וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות מציגה: גיל הזהב

אינזגי, סקולס וראול הוותיקים כיכבו וכבשו, מילאן ניצחה במארסיי 1:2, בשיקטאש - יונייטד 1:0, ציריך - ריאל מדריד 5:2

חיכינו, ציפינו והנה היא שוב איתנו. ליגת האלופות, הבמה המרכזית של אירופה, חזרה הערב (שלישי) עם משב רוח מרענן כשבערבו הראשון של המפעל היוקרתי לעונת 2009/10 מככבים דווקא הוותיקים והטובים שמסרבים לגווע.

הקרב הגדול של ליגת האלופות הוא כמובן על הזכיה בגביע, אבל בשנים האחרונות ניטש לו גם מאבק איתנים על מלכות השערים של המפעלים האירופאים בכל הזמנים בין ראול לפיליפו אינזאגי. היום השניים כבשו בבית ג', אבל האיטלקי סיים עם צמד והספרדי הסתפק באחד, לאינזאגי 68 שערים ולראול 67. ההישג הגדול יותר בבית הזה היה של מילאן, שניצחה במארסיי 1:2 בזכות אותם כיבושים של סופר פיפו, בעוד ריאל הסתפקה ב-2:5 נאה בציריך.

גם בבית ב' כיכב נציג גיל הזהב, פול סקולס, ששער בודד שלו הוציא את מנצ'סטר יונייטד מהאינונו המאיים עם 0:1 על בשיקטאש. באותו בית כבש גראפית שלושער ב-1:3 של וולפסבורג על צסק"א מוסקבה והאלופה הגרמנית השיגה שלוש נקודות חשובות.

בבית א', בו משחקות גם באיירן מינכן ומכבי חיפה, הראתה בורדו שהיא לא כאן רק בשביל ההופעה ואחרי שסיימה ב-1:1 נגד יובנטוס בחוץ, נראה שלקבוצה של לורן בלאן יהיה עוד הרבה מה להגיד.

בבית ד' נכבש שער אחד בלבד, זה של ניקולס אנלקה שהעניק לצ'לסי 0:1 ביתי על פורטו בגשר. המאכזבת והמאוכזבת הגדולה הייתה אתלטיקו מדריד, שלא הצליחה לכבוש נגד אפואל ניקוסיה בויסנטה קלדרון ונפרדה ממנה ב-0:0 בלבד.

בית א'

יובנטוס - בורדו 1:1

שתי הקבוצות הגיעו ללא הפסדי ליגה בזירות המקומיות ואחרי שהראו יכולת טובה מאז פתיחת העונה, אבל התקשו למצוא האחת את הרשת של רעותה וגם לאחר שעשו זאת, הסתפקו בנקודה שלפחות בורדו בוודאי תהיה מרוצה ממנה. דווקא בורדו הייתה זו שהגיעה להזדמנות הראשונה כשפרננדו מצא פרצה באגף השמאלי של ההגנה ובעט מזווית קשה, אבל נבלם על ידי בופון, שמאוחר יותר נזקק לעצור גם ניסיון של גורקוף.

השינוי חל בדקה ה-55. סדריק קראסו המצטיין נפצע והוחלף בין הקורות על ידי אולריך ראמה הוותיק ושמונה דקות מאוחר יותר קיבל וינצ'נזו יאקווינטה כדור עומק ובעט חזק ושטוח, השוער המחליף לא סגר פינה ונכנע, על אף שהשער לא היה לחלוטין באשמתו.

יובה נראתה טוב ואמאורי עוד החמיץ הזדמנות לעשות 0:2, אבל חוסר תשומת לב במצב חופשי בדקה ה-75 איפשרה לירוסלב פלאסיל להשתחל בין כל המגינים ולדחוק מקרוב את ה-1:1 היקר. קלאודיו מרקיסיו עוד הכיר לכדור את המשקוף רגע לפני הסוף ובסיום חלוקת נקודות שעבדה בעיקר לטובת האורחת הצרפתית.

בית ב'

בשיקטאש - מנצ'סטר יונייטד 1:0

הפעם האחרונה בה פגשה הדאבליסטית הטורקית יריבה מהפרמיירליג הייתה בעונת 2007/8, אז הושפלה 8:0 על ידי ליברפול במה שזכור כתבוסה הגדולה ביותר בהיסטוריה של המועדון. הערב, מול האלופה האנגלית והסגנית האירופאית זה לא אמור היה להיות קל יותר, אבל לפחות לא נגמר בתבוסה.

האנגלים פתחו היטב ונהנו מהזדמנויות של מייקל קאריק ואנטוניו ולנסיה, אבל הטורקים הצליחו לשמור על רשת נקייה. בצד השני סרדאר אוזקן ניסה מרחוק, אבל פיספס במעט את המסגרת. יוניטד המשיכה לנסות, בל לא שכחה לשמור על הסבלנות ובסיום זה השתלם לה בדקה ה-77 אחרי שבעיטה של נאני נהדפה על ידי השוער הקאן ארקאן, אבל פול סקולס הגיע ונגח פנימה.


וולפסבורג - צסק"א מוסקבה 1:3

גוולפסבורג הגיעה למשחק אחרי שלושה הפסדי ליגה רצופים בהם היא ספגה 10 שערים, אבל היא עלתה לכר הדשא כשהיא נחושה לשנות כיוון. הקבוצה של ארמין פה לחצה בפתיחה ובעיטה מסוכנת של כריסטיאן גנטנר נבלמה אצל איגור אקינפייב, אבל בדקה ה-36 של השוער מצטין לא עזר. גראפית נשלח לכדור עומק מצוין שחשף הגנה רוסית מחוררת ולא מאורגנת ומול אקינפייב שיצא מולו, גילגל פנימה את ה-0:1 של הקבוצה המקומית.

הזאבים לא הכוונו לרדת אחורה ולנוח וכעבור ארבע דקות נתפס החלוץ הברזילאי בחולצה על ידי דוידאס סמברס ומהנקודה הלבנה כבש את השני שלו. אלן דזאגוייב עוד צימק בדקה ה-76 והעניק לקבוצתו החדשה של חואנדה ראמוס תקווה, אבל המילה האחרונה הייתה בדמות השלישי של גראפית (86), שחתם הופעת בכורה חלומית בליגת האלופות.

בית ג'

פ.צ ציריך - ריאל מדריד 5:2

בציריך היו מודאגים ערב המשחק נגד האימפריה מבירת ספרד מכך שהפסטיבל ישכיח מהשחקנים שצריך גם לשחק כדורגל והחזיקו 27 דקות בלבד. ריאל מצידה, המשיכה להראות שחבלי הליגה של הקבוצה החדשה שהוקמה בקיץ עדיין לא קשים ופתחו גם את הקמפיין האירופאי ברגל ימין.

לסאנה דיארה, ראול וכריסטיאנו רונאלדו, שלא פתחו ב-0:3 על אספניול ביום שבת, חזרו להרכב של מנואל פלגריני והפורטוגלי היה זה ששבר את הקרח עם בעיטה חופשית מרשימה בדקה ה-27. שבע דקות עברו והחגיגה החלה להתפתח. היגוואין נשלח לכדור בתוך הרחבה, ספק בעט-ספק מסר מצד ימין וראול שהגיע מאחור כבש בקלות. 67 שערי ליגת אלופות לספרדי האגדי. רגע לפני המחצית עלה גם הארגנטינאי על הלוח עם שער משלו, שהוריד את הבלאנקוס (שהיו היום נגרוס) לחדר ההלבשה עם 0:3 נוח.

במחצית השנייה הסגנית הספרדית הורידה הילוך והמארחים ניצלו את זה בדקה ה-63 כדי למזער נזקים בזכות פנדל מוצלח של חאבייר מרגייראז. השער הזה נדמה לשער הכבוד של השוויצרים, אבל להם לא היו תכניות להיכנע. שתי דקות עברו, סילבאן אגרטר הגיע ראשון לכדור נייח ונגח פנימה ופתאום זה רק 2:3 לריאל. כאן האורחת התעוררה, שמרה על התוצאה ורונאלדו עם עוד ביעטה חופשית (89) וגוטי (90) חתמו את התוצאה.


מארסיי - מילאן 2:1

בעוד ריאל מדריד סומנה כעולה בטוחה לשמינית גמר ליגת האלופות מבית ג', האיטלקים והצרפתים קיבלו על עצמם את תפקיד הנאבקים על המקום השני. לאונרדו הוריד את רונאלדיניו המבוקר לספסל והרכיב את פיליפו אינזאגי הוותיק בחוד והאחרון לא איכזב. בדקה ה-28 פאטו וסיידורף התרוצצו באזור הרחבה של המארחת, ההולנדי העביר לצד השני ואינזגי דחק מקרוב את השער ה-67 שלו במפעלים האירופאים.

מארסיי ידעה שלמשחק הבית הזה משקל גדול לקראת ההמשך, יצאה כדי להשוות והצליחה בדקה ה-49 אחרי שגבי היינצה נגח פנימה כדור חופשי. הצרפתים לא הסתפקו ורצו עוד, אבל למילאן יש צאת אחד מאדוני ליגת האלופות, פיפו אינאזגי, שבדקה ה-78 כבש את השני שלו במשחק והבטיח את הניצחון של האורחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בית ד'

צ'לסי - פורטו 0:1

צ'לסי חסרה שורה ארוכה של פצועים כיורי ז'ירקוב, דקו וג'ו קול וגם את ז'וזה בוסינגווה ודיידיה דרוגבה המורחקים, זכר לארועי חצי הגמר נגד ברצלונה בשנה שעברה, אבל התעלמה מהחיסרון ופתחה עם לחץ כבד על השער של הלטון הברזילאי, כשלמפארד מסכן את השער פעמיים. פורטו לא הראתה כל פחד, אבל בדקה ה-48 הסכר כבר נפרץ. ניקולס אנלקה קיבל כדור מסולומון קאלו ובעט מ-16 מטרים, הלטון הדף, אבל הצרפתי היה ראשון לריקושט וכבש ממנו. הלונדונים היו קרובים יותר ל-0:2 מאשר פורטו ל-1:1, אבל הסתפקו בניצחון המינימלי שכולו שלוש נקודות.


אתלטיקו מדריד - אפואל ניקוסיה 0:0

הקולצ'יונרוס לא יכולים היו לבקש משחק פתיחה יותר קל מזה על הנייר, אבל באירופה כבר למדו שאין לזלזל בקבוצות קפריסאיות ודווקא הקפריסאים הגיעו במחצית הראשונה לשתי הזדמנויות נהדרות, אבל קוסטנטינוס חרלאמבדיס החמיץ פעמיים ממצבים קורצים. במחצית השנייה הקולצ'יונרוס סופסוף הצליחו לייצר הזדמנויות טובות, אבל פורלאן וחבריו נתקלו ביום טוב של השוער האורח דיוניסיוס חיוטיס, שבשורת זינוקים מרשימים מנע ספיגה. בהמשך היה זה גם המשקוף שמנע מהאורוגוואי שער ואתלטיקו בהחלט תהיה מאוכזבת מאוד מהתוצאה הסופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully