וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דל פוטרו זכה באליפות ארה"ב

הארגנטינאי לא נבהל מפדרר, שהגיע אחרי 5 זכיות ברצף, ניצח 6:3, 6:7, 6:4, 6:7, 2:6 וזכה בתואר גרנד סלאם ראשון

חואן מרטין דל פוטרו חוגג זכייה באליפות ארצות הברית. רויטרס
כן, חביבי, תעכל את זה, תואר גראנד סלאם ראשון ועוד כזה שלקחת מהארון של פדרר/רויטרס

חואן מרטין דל פוטרו, שיהפוך לבן 21 בעוד שמונה ימים, עשה השנה התקדמות הדרגתית ויפה בטניס העולמי. הוא הגיע לרבע גמר הגרנד סלאם במלבורן, אחר כך התקדם לחצי בפריס, אבל בשתי הפעמים הפסיד לרוג'ר פדרר. ביום ראשון העפיל הארגנטינאי הצעיר לגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה לעוד משחק נגד השוויצרי, אלא שהלילה (בין שני לשלישי) הוא גבר עליו לראשונה בדיוק בזמן הנכון ועם 6:3, 6:7, 6:4, 6:7, 2:6 צימק את המאזן בין השניים ל-6:1 והניף תואר גרנד סלאם ראשון בקריירה.

אחרי מערכה אחת הלילה נראה היה שדל פוטרו נמצא בדרכו הבטוחה להפוך לקורבן התורן של האגדה מבאזל, שלמשחק הגמר הגיע אחרי חמש זכיות רצופות בפלשינג מדוס. באותן דקות פדרר שלט במשחק ועשה כמעט ככל העולה על רוחו, אבל החל מאמצע המערכה השנייה המומנטום שינה כיוון.

הארגנטינאי הצעיר שלפני כן נראה מעט נרגש מגודל המעמד, מצא את הריכוז הדרוש, החל להכתיב את הקצב ברבות מהנקודות, השתמש במכות כף היד האימתניות והמפחידות שלו בצורה נכונה וכפה על המדורג 1 בעולם משחק צמוד ומאבק של ממש, תוך שהוא מנצח בקרב העצבים של שובר השוויון במערכה השנייה.
מכאן המשחק התעלה לאיכויות נהדרות, כל אחד מהמתמודדים השיג ניצחון במערכה נוספת והצופים נהנו ממערכה חמישית ומכרעת, בסיומה כאמור זכה דל פוטרו בגרנד סלאם הראשון בקריירה. כמו שהוא נראה הלילה, ישנם עוד הרבה בדרך.

מהלך המשחק

פדרר פתח בסערה עם 0:1 ושבר מיד במשחקון הבא כשהוא מציג ניצוצות של טניס פנטסטי כבר למן הפתיחה. השוויצרי שלט לחלוטין בקצב של המשחק, ייצר נקודות מכל מצב וכשדל פוטרו סופסוף ניצח משחקון, זה היה רק כדי לצמק ל-3:1. בהמשך נראה היה שהארגנטינאי נכנס לעניינים, אבל השבירה המוקדמת של פדרר הספיקה לו בשביל לנצח 3:6 במערכה הראשונה.

המערכה השנייה נפתחה עם תסריט כמעט זהה לזה מהראשונה. דל פוטרו שוב איבד ריכוז, פדרר שוב שלט בכל נקודה, הארגנטינאי נשבר, השוויצרי שבר וצ'יק צ'ק עלה ל-0:2 מבטיח. דל פוטרו חזר עם ניצחון במשחקון הבא ונהנה משלוש נקודות שבירה לאחר מכן שאותן הוא לא ניצל, אבל במצב של 4:5 לזכותו של פדרר, הארגנטינאי התעלה ושבר לראשונה במשחק. המערכה נגררה לשובר שוויון, אבל דל פוטרו כבר היה בעיצומו של מומנטום חיובי וניצח 5:7 בנקודות כדי להשוות ל-1:1 במערכות.

במערכה השלישית כבר ידע כל אחד מהשחקנים לשמור על חבטות ההגשה שלו עד שבמצב של 3:3 דל פוטרו חזר מ-30:0 כדי לשבור. 1:2 במערכות? לא כל כך מהר. פדרר לא ויתר ובזכות התעלות מצוינת במשחקון הבא, שבר בחזרה, עשה זאת שוב מאוחר יותר וניצח 4:6.

עם פתיחת המערכה הרביעית נדמה היה שפדרר עדיין גולש על גלי ההצלחה של המערכה הקודמת, אבל הוא פספס הזדמנות לשבור ובמצב של 2:2 היה זה דווקא הארגנטינאי שידע לנצח במשחקון ההגשה של השוויצרי כדי לעלות ליתרון מבטיח. דל פוטרו כבר הוליך 2:4, אבל פדרר שוב סירב לומר נואש ובזכות משחק סולידי ניצח שלושה משחקונים כשהמערכה הולכת פעם נוספת לשובר שוויון ודל פוטרו שוב מנצח, הפעם 4:7.

הארגנטינאי המעודד מהניצחון במערכה הרביעית שבר כבר את משחקון ההגשה הראשון של פדרר במערכה החמישית והמכרעת, אחר כך המשיך ל-0:3 ובמצב הזה המשחק כבר היה בידיים שלו. פדרר עוד הצליח לנצח שני משחקונים, אבל נכנע 6:2 והפסיד במשחק כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully