וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרל לואיס: "הספורט צריך להשיג את אמון הציבור"

האמריקאי השתתף בכנס "בזק אקספו", במהלכו הרצה ודיבר על העבר וההווה של האתלטיקה: "אם אין לך אמינות, אין לך כלום"

קרל לואיס בעת ביקורו בישראל/יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

אחד האתלטים הגדולים בכל הזמנים, קרל לואיס, הגיע לארץ והשתתף הערב (שני) במסיבת עיתונאים במסגרת כנס של "בזק אקספו" בגני התערוכה. לואיס הרצה בכנס על הישגיות, נחישות וחתירה למטרה. כזכור, האמריקאי זכה בתשע מדליות זהב אולימפיות מ-1984 ועד 1996 ובשמונה מדליות זהב באליפויות העולם באתלטיקה. הוא נודע בעבר כאצן ל-100 מטרים המהיר בעולם ואף החזיק בשיא העולמי, אבל הצטיין גם בקפיצה לרוחק.

לואיס נשאל על ריצת השליחים ההיסטורית בברצלונה, אז ירד מתשע שניות. "ריצת 100 מטר היא הריצה האולטימטיבית - אתה צריך להיות חזק, אבל באותו זמן רגוע. אם אתה מצליח לשלב את זה, זה מרגיש מאוד קל. בכל הריצות הטובות שלי הרגשתי קל, וידעתי את זה. בברצלונה, בשליחים, זה היה המירוץ היחיד בקריירה שרציתי לצאת עם הצהרה, שכולם יידעו כמה מהר אני יכול לרוץ".

לאחר מכן התייחס האתלט הנהדר לספורט של היום, כאשר אתלטים רבים שוברים שיאי עולם ומיד נחשדים בשימוש בחומרים אסורים. "זה התפקיד של הספורט, להשיג את אמון הציבור. אתה צריך להרוויח את אמון הציבור, ובחלק מהזמן אנחנו מרגישים שאיבדנו את האמון של הציבור. אם אין לך אמינות, אין לך כלום. הספורטאים של היום צריכים להתמקד יותר באמינות, ובביטחון של הציבור בספורט".

לבסוף, נשאל לואיס למה הוא הכי מתגעגע היום, 13 שנה אחרי שפרש. "אני הכי מתגעגע ליחסים שלי עם שאר הרצים. מעולם לא שנאתי את המתחרים שלי, אפילו לא את בן ג'ונסון", אמר האמריקאי הנהדר. "הבנתי שהמתחרים רוצים לנצח, אבל למה לשנוא מישהו שרוצה מה שאתה רוצה?"

  • עוד באותו נושא:
  • קרל לואיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully