וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוחן מסלול

14.9.2009 / 15:50

למי מצפה הערב מבחן גדול יותר? למכבי תל אביב, שצריכה להוכיח לעצמה שהיא יצאה לדרך חדשה? או לבני יהודה, שצריכה להוכיח לעצמה שהיא לא מפחדת מקבוצות גדולות במאני טיים? איוניר, שירזי אלי כהן והאווירון עונים, אתם מכריעים מי אולי תרוץ לאליפות בסוף המשחק

אסי בלדוט שחקן בני יהודה מול יובל שפונגין שחקן מכבי תל אביב. יותם רונן
פותחים את השבוע האירופי. שפונגין מול בלדוט/יותם רונן

את השבוע האירופי של מכבי חיפה והפועל תל אביב יפתחו דווקא בני יהודה ומכבי תל אביב. על פניו, מדובר בשתי קבוצות שיכולות גם לנצל היטב את העייפות של הפועל תל אביב ומכבי חיפה. שתי קבוצות שהערב (שני) יתייצבו למבחן ראשון מבחינתן, אבל למי מצפה מבחן יותר גדול? למי המשחק הזה יותר חשוב? מצד אחד, בני יהודה שמשחקת כדורגל מהנה ויעיל פוגשת קבוצה גדולה עם יומרות וצריכה להראות שהיא שמה בצד את רגשי הנחיתות לקראת עונה מלאה באתגרים. מצד שני, מכבי תל אביב, שניצחה המון משחקים שהיא לא רגילה לנצח אבל עכשיו מצפה לה קבוצה מעט יותר טובה ממנה, זו שבעונה שעברה הפכה אותה לקבוצה הקטנה של תל אביב. אכן, דילמה.

פנינו לארבעה אנשי כדורגל שקשורים בשתי הקבוצות כדי לקבל תשובות. "המשחק הערב חד משמעית חשוב יותר למכבי תל אביב", אומר מאמן הנבחרת הצעירה, מוטי איוניר, ששיחק בשתי הקבוצות. "מכבי תל אביב פתחה את העונה טוב בניגוד לשנים קודמות. בשנים האלה היה הרבה רעש אבל לא הייתה תוצרת, הפעם הם עבדו מאוד בשקט בפגרה ולדעתי הם בנו קבוצה טובה. עד היום הם כמעט רק ניצחו. הם משחקים הערב מול קבוצה טובה מאוד כמו בני יהודה, שנראתה מתחילת העונה כקבוצה רצינית ואני חושב שזה מבחן כוח גדול למכבי. אין ספק שמבחינת הצהרת כוונות ורף ציפיות, המשחק הזה יותר חשוב למכבי.

"לבני יהודה יש קבוצה טובה מאוד, אבל אני לא רואה את בני יהודה כקבוצה שיכולה להתמודד על האליפות ואת מכבי אני כן רואה כמועמדת לאליפות", ממשיך איוניר. "בני יהודה תהיה קבוצת צמרת, אבל אני לא רואה אותה עושה עליית מדרגה של ממש כדי להילחם על האליפות. אם מכבי מנצחת הערב וצוברת כוח, היא בטח קבוצה שיכולה להתמודד על האליפות. למרות שזה רק תחילת עונה ומחזור שלישי, המשחק הערב הוא לא חסר חשיבות, בוודאי למכבי. מבחינת מכבי זה יכול להיות סוג של משחק שמקפיץ אותה למעלה, עד כמה שזה נשמע מוקדם".

אבי נמני מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"המשחק הערב חד משמעית חשוב יותר למכבי תל אביב", אומר מאמן הנבחרת הצעירה, מוטי איוניר, ששיחק בשתי הקבוצות. "זה מבחן כוח חשוב עבורם". נמני/ברני ארדוב

ניצחון? יותר חשוב לא להפסיד

איוניר הוא ההחלטי היחיד בעניין הזה. ניצן שירזי, מאמן הנוער של מכבי תל אביב בעבר ומאמן הבוגרים של בני יהודה עד לא מזמן, מזהה כאן צומת לשתי הקבוצות בדרך לעונה גדולה (או לחילופין: החמצה). "לשתי הקבוצות יש השנה הזדמנות בלתי חוזרת, כי מכבי חיפה והפועל תל אביב משחקות באירופה לפחות עד ינואר ויהיה להן קשה עם המעברים האלה", אומר שירזי. "בעניין הזה, הפרדוקס הכי גדול העונה הוא שקיזוז הנקודות שהיה אמור להקשות על הגדולות רק יקל עליהן. לדעתי, נכון להיום בני יהודה קבוצה טובה יותר ואף פייבוריטית למשחק הזה. בני יהודה קבוצה חזקה שנמצאת איפה שהיא נמצאת בזכות ולא בגלל הגרלה או בית דין, ומכבי תל אביב גם הם קיבלו הגרלה נורמלית ונראה שהעסק מתחיל להתחבר שם. המשחק הערב הוא מבחן מהבחינה הזו שכל אחת מהקבוצות פוגשת מישהי "מהליגה שלה". זה יהיה תלוי בשני שחקנים שהם שחקני ערך מוסף, פדרו גלבאן ואלירן עטר, שאם עד סוף העונה הם יביאו את אותם מספרים שהם מביאים עד עכשיו אז בני יהודה תרוץ עד הסוף. במכבי זה יותר תלוי במרקם הקבוצתי ובחיבור של הקבוצה עם הקהל".

"לגבי בני יהודה", מצטרף אלון מזרחי, "אני מסכים עם הקביעה שאחרי העונה שעברה מצפים מהם הפעם להתמיד בצמרת. עם האוכל בא התיאבון. זו קבוצה שהוכיחה את עצמה בעונה שעברה וגיא לוזון זה מאמן שתמיד שואף לצמרת, ואני חושב שבני יהודה לא צריכה להתבייש לכוון גבוה השנה. רק שיש לקבוצה הזו בעיה אחת שאין לקבוצות הגדולות, וזו למעשה בעיה מנטלית שאותה מנסים לפתור גם בצוות המקצועי וגם בהנהלה. לקבוצה הזו יש אך ורק בעיה מנטלית כשהיא מגיעה למשחקים גדולים, אז בדרך כלל משהו מתפקשש. אם הם ידעו לעשות את הסוויץ' בראש, אז הם יהפכו להיות מועדון גדול, כי כדורגל יש להם והרבה. ראינו, למשל, את מכבי פ"ת שמתיימרת להיות בצמרת, ראינו איזה סף שבירה נמוך היה להם בשבת. לכן, שם המשחק כאן הוא יציבות – יציבות זה להפסיד כמה שפחות משחקים. נראה אותם הערב".

שחקני בני יהודה מודים לקהל. ברני ארדוב
ניצן שירזי: "לדעתי, נכון להיום בני יהודה קבוצה טובה יותר ואף פייבוריטית למשחק הזה. בני יהודה קבוצה חזקה שנמצאת איפה שהיא נמצאת בזכות"/ברני ארדוב

מנטליות? הכל זה שחקנים

"לכל קבוצה חשיבות המשחק היא הרת גורל מהצד שלה", אומר אלי כהן שאימן את שתי הקבוצות. "המשחק יהיה ציון דרך עבור שתי הקבוצות כדי להמשיך את פתיחת העונה בצורה טובה. ניצחון הערב יהיה ציון דרך לקבוצות שנמצאות בהתהוות. למכבי זה אולי יותר חשוב כי אחרי דשדוש של שנתיים הם ירצו להוכיח שיש שינוי והם יצאו לדרך חדשה. בני יהודה עלתה על המסלול כבר לפני שנה והגיע לאירופה ועשתה את שלה ולה זה חשוב מבחינת הניתוק מאירופה והחזרה לליגה שלנו, כדי אולי לעשות עונה אפילו יותר טובה".

"לגבי בני יהודה, זה גם מועדון גדול. אי אפשר להגיד שזה מועדון זניח. הם בכל זאת זכו בגביעים ובאליפות. הכסף מביא כוכבים והכוכבים יביאו הישגים. אין כאן עניין של מנטליות, לבני יהודה חסרים שחקנים כוכבים, מנהיגים שיכולים לסחוף את הקבוצה לאליפות כמו שמשה סיני עשה בזמנו. אני לא קונה את הטיעון של החולשה המנטלית, כי הכל בסופו של דבר מסתכם בסגל שחקנים. כל מועדון בכל מצב נתון יכול עם דור שחקנים מסוים להתעלות על עצמו ולזכות באליפות, לכן לדעתי הציפיות מבני יהודה אינן מוגזמות – אם השחקנים שלהם יוכיחו זאת הערב".

ומה אתם חושבים: למי המשחק הוא מבחן גדול יותר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully