וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דל פוטרו: "זה הרגע המאושר בחיי"

הארגנטינאי חגג את ההעפלה לגמר ארה"ב, במה שיהיה גמר הגרנד סלאם הראשון שלו. פדרר מחכה: "הוא יהווה יריב של ממש"

רויטרס

וידאו: רויטרס

עריכת וידאו: ענת ברק

ספק אם רפאל נדאל בעצמו חשב שיגיע עד חצי גמר אליפות ארה"ב. בכל סיטואציה אחרת הציפיות מהשור הספרדי היו לזכות בטורניר, לא פחות, אלא שהפציעה הטורדנית ממנה סבל המדורג שני בעולם לכל אורך הטורניר הקשתה עליו להציג את הטניס הרגיל שלו, ואמש (ראשון), המסע המכובד של נדאל הגיע לסיומו אל מול יכולת נהדרת של חואן מרטין דל פוטרו. הארגנטינאי ניצל את מצבו הפיזי הירוד של יריבו בדרך ל-2:6, 2:6, 2:6 מרשים והעפלה לגמר גרנד סלאם ראשון בקריירה.

"אני מאוד, מאוד שמח. זה הטורניר האהוב עלי ואני לא יכול להאמין שהגעתי לגמר", אמר דל פוטרו המאושר. "אני מאוד קרוב להשלים את החלום שלי ולזכות באליפות. בין אם אפסיד או אנצח את הגמר, זה הרגע המאושר בחיי", הוסיף הארגנטינאי בן ה-20, שהדבר היחיד שעומד בינו ובין הגשמת החלום הוא אחד, רוג'ר פדרר, אליו נגיע בעוד רגע.

מהעבר השני, לא היה נותר לנדאל הרבה לעשות מלבד להחמיא ליריבו הצעיר. "הוא הגיש פשוט מדהים, היתה לו שליטה טובה מאוד מהקו האחורי", אמר הספרדי, ולמעשה ציין את האספקט שהכריע את המשחק. כשנשאל מדוע השתתף בטורניר על אף הפציעה, אמר נדאל: "אולי אם אשבור רגל אז אפסיק, אבל לא היתה לי ברירה. זה אחד הטורנירים החשובים של השנה והייתי חייב לנסות. אני מאוד שמח מאיך שחזרתי", אמר הספרדי, ומיהר לסייג: "זו לא היתה שנה מלאת מזל עבורי, הרבה דברים רעים קרו לי, אבל הוא שיחק הרבה יותר טוב ממני ואני מברך אותו".

פדרר חוגג את החבטה הגדולה של חייו

בגמר, כאמור, מחכה לדל פוטרו רוג'ר פדרר, שכרגיל, מסרב להראות מאפיינים אנושיים. אמש קיבל השוויצרי המופלא פייט של ממש מנובאק דג'וקוביץ', אבל זה לא הפריע לו לנצח בשלוש מערכות חלקות, 6:7, 5:7, 5:7, ולהעפיל לגמר אליפות ארה"ב השישי ברציפות שלו. אם יזכה, הוא יהיה הראשון מאז ביל טילדן בשנות ה-20 שזוכה שש פעמים ברציפות בגרנד סלאם היוקרתי.

"אני די רגוע לעת עתה", אמר אחרי המשחק פדרר המאופק. "אשמח להמשיך את הכושר הזה ולזכות בגרנד סלאם הראשון שלי כאבא. זה יהיה מאוד מיוחד ואני מרגיש שאני יכול לעשות את זה. לזכות בשש אליפויות רצופות יהיה פשוט מדהים עבורי, וזה משהו שלא הייתי מסוגל לעשות בווימבלדון". אם אכן יניף השוויצרי תואר נוסף, הוא יהיה גם הראשון מאז רוד לייבר בשנת 1969 שזוכה בשלושה גרנד סלאמים רצופים בשנה. "זה בהחלט מגביר את הלחץ. הדברים הולכים מאוד מהר כאן ואין זמן לחשוב על זה".

במצב של 5:6 במערכה השלישית וביתרון 0:30 הגיעה הנקודה של המשחק, כשפדרר סיים ווינר מדהים בין הרגליים, עלה לנקודת משחק, והעפיל לגמר. הקהל, מיותר לציין, יצא מגדרו. כעת, מתברר שגם פדרר עצמו לא נשאר אדיש אל מול החבטה יוצאת הדופן. "זו היתה החבטה הכי טובה שלי בקריירה. אני מתאמן על זה הרבה, אבל בדרך כלל זה לא עובד. הפעם, לא היה לי מה להפסיד". לגבי הגמר עצמו, מול דל פוטרו, אמר המדורג ראשון בעולם: "אני בטוח שהוא יהווה יריב של ממש. הוא שיחק נהדר נגד נדאל, ואתה ממש יכול להרגיש אותו משתפר מחודש לחודש".

דג'וקוביץ', שעשה את רוב מה שהוא יכול וזה לא הספיק, מאמין שלארגנטינאי הצעיר יש סיכוי בגמר. "הוא מציג את הטניס הטוב ביותר שלו בחודשים האחרונים ונע מצוין ביחס לגובה שלו. כמובן שיש לו סיכוי". לגבי ההפסד, הוסיף הסרבי: "בכל שלוש המערכות הרגשתי שאני קרוב. אני לא רוצה להזכיר את המילה 'מזל', אבל היום לא היה לי אותו. זה מאכזב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully