק היום לפני חמש שנים. באיירן מינכן מגיעה לאצטדיון רמת גן למשחק הפתיחה של ליגת האלופות נגד מכבי תל אביב. דקה 64. ג'ון פנטסיל הכשיל את זה רוברטו ברחבה ורוי מקאי ההולנדי כבש מהנקודה. חמש שנים אחרי, אותה באיירן, אותו אצטדיון, אותה דקה. טימושצ'וק הגביה, טשיירה טעה ודניאל ואן בויטן הבלגי כבש. הפעם, התוצאה לא נותרה 0:1. חיפה איבדה את הראש בדקות הסיום וספגה עוד פעמיים בדרך להפסד לא נעים 3:0. ככה זה באירופה.

40 אלף צופים מילאו הערב (שלישי) את היציעים במשחק החזרה של מכבי חיפה לליגת האלופות לאחר שבע שנות היעדרות. האווירה הייתה מושלמת והאופטימיסטים קיוו לסנסציה מול סוללת הכוכבים הבלתי נגמרת של האימפריה הבווארית. הפתיחה מצאה את שחקני חיפה נרגשים. פעולות פשוטות לא צלחו והגרמנים השתלטו על המשחק והביכו את הגנת הירוקים. אבל ככל שנקפו הדקות, נכנסה חיפה למשחק.

פתאום הרגליים הפסיקו לרעוד, וההגנה החלה לתפקד. המחצית הראשונה הייתה אמנם בשליטת באיירן, אך ללא סכנה גדולה לשערו של דוידוביץ'. הירוקים פתחו בסערה את המחצית השניה ונראו משוחררים, כשיניב קטן הריץ שתי מתפרצות קטלניות וסחט הצלות נפלאות מהאנס יורג בוט הוותיק. אבל אז זה קרה.

דווקא אז, בעיצומו של מומנטום חיפאי, הגיעה הטעות האופיינית. טשיירה נגח לאחור וסידר שער קל לואן בויטן. הירוקים העזו סוף סוף לצאת קדימה וחיפשו את השוויון, אבל נענשו ונכנעו למשחק המסודר, הרגוע והשקט של האורחים, כמו גם לעייפות. הילד תומאס מולר היה זה שכבש פעמיים בדקות 85 ו-88 וסיים את הופעת הבכורה המחודשת של הירוקים בצ'מפיונס בטעם רע.

ולמרות התוצאה הלא נעימה, אל לה לחיפה להישבר. עצם ההעפלה מהווה הישג מדהים בפני עצמו ויתרון כלכלי שלא ניתן להקל בו ראש. התוצאה אולי משקפת את הבדלי הרמות, אבל מחמירה עם הירוקים לאור מה שהתרחש על כר הדשא ברוב דקות המשחק. חיפה שילמה שכר לימוד של חוסר ניסיון וירדה עם תבוסה, ממנה לאלישע לוי ושחקניו צריכים רק ללמוד לקראת העתיד.

מחצית ראשונה

דקה 8: רובן בעט כדור שטוח מפינת הרחבה, דוידוביץ' ירד וקלט ללא קושי.

דקה 26: להאם פרץ מימין והעביר כדור רוחב, אוליץ' הקדים את דוידוביץ' בפינת תיבת החמש, אבל בעט מעל השער. מזל גדול לחיפה.

דקה 28: אוליץ' נגח מתוך הרחבה פנימה, אך השער נפסל בטענת נבדל מוצדקת.

דקה 42: ריברי מצא עצמו חופשי לבעיטה מ-22 מטרים, אבל שחרר כדור חלש שלא הטריד את דוידוביץ'.

דקה 45: ניסיון ראשון ומעניין של חיפה. משומר הוציא כדור חוץ, ביצע מסירה כפולה עם קטן והכניס כדור לגולסה. הקשר הצעיר ניסה את מזלו מפינת הרחבה, אך הבעיטה שלו חלפה מעל השער.

מחצית שניה

דקה 52: קטן חטף כדור מלהאם, התקדם וירה כדור חזק מ-18 מטרים, בוט הדף ודבאלישווילי לא הגיע לכדור החוזר.

דקה 53: חיפה שוב חטפה כדור וטסה קדימה. קטן פרץ באגף השמאלי, חלף על פני ואן בויטן, נכנס לרחבה ומזווית קשה בעט חזק ושוב בוט היה במקום.

דקה 57: רובן ירה כדור חופשי 20 מטרים אלכסונית וסחט הדיפה נפלאה מהשוער הישראלי.

דקה 64: גול! טימושצ'וק הגביה מימין, טשיירה נגח רע לאחור והשאיר את גומז לבד מול דוידוביץ'. קינן עוד הספיק להרחיק, אבל רק עד ואן בויטן, שירה בחוזקה פנימה. 0:1 לבאיירן.

דקה 70: דוידוביץ' יצא רע לכדור קרן, אוליץ' נגח בין ידיו, אבל גולסה שעמד על הקו הרחיק את הכדור שניה לפני שהוא חודר פנימה.

דקה 72: קטן הגביה כדור חופשי ליד דגל הקרן, קינן הגיע ראשון לכדור ונגח היטב, אבל פספס במעט את המסגרת.

דקה 76: ארבייטמן הוריד כדור מצוין לדבאלישווילי בתוך הרחבה, אך בוט התעופף והדף את הבעיטה החזקה של הגאורגי.

דקה 83: קטן הגביה לרחבה ומצא את ראשו של דבאלישווילי, אבל הנגיחה הלכה ישר לידיו של בוט.

דקה 85: גול! התקפה מסודרת של באיירן הסתיימה בשער. פראניץ' התחיל במהלך באגף השמאלי, הכניס לאוטל שהוציא החוצה למולר. הילד בעט מ-16 מטרים כדור שטוח שפגע בבוקולי ונכנס. 0:2.

דקה 88: גול! גומז העביר כדור רוחב שטוח וחד, מולר היה ראשון ודחק פנימה מתיבת החמש. 0:3.

גוסטבו בוקולי, מכבי חיפה, מעל פרנק ריברי, באיירן מינכן. ברני ארדוב
באיירן עדיין גדולה עלינו. בוקולי/ברני ארדוב

הרכבי הקבוצות

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר (ליאור רפאלוב, 73), דקל קינן, ז'ורז'ה טשיירה, פיטר מסיללה, גוסטבו בוקולי, בירם כיאל (שלומי ארבייטמן, 68), יניב קטן, אייל גולסה, מוחמד גדיר (עלי עותמאן, 68), ולדימיר דבאלישווילי.

באיירן מינכן: האנס יורג בוט, פיליפ להאם, דניאל ואן בויטן, הולגר באדשטובר, דניאל פראניץ', אנטולי טימושצ'וק, בסטיאן שווינשטייגר, אריאן רובן (אנדראס אוטל, 77), פרנק ריברי (מריו גומז, 64), תומאס מולר, איביצ'ה אוליץ' (חוסה סוסה, 86).

בסטיאן שווינשטייגר, באיירן מינכן, לצד גוסטבו בוקולי, מכבי חיפה. ברני ארדוב
ה-1:1 של בורדו ויובה שומר את החיפאים בתמונה. בוקולי מול שווינשטייגר ברמת גן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully