וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: בלאט מתקרב לרבע הגמר

רוסיה הנחילה הפסד ראשון באליפות ליוון, 65:68, והתקרבה ל-8 האחרונות. צרפת ממשיכה להרשים והכניעה את קרואטיה 79:87

מחזור המשחקים השני של בית ה' יצא הערב (ראשון) לדרך עם שלושה משחקים מרתקים, שישפיעו רבות על זהות העולות לשלב רבע הגמר. משחקי היום נפתחו במפגש בין נבחרתה המפתיעה של גרמניה עם מקדוניה, כשהשתיים ידעו כי הן צריכות ניצחון כדי לשמור על סיכויי רבע הגמר בחיים. בפועל, היתה זו מקדוניה, עם 75:86 מרשים שפתח מחדש את סיכוייה.

לאחר מכן השיגה רוסיה ניצחון נהדר, 65:68 על יוון החזקה, ושמרה לעצמה סיכוי של ממש להעפיל לרבע הגמר. את משחקי היום חתמה תצוגה נאה נוספת של נבחרת צרפת המצוינת, שחזרה מפיגור והתגברה על משחק ענק של מרקו פופוביץ' כדי לנצח 79:87 את נבחרת קרואטיה.

מקדוניה - גרמניה 75:86

שתי הנבחרות הגיעו לטורניר עם ציפיות נמוכות, אבל גרמו להרבה גבות להתרומם באוויר. גרמניה, ללא דירק נוביצקי, הציגה סגל לא מרשים, שהצליח לצלוח את שלב הבתים הראשון, ואילו מקדוניה השיגה ניצחון היסטורי בטורניר, על חשבון ישראל. השתיים סגרו את הבית ערב המחזור, כשהמקדונים בעצמם ידעו שהפסד יחסל את חלומות רבע הגמר. ושוב, כמו במשחק מול ישראל, המקדונים הציגו משחק מצוין עם הגב אל הקיר, ושמרו על התקוות הלאומיות בחיים.

הגרמנים סיימו את הרבע הראשון ב-14:18, כשהחבורה של ארסיץ' הצליחה לסגור את הפער ולרדת לחדרי בשוויון 36:36, תוך שהם נהנים ממשחק מצוין של ורביצה סטפאנוב הוותיק. הרבע השלישי היה המכריע, כשהמקדונים קלעו במהלכו 28 נקודות, ועלו לעשר הדקות המכריעות ביתרון 50:62, אותו לא שמטו עד הסיום. זה נגמר ב-75:86 נאה לזכות המקדונים, שיודעים כי ניצחון על רוסיה עשוי לסדר להם עליה לרבע הגמר. סטפאנוב הוביל את המנצחים עם 25, כשג'רמיה מאסי הוסיף 16 ואנטיץ' 13. מהצד השני הוביל לוקה סטייגר ארבעה שחקנים בספרות כפולות עם 14, אלא שגם זה לא הספיק. כעת הגרמנים יחכו לשאר תוצאות הבית, כאשר ניצחון במחזור האחרון על קרואטיה עשוי לסדר עליה לשמונה הגדולות.

רוסיה - יוון 65:68

אלופת אירופה ידעה שהפסד לנבחרת יוון הנהדרת ירחיק אותה מאוד משלב רבע הגמר. דייויד בלאט ושחקניו פתחו את האליפות בצורה מקרטעת, אבל השתפרו ממשחק למשחק, כשהם מציגים הגנה טובה, והחבורה הרוסית ידעה שהגנה תהיה נקודת מפתח גם במשחק הזה, כאשר יוון החזיקה עד הערב בממוצע הנקודות הגבוה ביותר באליפות (88 למשחק).

הרוסים פתחו מצוין את המשחק, ועלו ל-12:21 בתום הרבע. יכולת טובה של קלי מקארתי עזרה לנבחרת של בלאט לשמור על המומנטום וההובלה, כשבתום המחצית הראה לוח התוצאות 32:39 לזכות הרוסים. היוונים חזרו למשחק ברבע השלישי, תוך שהם נהנים מדקות רעות של סרגיי ביקוב, אלא שמוניה דאג לשמור על היתרון הרוסי, ולעשר הדקות האחרונות עלו הרוסים ב-47:48. המופע של מוניה ומקארתי המשיך גם בעשר הדקות האחרונות, ושתי דקות לסיום הובילה רוסיה 57:63. שלשה גדולה של פוציס צימקה את הפער, והחטאות עונשין של הרוסים הביאו לכדור אחרון של היוונים בפיגור 68:65. הכדור הלך לפרינצזיס, שהחטיא, והעניק לרוסים ניצחון גדול, תוך שהם מנחילים הפסד ראשון ליוון ועושים צעד גדול אל עבר רבע הגמר.

קלי מקארתי הוביל את המנצחים עם משחק נהדר של 17 נקודות, 9 ריבאונדים ו-0 איבודים, כשסרגיי מוניה הוסיף 16 וסוף סוף הופיע לאליפות. מהעבר השני, שחורציאניטיס קלע 13 ליוונים, שקיבלו 12 מבורוסיס וספאנוליס.

צרפת - קרואטיה 79:87

צרפת עלתה מטורניר ההזדמנות האחרונה, ונראה שדרך החתחתים הזו רק שייפה וגיבשה אותה, כשהיא עומדת בגאון בראש הבית, עם 4 נצחונות מ-4 משחקים. מנגד, קרואטיה הגיעה למשחק אחרי הניצחון החשוב על רוסיה, וההפסד הזה, משמעותו שהקרואטים יהיו חייבים לנצח את גרמניה במחזור האחרון ולקוות לטוב בשאר המשחקים.

הרבע הראשון הלך צמוד, והיה למעין קרב בין מרקו פופוביץ' הנהדר מצד אחד, וטוני פארקר מהשני. עשר הדקות הראשונות הסתיימו ב-19:21 לזכות הקרואטים, ושלשה של פופוביץ' ברבע השני העלתה את הקרואטים ל-9 הפרש. הצרפתים ניסו לחזור, ונקודות של דיאו הורידו אותם לחדרי ההלבשה בפיגור 46:41. פארקר ופייטרוס העלו את הצרפתים ליתרון במהלך הרבע השלישי, ויכולת מצוינת של רכז סן אנטוניו הריצה אותם ליתרון 56:63 עם העליה לעשר הדקות המכריעות. פופוביץ' ניסה להחזיר את הקרואטים למשחק עם יכולת שיא, אלא שמהעבר השני צרפת רצה עם פארקר ובאטום, כל הדרך לניצחון מרשים, 79:87.

פארקר הוביל את הצרפתים עם 24 נקודות, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, כשניקולה באטום סיים משחק נהדר של 18 נקודות. דיאו ופייטרוס הוסיפו 15 ו-14 בהתאמה. מהעבר השני, מופע עצום של מרקו פופוביץ' הציג סטטיסטיקה מדהימה של 30 נקודות ללא זריקות ל-2, ועם 5 מ-7 ל-3 מ-15 מ-18 מהעונשין. לרוע מזלו, זה לא הספיק.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully