וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולסה: "באיירן? לא נעשה להם חשבון"

12.9.2009 / 19:15

במכבי חיפה כבר מביטים לעבר ליגת האלופות בשלישי. אלישע לוי: "היה חשוב עבורנו לפתוח טוב את העונה, נבוא לתת פייט"

איתי חסיד

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

למכבי חיפה יש רוטינה. האלופה הישראלית פותחת משחקים בצורה מהוססת, נקלעת לפיגור או מסתבכת בצורה אחרת ורק לאחר מכן מתעוררת. הערב (שבת) הוליכה הפועל רמת גן בקרית אליעזר, אבל הירוקים התאוששו עוד במחצית הראשונה, הפכו את התוצאה וניצחו בסופו של דבר 1:3, כאשר שלומי ארבייטמן לא נפקד מרשימת הכובשים וממשיך בכושר ההבקעה הנפלא שלו. אבל עם כל הכבוד לניצחון ולמאזן המושלם, מול באיירן מינכן יהיה קצת יותר קשה לחזור מפיגור.

אלישע לוי: "המחצית השנייה הייתה שוטפת"

לאחר המשחק כבר החלו במכבי חיפה לעסוק, איך לא, במפגש הצפוי ביום שלישי מול באיירן מינכן עם פתיחת שלב הבתים של ליגת האלופות. שחקנים בחיפה סיפרו לאחר המשחק כי האווירה בחדר ההלבשה "לא הייתה אוירה של ניצחון", כנראה בגלל שבמועדון ביקשו מהשחקנים לא לחגוג יותר מדי לפני המשחק מול באיירן. אחד השחקנים אמר: "לקחנו את התיקים והלכנו הביתה, האווירה הייתה נראית שונה, כאילו ניצחנו במשחק אימון. אנחנו מרוכזים במשחק הקרוב ואין טעם לחגוג. אחרי התוצאה שבאיירן עשתה היום, כדאי להתחיל ללמוד אותם טוב יותר. ברור שיהיה קשה, אבל ברור גם שנעשה הכל על מנת לתת להם פייט. אחרי הטורניר הזה, אולי כל אירופה תדע מי אנחנו".

אגון קורדס, הסקאוט של באיירן מינכן שהגיע לצפות במשחקה של מכבי חיפה נגד הפועל רמת גן בקרית אליעזר על מנת לרגל אחרי הירוקים, ראה כמו כולם את חיפה חוזרת על עצמה. "המשחק הזה דומה למשחק כמו לפני שבועיים נגד הפועל רעננה, בו חיפה הייתה בפיגור אבל ידעה לחזור ולהוביל".

קורדס המשיך והתייחס גם למצב קבוצתו, שהרשימה בניצחון הגדול 1:5 בדורטמונד: "צריך לקחת בחשבון שהקבוצה עברה שינוי גדול בקיץ, כמו כן הגיע מאמן חדש (לואי ואן חאל) והשחקנים צריכים להתרגל. באיירן זו הקבוצה מספר אחת בגרמניה ואני בטוח שהיא תחזור לעצמה. במשחק ביום שלישי נגד מכבי חיפה השחקנים יגיעו במלוא המרץ. באיירן תמיד רוצה להגיע הכי רחוק שאפשר. קודם כל צריך להשיג את המקום הראשון בבית".

אלישע לוי העדיף קודם כל לסכם את משחק הליגה, ולהתייחס לכך שהקבוצה שלו מנצחת שוב אחרי שהיא נמצאת בפיגור: "קורה שסופגים, אבל אנחנו בדרך כלל חוזרים וזה מלמד על הביטחון של הקבוצה. המחצית השנייה הייתה שוטפת, הגענו להרבה מאוד הזדמנויות. היה חשוב לנו לפתוח טוב את העונה ועכשיו נתכונן לבאיירן".

על היריבה ביום שלישי, באיירן מינכן, אמר המאמן הירוק: "כולם יודעים שזו קבוצה טובה וחזקה, זה לא סוד, אנחנו רואים אותם בכל שבוע. הניצחון שלהם בדורטמונד מלמד על העוצמה שלהם. לקבוצות כאלו יש סגל שחקנים גדול מאוד כך שגם אם שחקנים חסרים זה לא משנה, אבל נבוא וניתן פייט"

ארבייטמן: "הקהל יעזור מול באיירן"

לוי לא שוחח עם השחקנים וכך גם יענקל'ה שחר וסגנו עוזי מור, שלפני המשחק האחרון במוקדמות מול זלצבורג הגיעו כדי לדחוף את השחקנים. "אין בזה צורך", אמרו שחקנים בחיפה. "אנחנו מספיק בוגרים כדי לדעת את חשיבות המשחק". בקבוצה החמיאו כרגיל לשלומי ארבייטמן ואמרו כי אם הוא ימשיך ביכולת הזאת, זאת תהיה העונה המוצלחת בקריירה שלו. ליאור רפאלוב שוב ערך חימום מסורתי חצי שעה לסיום המשחק ונכנס כמחליף, ובחיפה אמרו כי אפשר להבין את התסכול שהוא חש לאחרונה לאור הקרדיט שהוא מקבל מלוי. העובדה שהבלם שי מימון לא שיחק מרמזת על כך שדקל קינן וז'ורז'ה טשיירה יפתחו מול הגרמנים. עלי עותמן שערך את הבכורה שלו במדים הירוקים אמר לחבריו לאחר המשחק: "אני מקווה להשתלב גם בליגת האלופות". לא ברור האם לוי ייקח את האמירה הזאת בחשבון משום שהוא בונה על אייל משומר ב-11 שלו.

שניים מהטובים על כר הדשא, ואולי השחקנים שנמצאים בכושר הטוב ביותר במדי מכבי חיפה, הם אייל גולסה ושלומי ארבייטמן, כשהראשון פתח את מסכת הכיבושים של האלופה והשני חתם עם שער הליגה הרביעי שלו. "אני שמח שאלישע נותן לי את הקרדיט גם בליגה, אני משתדל לקחת את זה בשתי ידיים. אני עובד קשה ועושה הכל כדי להצליח. נבוא מול באיירן מינכן בלי לעשות חשבון, נפתח חזק ונצליח", אמר גולסה הצעיר.

ארבייטמן הוסיף: "תמיד קבוצה גדולה שבאה לכאן גורמת להרגשה טובה והתרגשות. אני בטוח שהקהל יבוא ויעזור לנו, ואנחנו בהחלט יכולים להפתיע. יהיה קשה מאוד, בכל זאת מדובר בבאיירן מינכן וניתן לה את כל הכבוד, אבל אפשר לעשות את זה".

הצוות הרפואי עוקב אחר מצבו של הקשר הברזילאי טיאגו דוטרה, שמאז משחק האימון מול אחי נצרת באמצע השבוע לא התאושש. דוטרה צפוי לערוך מחר אימון מלא, אבל לא יהיה בסגל למשחק מול באיירן. בחיפה היו מרוצים מהעובדה שבירם כיאל ומוחמד גדיר לא פתחו, על מנת לאפשר להם לנוח לקראת המשחק.

מן העבר השני, יובל נעים ושחקניו יצטרכו לחפש ניצחון בכורה העונה במשחקים הבאים, לאחר האכזבה הערב כשכבר החזיקו ביתרון. "במחצית הראשונה הכל הלך לפי מה שתכננו ואם היינו מובילים בשניים-שלושה שערים זה היה משקף. אבל כרגיל היינו נאיבים וספגנו ממצבים נייחים. זה יותר מדי בשביל קבוצה שעלתה ליגה. הטעויות שלנו גרמו לנו להפסיד ונגד מכבי חיפה, כשאתה עושה טעויות, אתה מפסיד. במחצית השנייה לא הופענו למשחק ודווקא אז היינו צריכים להפתיע אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully