וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דל פוטרו: "התחלתי להאמין, ואז הכל השתנה"

הארגנטינאי הסביר איך יצא מפיגור כפול בדרך לזכייה בארה"ב, והוסיף: "זה הדבר הכי גדול בחיים שלי". פדרר: "אי אפשר לקחת הכל"

רויטרס

אפשר לשער כי כשמפסידים לרוג'ר פדרר במערכה הראשונה של גמר גראנד סלאם, הביטחון העצמי, שמלכתחילה לא היה בשמיים, יורד, הלחץ מתחיל לתת את אותותיו, וללב מתגנבת המחשבה שאי אפשר לשבור את הפנומן השוויצרי. אנדי רודיק ניצח את פדרר במערכה הראשונה של גמר ווימבלדון, וזה לא עזר לו. חואן מרטין דל פוטרו הפסיד לפדרר במערכה הראשונה של גמר אליפות ארצות הברית הלילה (בין שני לשלישי) ועשה את הבלתי ייאמן: הארגנטינאי בן ה-20 חזר מהפיגור שלעולם ייראה כמו יותר ממערכה אחת כשמדובר ביריב כמו פדרר, וניצח. ניצח לא רק במערכה הבאה, אלא ניצח במשחק 6:3, 6:7, 6:4, 6:7, 2:6, כשהוא מוחק פיגור נוסף אליו נקלע אחרי המערכה השלישית, ומנצח את פדרר בשני שוברי שוויון. אלוף.

דל פוטרו, שניצח פעמיים בשובר שוויון את הגדול מכולם, יזכור את ניו יורק כל חייו, וינצור את הרגע בו הניף תואר גראנד סלאם ראשון בקריירה באיצטדיון ארתור אש המשתאה והמחבק. כדי להבין את גודל ההישג, צריך להביט את הלוח בו חקוקים שמות אלופי הפלשינג מדו ולגלות שבחמש השנים האחרונות שם אחד חזר על עצמו, השם של פדרר. דל פוטרו קטע את הרצף הפנטסטי של השוויצרי, והפך בן לילה לאליל המונים בארצו ארגנטינה. דון חואן כבש את אמריקה.

"הייתי כל כך עצבני, לא נרדמתי בלילה שלפני"

עם רגע הזכייה הוא שכב על גבו, כיסה את פניו בידיו ונתן לדמעות לפרוץ. "כששכבתי על המשטח הרבה דברים רצו לי בראש", סיפר דל פוטרו על אותו רגע, "חשבתי על המשפחה שלי, החברים והכל. אני לא יודע איך להסביר את זה, כי זה היה החלום שלי, עכשיו החלום נגמר. אני הולך הביתה עם גביע וזה הדבר הכי גדול בחיים שלי. עדיין מוקדם להסביר, אולי מחר, אולי בשבוע הבא אני אאמין שזה קרה". לאחר שהתאושש, שיתף את הקהל בתחושותיו. "היו לי שני חלומות השבוע", אמר דל פוטרו והביט אל יריבו, "האחד הוא לזכות באליפות ארצות הברית, והשני הוא להיות כמו רוג'ר. אחד מהם השגתי, אבל אני חייב להשתפר הרבה כדי להיות כמוך. אתה נלחמת עד הסוף ואתה אלוף גדול".

הארגנטינאי הוא כישרון מבטיח שניבאו לו גדולות, והלילה ניו יורק ראתה אותו פורע את השטרות מול פדרר, שחלם להשוות את שש הזכיות הרצופות של האמריקאי ביל טילדן משנות ה-20 של המאה ה-20, אבל לא יוכל לעשות זאת עוד לעולם. "התחלתי טוב את המשחק והיו לי הרבה הזדמנויות לפתוח פער", אמר השוויצרי שניצל רק 5 מתוך 22 נקודות השבירה שהשיג. "דל פוטרו החזיק את עצמו במשחק והשיג הזדמנויות, בסופו של דבר הוא היה יותר טוב. אי אפשר לקחת הכל, היה לי קיץ נפלא וטורניר מצוין. חמש זכיות זה מצוין, גם ארבע, שש זכיות רצופות היו חלום. היה לי מזל לא טוב היום, אבל חואן פשוט שיחק נהדר. אני לא מאוכזב כי שיחקתי נגד יריב שהיה לו טורניר מצוין".

דל פוטרו הפך לארגנטינאי השני שזוכה באליפות ארה"ב, אחרי גיירמו וילאס האגדי, שזכה בטורניר ב-1977, באותן שנים ספורות בהן שוחק על חימר. זה היה ניצחונו הראשון של דל פוטרו על פדרר, אחרי שבשש הפעמים הקודמות ידו של השוויצרי הייתה על העליונה. "בהתחלת המשחק הייתי כל כך עצבני, לא נרדמתי בלילה שלפני, לא אכלתי ארוחת בוקר", אמר דל פוטרו, "רוג'ר פתח טוב, אני לא, ההגשה שלי הייתה גרועה והיא נשק חשוב במשחק שלי. ואז התחלתי להאמין במשחק שלי, והכל השתנה. כששברתי את ההגשה של פדרר בפעם הראשונה, התחלתי להאמין. כשניצחתי במערכה השנייה חשבתי שאם אמשיך ככה יש לי סיכוי. אחרי שהפסדתי במערכה השלישית חשבתי מחשבות רעות, אבל אז הקהל דחף אותי עד הסוף, ואני חייב לומר לו תודה".

חואן מרטין דל פוטרו חוגג זכייה באליפות ארצות הברית. רויטרס
עכשיו מתחיל החלום הגדול יותר - להיות פדרר. דל פוטרו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully